CAMPANYES DE MÀRQUETING ONLINE
Una de les funcions en la nostra empresa és realitzar campanyes de màrqueting online.
Moltes empreses es posen a les nostres mans per a realitzar aquestes accions.
Per a començar us posarem en situació per si no saben que és una campanya de màrqueting online.
Aquestes serveixen per a adquirir un cert nombre de nous clients, augmentar els esments de marca i/o aconseguir objectius.
Com bé es ve a referir la paraula “online” aquestes campanyes de “publicitat” es realitzen a través dels mitjans de la Internet.
Posem “Publicitat” entre cometes perquè en mes d’una ocasió és una publicitat amagada.
Per a poder explicar-vos els beneficis d’aquestes, ens centrarem en cadascun dels tipus que es reconeixen.
-
CAMPANYES PER CORREU ELECTRÒNIC
Aquestes campanyes són la manera perfecta de posar-se davant dels seus prospectes i clients en repetides ocasions, i amb el seu permís.
Moltes empreses realitzen campanyes a través de correu electrònic ja que aquest aquesta gairebé tan integrat com les xarxes socials en la nostra vida,
i ho visitem almenys una vegada al dia per a posar-nos al dia.
Aquestes campanyes són més conegudes com a “email màrqueting” i els beneficis que ens aporten són:
- Pel fet que estem revisant constantment el correu ens permet mantenir-nos en primer lloc en la ment dels nostres clients. Això el podem aconseguir gràcies als correus oportuns, coherents i rellevants.
- Els clients potencials creixeran i et permet mantenir-los durant un llarg temps, esperen el que compartirà amb ells a continuació i s’escalfen lentament fins al punt que es converteixen en compradors.
- CAMPANYA EN XARXES SOCIALS
Aquesta podem dir que és la mes coneguda.
Gairebé tots estem relacionats amb alguna de les xarxes socials que actualment existeixen.
Per a treure-li partit a aquestes amb la teva marca el que hem de fer és participar de manera autèntica i construir credibilitat.
Això ens proporcionarà lleialtat i la confiança entre la seva base de fans.
A més en última instància, els convertirà en clients i seguidors.
Una campanya en xarxes socials ens proporciona:
- Ens facilita arribar a clients potencials que no sabíem que existien gràcies a les nostres publicacions les quals poden cridar l’atenció d’usuaris. A més d’una bona imatge i una cura de totes les publicacions.
-
Ens proporciona una sèrie d’informació sobre la nostra audiència que ens pot servir per a realitzar un altre tipus de campanyes, ademas de poder conèixer el que es pensa de la marca.
-
El fet de crear una “veu humana” de la marca fa que es creï lleialtat per part dels seguidors ja que es poden sentir identificats.
- CAMPANYA DE MÀRQUETING DE CONTINGUTS
Les campanyes de contingut s’utilitzen quan es desitja atreure naturalment l’audiència correcta.
Això sí, el temps no és necessàriament essencial.
Es tracta de posar contingut que resulti útil per als clients, contingut que resol els seus problemes i respon a les seves preguntes candents.
El que podem aconseguir amb aquesta és reputació com a font d’experiència de nínxol, guanyant lideratge de pensament en la seva indústria.
Els beneficis que té aquesta campanya de continguts són:
- Podem construir lleialtat i autoritat a través d’ensenyar alguna cosa als nostres seguidors/clients.
- Podem capturar nous clients potencials, podent satisfer les necessitats en cada etapa i presentar subtilment els seus productes i serveis com la resposta.
-
CAMPANYA SEO OFF-PAGE
Quan parlem de SEU Off-Page ens referim a tot allò que té a veure amb realitzar que el nostre contingut aparegui en el lloc correcte.
Ademas aquest contingut ha d’estar ben desenvolupat, perquè sigui més fàcil trobar-ho tant pels humans com pels algorismes de cerca.
Els beneficis que trobem són:
- Guanyar credibilitat de la marca.
- Crear oportunitats per a superar a la competència en línia augmentant posats en les pàgines de resultats del motor de cerca.
- CAMPANYA DE MÀRQUETING OMNICANAL
Actualment els clients consumeixen contingut des de qualsevol canal en línia.
A més d’accedir a aquest des d’una infinitat de dispositius.
Pel que perquè la nostra marca pugui aconseguir-los hem de seguir a l’estratègia omnicanal, és a dir, “tots els canals”.
Una campanya omnicanal és essencialment una combinació de qualsevol (o tots) dels tipus de campanya que hem analitzat anteriorment.
Quan es fa correctament, és molt major que la suma de les seves parts, i pot generar grans rendiments en forma de reconeixement de marca.
Aquesta campanya ens ofereix beneficis com:
- Facilitat d’atreure, servir i convertir clients potencials.
-
Opció de personalitzar el missatge per a arribar més a l’audiència.
En conclusió, els objectius relacionats amb l’augment de vendes o clients es pot implementar amb una campanya de màrqueting online.
Nosaltres us hem explicat les maneres més conegudes i els beneficis, ara han d’estudiar com s’adapta mes al seu pressupost i objectiu.