A QUIN CONSUMIDOR ENS ENFRONTEM AL 2019?
El que les empreses no podem negar és que la nostra major preocupació és el consumidor.
La majoria d’aspectes del nostre negoci va relacionat entorn a ell.
Busquem productes que els pugui interessar, que els cridi l’atenció, decorem el punt de venda per a atreure’ls, intentem arribar a totes les plataformes on podem trobar-lo.
Podríem dir que la nostra empresa aquesta dedicada per i per al consumidor.
Però… Que tipus al fet que tipus de consumidor ens enfrontem aquest nou any?
Aquesta pregunta és molt freqüent actualment ja que el nostre món aquesta replet de noves tecnologies i productes i serveis increïbles que tornen bojos als consumidors.
QUE CANVIARÀ ELS HÀBITS DE CONSUM?
El que hem de tenir en compte és que aquest 2019 els hàbits dels consumidors i la seva manera de relacionar-se amb les marques és la “era del zettabyte ( Coneix aquesta famosa era fent clic AQUÍ).
Cada vegada hi haurà més i més informació. Totes les coses estan connectades i cada dia es generen més dades.
També hem de destacar que ens comuniquem amb fotos i emoticones.
I els assistents de veu i altres eines de conversa ja han començat també a popularitzar-se.
A més està previst que aquest nou any serà el punt de partida de l’era de l’Activisme.
En aquesta, els consumidors hauran de defensar les seves creences i valors.
GRUPS DE CONSUMIDORS
Les tendències que hem explicat anteriorment, jugaran un important paper en els hàbits de compra.
Que al cap i a la fi tenen a veure en la manera de ser en concret dels consumidors.
Per tant, veurem sorgir nous tipus de consumidors que ens donaran moltes pistes sobre el camí que van prenent les coses.
Entre ells trobarem:
- ELS CONSUMIDORS ESCÈPTICS.
Aquest tipus de consumidor és que les empreses hem de tenir més controlat.
El seu estil de consumir és totalment estricte i tendeixen a posar-lo tot en dubte.
No es creuen res i analitzen cadascun dels aspectes amb lupa.
- ELS CONSUMIDORS “MENYS DISTRETS”
Aquests consumidors podríem dir que són els mes simples.
Els productes que els atreuen disposen de dissenys que s’integrin fàcilment amb l’entorn per a estar envoltats de menys distraccions.
- ELS CONSUMIDORS AUTONOMISTES.
Aquest estil de consumidor podries qualificar-lo com el més bàsic i fidel.
Consumeixen per que se senten cada vegada més sols i això determina les seves decisions de consum.
- ELS CONSUMIDORS SENSE LÍMITS
Aquest tipus de consumidor és el que més ens agrada, el nostre preferit.
El seu consum no es regeix per cap aspecte.
Aquests s’adapten a tot i busquen noves experiències.
- ELS CONSUMIDORS STREAM TEAM
Bé, aquests són els famosos consumidors millenials i pertanyents de la generació Z.
Els més temuts pel seu gran coneixement i experiència sobre les xarxes socials.
Hem de cuidar-los i estar sempre a l’última per a estar al dia i oferir-los el millor servei i producte que s’adapti a les seves peticions.
SECTOR RETAIL
ULL! Les empreses dedicades al sector retail!
El debat de les estratègies omnicanal es quedarà obsolet, perquè serà una autèntica realitat.
Per tant quedar-se al marge d’aquesta estratègia és un error que generarà baixades en el capital de l’empresa.
D’altra banda, augmentaran les subscripcions en comerç electrònic i serveis que envien productes adaptats a les preferències dels consumidors.
I el malson més temut, els temps d’enviament i recepció seran encara més ràpids.
Per tant, aquest any ens enfrontem a un consumidor molt avançat com ja podíem deduir.
Els consumidors cada vegada necessitem i exigim que els productes i serveis estiguin el més adaptats i personalitzats a nosaltres possible.
A més que exigim la proximitat i la comoditat a l’hora de comprar-ho.
Davant aquesta situació, l’única solució és adaptar-nos al consumidor però no hem de deixar a un costat la presència en xarxes.
Per a això podem obtar per tenir dins de l’empresa un Community Manager.