Amb l’arribada del nou any apareixen les primeres tendències gràfiques que envairan les xarxes aquest 2020. La imatge que projecta qualsevol marca és important perquè és el primer que veuen els usuaris. Per això cal estar atents als canvis que es presenten cada any. Per això avui coneixerem quines seran aquestes tendències gràfiques per a aquest any.
ANIMACIONS
Els gifs estan en auge i les marques ho saben per això a partir d’aquest any comencessin a utilitzar-los. Els utilitzessin d’una manera més àmplia, fins i tot com a eina per a fer branding, ja que és la forma més poderosa de donar vida a la marca.
Perquè els gifs siguin una tendència gràficament efectiva han de ser únics i atractius, només així serà possible diferenciar-se de la competència.
D’altra banda, les animacions poden crear diferents beneficis a la marca. Entre ells, dinamitzar la comunicació, a més de poder crear converses divertides entre empresa i usuaris. També poden aconseguir major afinitat amb els usuaris, a més poden representar idees sense necessitat d’utilitzar paraules. Una bona utilització dels gifs pot fer a l’empresa crear el seu propi estil.
L’empresa per excel·lència que a sabut crear estil amb els gifs és Netflix.
MINIMALISME
Unes de les tendències gràfiques que trobarem en tots els àmbits gràfics és el minimalisme. Fins ara aquesta tendència l’havíem començat a veure en pàgines webs i en algun que un altre logo. Però ara sàrria la tendència principal en tots dos àmbits i en les publicacions de les marques. És a dir, predominarà en la part visual del mitjà social de les empreses.
Aquest concepte es basa en eliminar l’excés i col·locar estrictament els elements restants que són els elements claus. Sense oblidar que en tot moment ha de predominar les imatges netes.
PALETA DE COLORS MÉS APAGADES
Es tracta de redissenyar la paleta de colors perquè els tons menys vibrants no predominin. És a dir seleccionar una gamma de colors pastels o tonalitats més apagades perquè predominin en la web o en les imatges.
IL·LUSTRACIONS ABSTRACTES
Enrere queden les imatges realistes que han predominat durant anys, ara la tendència són imatges abstractes. Aquestes il·lustracions destaquen per colors diferents sempre seguint les tendències esmentades anteriorment. Acompanyades amb tocs inusuals i cridaners. Aconseguint sempre cridar l’atenció d’una manera més elaborada.
GEOMETRIA ULTRA PRIMA
La geometria és un dels elements fonamentals del disseny gràfic, les línies poden expressar diferents aspectes. Per exemple les línies geomètriques il·lustren objectes artificials i tecnològics, mentre les línies corbes representen formes naturals i orgàniques.
Per això aquest 2020 es fusionen tots dos estils de línia per a aconseguir formes úniques. Les quals es basessin en una geometria estable però aconseguiran sentir transitorietat. La geometria ultra prima es percep com a elegant i abstracta. No obstant aquests tipus de geometria és impossible aconseguir-la sense l’ajuda de la tecnologia.
CYBERPUNK
Els temes futuristes amb colors brillants i sobresaturats, en els quals ressaltessin colors vibrants i lluminosos associats al neó seran una de les tendències gràfiques d’aquest any. La lluentor d’aquestes imatges captaran l’atenció, a més d’afegir una hola acollidora creant experiències surrealistes. Principalment aquesta tendència s’expressa amb tons brillants i sobresaturats de colors blaus, porpres i roses. Aquesta tendència gràfica la trobarem tant en productes com en imatges i en publicitat.
TIPOGRAFIA
Dins de les tendències gràfiques cal destacar la tipografia, aquest any predominarà l’escriptura a mà o amb tocs lleugers. Destaqués una tipografia simple i en negreta per tal de crear missatges que resultin gràficament simple i fàcils de processar visualment.
Des de Jaestic us animem a incorporar les diferents tendències gràfiques que trobarem aquest 2020. No tingueu por d’experimentar amb elles sempre que es continuï mantenint l’essència i imatge de l’empresa.