TENDÈNCIES 2021: MÀRQUETING DE CONTINGUTS I GRANS TENDÈNCIES
A punt d’acabar l’any més estrany a què hem pogut presenciar us presentem algunes tendències de màrqueting per a aquest nou any 2021. Moltes d’elles marcades pels canvis produïts en els últims mesos.
Pel que, des del punt de vista del màrqueting digital, la part positiva que vam treure de l’actual pandèmia és que ha revolucionat el mercat adaptant-se als canvis fent que moltes empreses digitalitzen els seus negocis.
QUINES SÓN LES TENDÈNCIES D’AQUEST 2021?
ECOMMERCE
Després del confinament d’aquest últim any ha portat canvis en la forma de comprar i tant les pimes com les mitjanes empreses s’han adonat de la importància de la utilització de les plataformes en línia.
Moltes d’elles s’han vist amb l’obligació d’accelerar el procés de la venda en línia i és per això que es preveu que aquest 2021 serà un any de grans oportunitats per al ecommerce.
TIK TOK
Tik Tok la plataforma amb més auge arribant a batre rècords de descàrregues el 2020 a causa del confinament seguirà sent tendència repetint per a aquest 2021.
La xarxa social més utilitzada per la generació Z i mil·lennistes, també ha crescut notablement en persones adultes per a l’ús de la seva professió com a infermeres, nutricionistes, odontòlegs .. Fent vídeos educatius amb contingut informatiu que els poden servir i ajudar als seus pacients per què el seu ús també és una bona oportunitat per als negocis.
LINKEDIN STORIES I TWITTER FLEETS
A part de la nova actualització d’Instagram comentada en l’article anterior, LinkedIn i Twitter també porten les seves pròpies novetats. I és que d’una banda, LinkedIn ha incorporat l’opció de Stories en la seva app.
Compleix les mateixes funcions que altres aplicacions que ja gestionen aquest apartat però amb la particularitat que els Stories es poden veure de forma anònima.
I d’altra banda, al juny ja ens sorprenia amb la novetat de poder interactuar a través de notes de veu, Twitter ha actualitzat la plataforma amb els Fleets.
Consisteix en un nou format perquè els usuaris puguin publicar contingut en forma de text, imatges i vídeos on a les 24 hores desapareixen, també conegut com a Stories.
GOOGLE ANALYTICS 4
A mitjans d’octubre va arribar una nova actualització de la plataforma per a l’anàlisi de l’analítica web: Google Analytics 4.
En aquesta actualització destaca per la seva major control de les dades dels usuaris amb més informació del comportament dels consumidors al web corporatiu.
Altres factors destacables són la d’incloure una major font d’insights de predicció, creació d’esdeveniments sense necessitat de codis i d’una major integració amb Goodle Ads.
I és que, mitjançant la intel·ligència artificial i basant-se en les dades que ja té recopilats, Google Analytics, et donarà recomanacions predictives que et permetran respondre de forma més proactiva a les tendències de les dades.
CONTINGUT INTERACTIU – VIDEOMARKETING
La creació de contingut publicitari en format vídeo ha agafat molt auge per la seva elevada efectivitat.
Ho hem vist amb les diferents plataformes com Tik Tok, els reels de Instagram .. Els consumidors prefereixen contingut audiovisual, ja que té un contacte més directe amb les emocions que un text, no s’equivoquen quan diuen que una imatge val més que mil paraules.
El videomarketing ofereix una varietat d’avantatges per al teu negoci:
- Es viralitza amb més facilitat
- És més entretingut i ofereix una major experiència al consumidor
- Major transparència
ESDEVENIMENTS VIRTUALS
Ja es porta fent des de diversos mesos i seguim pensant que seguirà sent tendència en el 2021.
I és que amb tanta incertesa les empreses han decidit oferir una experiència diferent a través dels esdeveniments virtuals.
Són ideals per a seguir mantenint un vincle amb els clients o futurs compradors de forma diferent.