Tendències del Màrqueting Digital en 2019: MOBILE FIRST
La traducció de la paraula Mobile First “El mòbil primer” és un petit resum d’en què consisteix aquesta tendència.
Aquesta se centra en la millora dels smartphones perquè el seu funcionament sigui igual o superior als ordinadors.
Estem d’acord que els “smartphones” s’han convertit en el millor aparell electrònic per navegar per la xarxa.
Per tant, els usuaris preferim dispositius mòbils per consultar webs, comprar i comunicar-nos amb els altres.
Google es va fer ressò d’aquesta dada i ens va sorprendre amb la notícia de la complementació d’un nou algorisme: “MobileFirst“.
Aquesta inclou la preferència en la indexació dels llocs web responsive, en detriment dels quals no ho són.
Se li va donar una gran importància al desenvolupament web per a dispositius mòbils, ja que és un factor en SEU cada vegada més important i fonamental en qualsevol projecte online que es llanci.
Un dels grans impulsors del Mobile First, és el projecte AMP.
És una iniciativa de codi obert que busca millorar l’experiència web per a usuaris mòbils. Pots trobar més informació en aquest enllaç.
Què és realment Mobile First?
Mobile–First és un algorisme de Google que serà aplicat, segons creuen els experts, des de principis de 2018. Aquest algorisme donarà prioritat a les webs amb una versió adaptada a l’ús de dispositius mòbils i tablets
Les paginas web que no presentin aquest algorisme, Google no et va a penalitzar, però passaràs desapercebut davant els seus ulls , i això, no és massa bo.
Si el teu web és responsive, no has de donar-li més importància que la que té.
Però si no està adaptada a l’experiència mòbil, has de posar-te a la feina al més aviat possible.
L’objectiu principal del Mobile First és que un usuari des de mòbil tingui la mateixa experiència quan navega a través d’un ordinador.
Com millorar el posicionament?
Perquè el teu Web aconsegueixi un bon posicionament, Google ha de considerar que obtens una bona versió mòbil.
Hem d’obtenir un lloc web mobile friendly, és a dir, adaptat a dispositius mòbils.
D’aquesta manera,les tasques que fem per millorar aquest aspecte, estaran afectant directament, i de forma positiva, al nostre posicionament.
Per tant, disposar d’un Mobile friendly ens porta a conèixer diversos aspectes que hem de millorar a la nostra web:
-
La optimització del contingut per a mòbils.
Aquest aspecte ha d’estar desenvolupat perquè la càrrega de la pàgina sigui el més ràpida possible així com la navegació, grandària…
Per tant, totes les pàgines de la web han de funcionar en ple rendiment per poder fer-ho possible. -
L’ús de imatges d’alta qualitat.
Hem d’inserir i presentar imatges que permetin la millor visió possible d’elles ja que molts dels mòbils actuals posseeixen una alta resolució.
-
Reduir la grandària o pes, de tot el contingut del teu web.
Com ja hem comentat abans un dels aspectes més importants és la rapidesa en la càrrega de la pàgina.
Per tant el contingut que desitgem compartir a la nostra web ha de ser també d’una grandària reduïda per facilitar la seva càrrega.
Aquí els deixem uns consells per reduir la grandària del teu lloc web.
-
La grandària de la font i dels botons.
No és l’aspecte més important però si ens proporciona ajuda a l’hora d’obtenir nostra web mobile first.
Recomanem que els botons i les fonts que apareguin a la web siguin grans per facilitar la lectura i no pressioni un altre botó per error.
-
Evitar un mal ús de pop ups.
És molt important pel mobile first que les pop ups que s’utilitzin no siguin molt grans en navegació mòbil.
Si això és així poden molestar i dificultar la navegació als teus usuaris.
A més Google pot penalitzar el teu web.
-
Evitar l’ús de programari i tecnologies que no són comuns als mòbils.
Un exemple pot ser “Flaix”, aquestes tecnologies no són compatibles amb els dispositius mòbils i poden generar problemes SEU a la web.
-
Importància del disseny responsive.
Una web adequada pel mobile first s’ha d’adaptar a tots els dispositius i a totes les seves formes de veure la web. És a dir, adaptar-ho a la grandària, visualització en vertical i horitzontal…
-
Formularis amigables.
Els formularis inserits en nostra pagina web han de ser fàcils d’emplenar i entendre. Així facilitarem la navegació per la Web.
Una vegada corregits aquests aspectes de la nostra pàgina web, aconseguirem que augmenti l’atenció de la informació, la usabilidad i l’accessibilitat.
Per tant Google ens proporcionarà un bon SEU.
Per al manteniment SEU en el mobile first, hem d’enriquir l’experiència de navegació de l’usuari.
En conclusió, el mobile first ajuda a la nostra web a la priorització de continguts, optimització de lloc web i a definir el que és indispensable per a la navegació de l’usuari.
Per tant, que el nostre lloc web sigui responsive, és nostra millor aposta.
A més, no presentar una web compatible amb els dispositius mòbils no solament ens proporciona un mal SEU.
És la prova que hem ignorant a un 60% dels usuaris que utilitzen mòbils per navegar per Internet.
Utilitzar el concepte mobile first no és solament estar present en el futur si no que també és estar atent el present.
I recorda que una vegada ja has llançat el lloc web mòbil s’ha de mantenir el contingut al dia.