Notícia Publicada a puromarketing.com
A puromarketing.com trobem un reportatge d’allò més clarificador sobre els 10 errors més comesos per les empreses en els seus perfils socials en Facebook, i com poder evitar-los.
No tenir un pla de màrqueting clar
Si hem creat una pàgina en Facebook, és bon moment per avaluar què estem esperant d’ella. Establir objectius clars és obligatori com així plantejar-nos algunes preguntes, com poden ser quants fans volem, per a què els volem, com fer-ho, qui ho farà o amb quina freqüència podrem actualitzar la pàgina, són aspectes bàsics a tenir en compte.
No saber la diferència entre un perfil personal i una pàgina de negocis
Existeixen grans diferències entre l’un i l’altre, i és important conèixer-les per no anar contra les polítiques de Facebook. Un perfil personal és el compte d’un individu, mentre que les pàgines són utilitzades per empreses i marques amb finalitats de promoció. Una altra distinció important, si tenim una pàgina en Facebook, tenim fans. Si tenim perfil personal, tenim amics, amb el que no podem demanar-li a un client potencial que sigui un amic en “Facebook”, doncs va contra tota lògica.
No entendre com els clients utilitzen Facebook.
Molts propietaris de petites empreses no saben com interactuen els seus clients amb Facebook. En iniciar sessió en el seu compte el primer que es veu és la font de notícies, i no les pàgines que li han agradat. Per tant, és important entendre que la comercialització d’una pàgina no és el mateix que una publicació d’una actualització d’estat per als amics. Perquè els fans vegin el seu contingut, hem de fer publicacions i actualitzacions de forma freqüent.
No obtenir la URL correcta per a la pàgina en Facebook
Saps com obtenir la url correcta per a la teva pàgina de Facebook? Molts desconeixen que quan arribem als 25 fans podem obtenir una adreça per a la nostra pàgina que tingui el mateix nom de l’empresa. Per fer-ho només hem d’iniciar sessió en Facebook, anar a nom d’usuari i escollir l’adreça que vulguem.
No respondre a les publicacions en el mur
Recordi que Facebook és sinònim d’interacció, per la qual cosa és important que responguem ràpidament a tots els clients potencials que ens facin preguntes en el mur. Com més ràpid responguem, major serà la probabilitat de conversió de clients. Hem d’ajustar la configuració de la pàgina perquè ens notifiqui per correu electrònic cada vegada que algú faci una publicació en ella.
Crear falsos comptes d’usuaris per impulsar la pàgina
Aconseguir que els clients potencials i els ja existents es converteixin en fans de Facebook va a portar el seu temps. És probable que desitgem veure com creix el nombre ràpidament, però no hem de cedir a la temptació de crear falsos comptes i fer-les fans de la nostra empresa, doncs Facebook sol detectar-les i són una violació als seus termes de servei. Si ens enxampen fent això, la pàgina es perdrà i amb això, tot el poder de màrqueting que té.
No mantenir actualitzada la pàgina amb regularitat
No hem de crear una pàgina i deixar que es perdi, sinó que hem d’actualitzar-la amb nous continguts almenys dues vegades a la setmana. Això ajudarà a mantenir als fans compromesos i interessats en la marca.
Publicació de contingut de mala qualitat
Si alguna cosa fa que es deteriori la relació amb un client potencial és el contingut pobre. Els consumidors busquen informació útil, així que hem de preguntar-nos com el nostre contingut pot beneficiar als nostres fans abans de publicar alguna cosa.
No utilitzar eines gratuïtes de Facebook
Una de les millors característiques de Facebook és que disposa d’eines per facilitar que les empreses prenguin les seves conclusions sobre l’ús que se li dóna a la pàgina i com s’involucren els usuaris. Són imprescindibles per traçar una estratègia correcta i fer mesuraments sobretot.
No promocionar bé la pàgina
Molts propietaris de petites empreses no són conscients de les formes que poden emprar per promoure la seva pàgina de Facebook. Per començar, té una opció de publicitat que permet adquirir anuncis relativament barats. També és possible comprar un patrocini de missatges, per exemple, si hem escrit sobre 20 estratègies per seleccionar el millor segur de cotxe, es pot aprofitar aquest mateix missatge per difondre-ho a través de la seva plataforma de publicitat i patrocini. També s’ha de crear un enllaç a la nostra pàgina web cap a Facebook.