10 TENDÈNCIES DEL SOCIAL MEDIA PER AL 2019
Les Xarxes Socials brinden a les empreses un valor molt important a través del Social media.
El més pronunciat és l’augment del valor de marca i la connexió amb els seus clients.
El 96% dels consumidors europeus realitza accions del social media.
El 80% dels consumidors Espanyols accedeix a les xarxes socials cada dia.
D’aquests consumidors aproximadament el 53% segueix a més d’una marca.
L’origen del 15% de “leads” que reben les marques prové de les pròpies xarxes socials.
Això és un de les dades que mostra que actualment vivim en un món digital que depèn del social media per a vendre i consumir.
Però hem de ser conscients que avui dia és molt difícil fer una guia sobre les xarxes socials i el Social media específic.
Això, com podem deduir, és degut a les seves constants actualitzacions i canvis per a adaptar-se a cada escenari i mantenir-se al dia de totes les novetats.
Per a revelar les tendències d’aquest any s’han analitzat els canvis sobre el social media que hem viscut fins ara.
Per tant.. Que hem d’utilitzar per a impactar aquest 2019?
THE NEXT AGE OF DATA.
Aquesta primera categoria es relaciona amb la pròxima era de dades.
Tenint en compte tendències que tenen a veure amb el canvi de l’ús i l’adquisició de dades.
- EL BIG DATA
El primer apartat el relacionem amb els problemes que tenen les empreses amb el BigData.
Durant aquest any es prendrà més consciència sobre la importància de la seguretat en les dades i els perills d’utilitzar dades no de confiança.
Encara que moltes d’aquestes empreses es concentren plenament en la seva correcta utilització i oferir la major transparència en l’ús de dades.
La nova utilització d’aquests serà que podran manejar la transparència.
Això es podrà realitzar gràcies a poder mesurar del Reglament General de Protecció de Dades RGPD.
- ALT RENDIMENT ROI
Un major retorn d’inversió impulsarà els pressupostos de les xarxes socials i les relacions públiques.
Una de les grans tendències serà centrar-se en el ROI com una clau per a mesurar l’impacte del social media.
- RELACIONS PÚBLIQUES EN EL MÀRQUETING
A poc a poc el màrqueting i les relacions públiques s’integraran per a realitzar accions del social media.
Per tant, aquest 2019 es cooperés entre aquestes de forma més estreta.
Això farà que les estratègies i el resultat de marca sigui més forta.
- PRESA EL CONTROL DE LES DADES
Hem de prendre el control de les nostres dades.
S’integrarà la gestió massiva de les dades en la seva estratègia i operacions.
Amb aquesta tècnica s’aconseguirà administrar aquestes dades de forma més efectiva.
Per tant, serà molt més fàcil generar major impacte.
THE TECHNOLOGY REVELATION
En aquesta segona categoria us mostrarem els canvis que s’implicaran com a tecnologia.
Aquests, són molt importants pel social media ja que estar al dia de les noves tendències ajuda a augmentar les bones impressions en les xarxes.
- LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
La intel·ligència artificial marcarà notablement aquest any el social media.
Aquesta ajudarà els professionals amb els grans conjunts de dades i impactant àrees com el influencer màrqueting.
El reconeixement de veu i vídeo seran algunes de les àrees que més evolucionaran.
- MIRA I ESCOLTA
La tendència més revolucionària es troba en la cerca multimèdia.
La imatge i la veu sacsejaran el Màrqueting aquest 2019.
Hem pogut conèixer fa molt poc a Alexa o l’assistent de Google.
Aquests s’estan establint en el gust dels usuaris com una part més de la seva llar.
Per tant, canviarà la manera en què les persones realitzaran les seves cerques.
Ull! Que es comença a difuminar la línia que divideix la realitat de l’artificial.
El 2019 podria ser l’any en què la realitat virtual aconsegueixi enlairar.
- STREAMING
Netflix i Amazon no seran les úniques que dominin el sector.
Les plataformes Facebook i Snapchat ja s’estan començant a expandir les seves opcions de vídeo en directe amb contingut original.
THE SELF-ADORATION SOCIETY
En aquesta última categoria esmentarem dues de les tendències que sobre la societat de l’acte adoració.
És a dir, els canvis socials que afectaran el social media aquest 2019.
- MICROINFLUENCER MÀRQUETING
L’ús de plataformes de màrqueting d’influencers fan que aquest corrent sigui molt més fàcil.
S’estima que les marques utilitzin cada vegada més les campanyes de microinfluencers durant 2019.
Utilitzant a persones no tan conegudes per a atacar a nínxols determinats.
- COMPROMÍS SOCIAL DE LES MARQUES
Abans, els consumidors acceptàvem que les nostres marques favorites es determinessin com a neutrals.
Però en l’actualitat, s’ha activat el compromís de marca i l’activisme social dins del màrqueting de xarxes socials.
S’espera que les marques cada vegada se centrin més en les motivacions emocionals dels consumidors.
En definitiva, podem dir que la Generació Z està aconseguint canviar el maneig del comerç.
Per a poder gestionar i obtenir un mitjà social que pugui ser efectiu per al negoci, es recomana contactar i/o contractar a una agència de màrqueting especialitzada que pugui conèixer les novetats, estar al dia, no deixar obsoleta les xarxes de l’empresa, integrar les estratègies del màrqueting…