EL “SOCIAL SELLING”: LA NOVA ESTRATÈGIA
Com hem pogut observar el comportament dels consumidors a canviat molt.
A la seva mateixa vegada, ha canviat la forma en la qual embenem els nostres productes i serveis.
Els processos de digitalització han tingut un així doncs molt important per a aquesta evolució.
Però sens dubte la força impulsora d’aquest gran canvi és la venda social (Social Selling).
És a dir, connectar-se amb els teus clients a través de les xarxes socials on es creen noves relacions i podem ajudar a prendre decisions finals al nostre client potencial.
Però com ja sabem crear i seguir un perfil en una d’aquestes xarxes no ens garanteix que aquests usuaris ens comprin.
En aquest article us mostrarem 4 passos que podeu utilitzar per a crear una estratègia de Social Selling.
1. EN QUINES XARXES SOCIALS VULL POSICIONAR-ME?
Abans de res hem de definir que xarxa social és més afin al nostre contingut.
Hem d’investigar que lloc de la xarxa es troba el nostre target group.
Per a realitzar una bona recerca podem realitzar enquestes als clients que ja tenim.
Això ens permetrà realitzar estratègies focalitzades cap a un tipus de consumidor determinat.
2. IMPLUSA MISSATGE DE MARCA
Hem de difondre un missatge cohesiu.
No és vàlid crear diferents missatges en les diferents plataformes.
Pel que en realitzar això confonem als clients i distorsiona la marca.
El més recomanable és crear un missatge de marca uniforme per a totes les plataformes.
Això és una eina de venda sòlida que ens crearà un seguiment específic enfocat.
3. APLICA COSTUMER EXPERIENCE
Els usuaris que segueixen els comptes esperen obtenir una experiència positiva.
Per a aconseguir-ho és aconsellable pujar contingut valuosos que els clients necessitin saber i ho valorin.
Aborda les tendències del sector i implementa els seus coneixements sobre aquest.
De tant en tant és aconsellable pujar contingut visual sobre treballs de Responsabilitat Social Corporativa.
Això, ajudarà a generar una familiaritat amb els seguidors i a ells els ajudarà a confiar en la marca.
4. ENLLAÇOS PER A ATREURE TRÀNSIT
És aconsellable posar en la xarxa social clarament un “link” o “URL” on s’especifiqui el lloc web.
Això ens aportarà trafico cap a la nostra web de manera que convida als nostres usuaris a visualitzar-la.
És molt important crear iniciatives de Social Selling ja que d’aquesta manera els usuaris poden convidar als seus seguidors a visitar la web.
En conclusió, per a augmentar les nostres vendes és molt aconsellable utilitzar una estratègia Social Selling ja que està molt de moda la compra social.
El seguiment d’aquests 4 passos juntament amb un seguiment de correu electrònic, missatges o trucades, dinamitzaran els esforços i augmentaran les vendes.
Des de Jaestic esperem que pugueu desenvolupar aquesta estratègia.