Els consumidors mes joves, la Generació Z, són l’objecte de desig de les marques. Per a connectar amb ells es necessita molt més que una rentada de cara juvenil.
La crisi sanitària del COVID-19 ha posat en manifest l’extraordinàriament àgils que són els més joves en les seves rutines digitals.
El 60% de la població mundial està adscrita a la generació Z (la generació del mil·lenni).
Són anomenats joves els que van a l’institut i també aquells que van créixer triant pel·lícules en els videoclubs o van arribar a tenir el Nokia 3310. Però joves (en el sentit més literal de la paraula) són només els centenials. Tots els que van néixer a mitjan 90’s d’ara endavant.
Són extremadament diversos i no poden (ni deuen) ser col·locats tots en un mateix grup o sector.
Les marques han d’analitzar els interessos i agrupar-los. El teu contingut ha de satisfer necessitats molt específiques.
Cada grup té les seves pròpies necessitats i gustos, i les marques han de tenir-lo en compte a l’hora de comunicar-se i fer-ho de manera atractiva.
L’aspecte que uneix a tota la Generació Z és l’ús intens que fan dels canals digitals (segons un article de Europapress, 1 de cada 3 joves li dedica un mínim de 6 hores diàries al seu telèfon intel·ligent).
Les marques han de fugir del comuna i arriscar pels canals més recents; com per exemple, TikTok.
BIG FIVE; TIKTOK, IG, MESSENGER, YOUTUBE Y SNAPCHAT.
Les marques han d’apreciar que cadascun d’aquests canals es regeixen per diferents algorismes i paràmetres.
Si una marca manca d’experiència en aquestes plataformes, han de posar-se en contacte amb els experts d’aquestes; els creadors de contingut. Influencers i creadors seran els teus aliats perfectes per a l’abast de la teva marca.
LES IDEES ABANS QUE LA PRODUCCIÓ
Temps enrere, l’important era la producció. En canvi, les idees eren escasses.
Els joves, actualment, donen prioritat a les idees i no a la producció. Mai podràs saber a priori si la teva idea serà reeixida o no.
Experimenta, optimitza idees i prova.
ACTIVITAT DURANT LA CRISI SANITÀRIA
Desaparèixer en moments de crisis pot portar a perdre el valor de la teva marca, segons indica Enrique Martín, Research & Strategy Director de Rebold.
Rebold ha volgut analitzar les estratègies que les campanyes estan desenvolupant per a pal·liar els efectes negatius d’aquesta crisi.
“Les marques fortes es recuperaran abans i millor de la crisi actual.” “Les marques han d’assumir el repte d’enfortir més els seus vincles amb la ciutadania”. “No sols és qüestió d’invertir sinó d’analitzar quins missatges oferim a la societat; adequats, proporcionant informació sobre l’actuació d’aquestes marques i com poden ser útils.” assegura Enrique Martín.