L’ésser humà som éssers narratius, ens posem la vida cantant històries amb la condició d’emocionar i captar l’atenció. A més ens agrada conèixer les històries que emboliquen a la resta de persones. Per això les empreses no s’han volgut quedar enrere, utilitzant una estratègia de màrqueting basada en el storytelling.
Què és el storytelling?
El storytelling és l’art de contar una història. Aquesta tècnica és utilitzada per marques i empreses amb la finalitat de connectar emocionalment amb el seu públic objectiu. Aquesta tècnica permet utilitzar,qualsevol classe de llenguatge ja sigui textual, gràfic, auditiu, o visual.
Utilitzar el storytelling com a tècnica de màrqueting ajuda al fet que la teva empresa connecti a nivell emocional amb els seguidors o futurs consumidors. D’aquesta manera es pot mostrar fins a quin punt una marca pot ser rellevant o no per a una persona. Per això el poder de contar una història és clau per a un negoci i moltes empreses ja han començat.
Importància del storytelling en el teu negoci
Perquè has d’aplicar aquesta tècnica al teu negoci.
Destacar entre la competència. Existeixen milers de negocis i empreses que ens fan competència. Per això és important destacar d’alguna manera i el storytelling pot ajudar a aconseguir-lo.
Generar records de marca. Si com a empresa creguis una història que emocioni, fomentessis que els consumidors la recordin i per tant que l’expliquin.
Humanitzar la marca i emocionar. Aquesta tècnica permet arribar al cor de les persones i emocionar-les a més de generar confiança en la marca.
Com usar el storytelling en el màrqueting.
Abans de decidir que història comptar hem de conèixer als clients i al públic objectiu. Hem de saber com es comporta, els seus gustos com usa el producte, etc; conèixer aquesta informació oferirà una visió més àmplia demanant crear així un missatge més concorde.
Una vegada conegut al públic objectiu de la nostra empresa, podrem portar acabo aquesta estratègia de màrqueting. A continuació explicarem, algunes maneres de portar-ho acabo.
Utilitza el transmèdia stortelling en totes les xarxes socials: és a dir compte una història a través de les diferents plataformes. La clau és unir tots els teus comptes creant un fil argumental però sense repetir contingut. D’aquesta manera els usuaris hauran de visitar totes les xarxes per a conèixer la història completa.
Podcast. Els podcasts estan en auge i pots utilitzar-los per a comptar i explicar continguts interessants.
Utilitza el vídeo Màrqueting. Els continguts audiovisuals són fàcils de consumir i afavoreixen l’engagement. D’aquesta manera la nostra història pot arribar de manera més directa i obtenir major impacte, ja que aporta més credibilitat.
Aprofita el blog per a connectar amb la teva audiència. El blog continua sent avui dia una de les millors opcions per a compartir contingut útil i rellevant a una comunitat.
A través d’aquestes plataformes no sols podem crear un storytelling entorn del nostre producte o empresa que li aporti un valor afegit. Si no que també podem narrar la història de la nostra empresa; com fem el treball i el seu procés, que ens inspira com a empresa, etc.