CONEIX ALS TEUS CONSUMIDORS
Actualment ser rellevant per als consumidors és prioritat per a el màrqueting en general.
Optimitzar diferents estratègies i tàctiques únicament respon a una situació: fer-se notar i guanyar mercat.
El digital com ja sabem s’a convertit en un canal principal per a arribar fàcilment als nostres consumidors.
A més també ens facilita realitzar diferents accionis estratègies ja siguin enfocades o bàsiques.
El repte real és saber que tasques digitals i offline poden ajudar-nos a connectar millor.
Com ja hem comentat en altres articles, les xarxes socials es porten la medalla d’or i són claus per a les campanyes de màrqueting actualment.
En les xarxes socials la interacció és immediata i fugaç, per la qual cosa els consumidors veuen una àrea d’oportunitat de comunicació entorn de diferents necessitats: preguntes, queixes, informes, etc.
Per tant, el millor per a conèixer als teus consumidors és tenir presència en alguna o en totes les xarxes socials que estiguin en tendència.
Nosaltres et proposem tres exercicis per a poder saber més sobre els teus consumidors i usuaris de les teves xarxes,
això t’ajudarà a realitzar campanyes més personalitzades i més directes:
-
PROVES A/B
Aquesta ens ajudarà a conèixer i tenir una idea sobre com respon l’audiència al contingut que es puja a la plataforma digital.
Es pot aplicar en qualsevol concepte en els copys, en el tipus de contingut com a tal, en els temps i la freqüència de publicació, etc.
L’única cosa que us recomanem és no realitzar diverses variables alhora perquè les dades finals pots resultar confusos.
L’ideal és mantenir les proves separades perquè els resultats que s’obtinguin siguin clars i pràctics.
-
SEGUIMENT DELS CANALS
Aquest exercici t’ajudarà a conèixer les hores i els dies en què el contingut és millor rebut pels consumidors.
Amb les dades recopilades podrem determinar les hores en els quals estan mes actius i el contingut que més agrada.
No tots els continguts funcionen de la mateixa manera en totes les xarxes socials.
És a dir, potser un vídeo publicat en “Instagram” i en “Facebook” té més èxit en un i no en l’altre.
Pel que recomanem que aquest exercici es realitzi per separat en cada xarxa social.
-
ANÀLISI DEL CONSUMIDOR OBJECTIU
En aquest el que coneixerem són les dades demogràfiques: idioma, edat, gènere, preferències, objectius i altres mètriques.
Això ens ajudarà a conèixer als consumidors que freqüenten els teus productes i podrem utilitzar tàctiques directes per a dirigir-nos a ells.
Finalment, aquesta informació és necessària per a publicar contingut rellevant i atractiu.
Per a aprofitar al màxim aquestes dades, s’han de treballar en un sol lloc.
En conclusió, des de JAESTIC us animem a tenir el control sobre els teus consumidors.
És a dir, inverteix a conèixer-los i acostar-te a ells tant online com offline.