Anteriorment vam explicar diferents tendències de màrqueting digital per a enguany, avui tornem a recuperar aquest tema per a explicar detalladament la cerca visual.
LA CERCA VISUAL
La cerca visual és una modalitat de cerca de continguts mitjançant la identificació d’objectes en una imatge. Després d’identificar els objectes de la imatge realitza una cerca per a trobar continguts visuals relacionats o similars. A més la cerca visual és capaç de reconèixer colors, formes, grandàries i patrons.
Aquesta cerca és possible gràcies als algorismes de reconeixement visual. Els quals identifiquen els elements de la imatge pujada i els acara amb totes les imatges indexades en la seva base de dades.
BENEFICIS DE LA CERCA VISUAL PER A LES MARQUES.
La tendència de cerca visual aporta múltiples beneficis a les marques.
- Nova font per a captar visites a la web.
- Incrementa la conversió a compra del ecommerce, d’aquesta manera és més fàcil i ràpid trobar el producte.
- Millora l’experiència dels usuaris. Pel fet que buscar productes a través de textos pot arribar a ser en farragosa i llarg si no trobem les paraules claus. En canvi si podem introduir una imatge, el procés se simplifica i pot ser més precís. Per tant l’usuari estalviarà temps, obtenint així una major satisfacció amb si mateix i amb la marca.
- Venda creuada. Aquest tipus de cerca ofereix l’oportunitat de mostrar a l’usuari productes molt similars al que ha buscat a més de productes complementaris.
Com adaptar el SEO
- Optimitzar grandària i pes de les imatges, sempre sense perdre la qualitat. En reduir pes de les imatges agilitarem el temps de càrrega.
- Introduir un text alternatiu amb una breu descripció de la imatge. En la qual s’ha d’utilitzar les paraules claus per a ajudar al SEO convencional.
- Contextualitzar bé les imatges. És important que la imatge estigui ben contextualitzades amb les dades característiques del producte, sobretot incloent el preu i la possibilitat de compra. D’aquesta manera l’usuari amb un simple clic després de la cerca obtindrà tot la informació del producte.
PLATAFORMES AMB CERCA VISUAL
Hi ha diferents plataformes que han anat adaptant aquest tipus de cerca, ara descobrirem les pioneres en això.
Pinterest Lens
Pinterest va ser de les primeres plataformes a llançar i popularitzar aquest tipus de cerca, anomenat Pinterest Lens. Aquesta funció la podem trobar directament en l’aplicació de Pinterest. D’aquesta manera els usuaris a través d’una fotografiar poden trobar articles, imatges similars o complementàries a la utilitzada en la cerca. Cal destacar que sempre apareixeran imatges que es trobin en la plataforma de Pinterest. D’aquesta manera els usuaris poden descobrir idees inspiradores en objectes que veuen en el món real. A més la plataforma vol aconseguir la cerca visual en diferents camps com en: moda, decoració, alimentós, etc.
Asos visual search
Asos és una botiga online de roba que és coneguda per tenir una de les millors aplicacions de ecommerce. Per a continuar millorant l’experiència dels usuaris va decidir afegir la cerca visual en la seva app.
Els usuaris poden buscar a través d’una imatge de la seva galeria o prendre una foto des de l’app, el producte que busquen. Una vegada analitzada la imatge els oferirà el mateix producte o en defecte productes similars.
A més del conegut mètode de cerca, Google Imatges on és possible buscar imatges mitjançant paraules o imatges. Google ha creat una aplicació anomenada Google Lens que permet buscar informació sobretot el que vegis. Amb aquesta funció pots prendre una foto del teu entorn. Llavors Google identifiqués els objectes que es troben en ella i oferirà resultats relacionats.