EL DARK MARKETING
Per molt fosc que pugui sonar, el “dark màrqueting” és una estratègia molt útil que t’ajudarà a connectar millor amb els teus consumidors.
Però clar, ara mateix amb aquesta afirmació estem segurs que us hem creat més curiositat, Veritat?
Anant al gra.
El Dark Màrqueting és, com ja hem dit, una estratègia que combina una sèrie de pràctiques en les quals destaquem:
- Fragmentació.
- Segmentació.
- Personalització.
- Retargeting.
El que volem aconseguir és una audiència molt especifica i amb interès (ja provat) per la nostra empresa.
Dita més clarament, el dark màrqueting és per a dirigir-se a un nínxol concret i explotar-lo.
Podem trobar infinitat d’empreses actuals que estan utilitzant aquesta estratègia.
Sense arribar més enllà segur que la que ens ve primer al capdavant és Apple
En aquest article us explicarem les quatre pràctiques del dark màrqueting que hem puntualitzat anteriorment.
FRAGMENTACIÓ.
En parlar de fragmentació ens referim al fet que a l’hora de realitza campanyes les dividim per a diferents plataformes.
Sempre dirigint-se al nínxol particular.
Hem de tenir molt presents el màxim impacte sobre l’audiència en la seva segmentació horària i d’ús.
És a dir, ha de ser un tir net i clar, hem de convertir tots aquests clicks indecisos pels quals sabem que aniran a comprar.
SEGMENTACIÓ
En l’estratègia del dark màrqueting creem campanyes i missatges que només arriben a un nínxol triat i específic.
Hem de conèixer els nostres consumidors molt bé.
Dirigir-nos a ells amb la campanya, atacar-los, atreure’ls, fer-los fàcil i senzilla la compra.
Després en molts casos es podrà donar fins i tot el dark posting, és a dir posts que només algunes persones que entrin en aquesta segmentació podran arribar a veure.
PERSONALITZACIÓ
A qui no li agrada rebre un email o un missatge on aparegui el seu nom?
Aquesta és la clau per a aconseguir totes les pràctiques.
Crear missatges personalitzats fa que el consumidor se sent especial i li creï una sensació d’importància per a l’empresa.
Això és el que desperta les seves ganes de seguir i de sentir-se identificat amb la marca.
Gràcies a les xarxes socials amb la seva capacitat d’alta segmentació es pot oferir aquest tipus de campanya posat que és capaç de discriminar molt al públic.
RETARGETING
Sens dubte, aquesta practica podem dir que és l’estrella, la més utilitzada.
El retargeting consisteix que una vegada has visitat un producte o servei en la web, la seva publicitat es mostra en les teves xarxes com a recordatori.
SI! SI! Això és el que tots diem “L’altre dia em vaig mirar unes bambas i tots els anuncis en Instagram eren d’això!”
Estem d’acord que potser aquesta és la pràctica del dark màrqueting més agressiva i intrusiva, però en molts casos a demostrat la seva fiabilitat.
Nosaltres us animem a utilitzar aquest tipus d’estratègies en les vostres campanyes.
Si voleu no el focaliceis tant però hem de tenir en compte que no podem fer una campanya per a tothom.
En fer-ho l’única cosa que aconseguirem seran clicks que no ens portaran beneficis majors com podria ser una compra.
La utilitat de les campanyes se centra en el retorn de la inversió, i el dark màrqueting busca exactament això, però no hem d’oblidar que la forma de tractar a aquest nínxol és com a gent interessada i humanitzant els missatges.