
Què és una USP?
És el teu argument diferenciador per a vendre el teu producte o servei i diferenciar-ho de la teva competència.
Per a què ens serveix?
La seva funció és destacar el motiu pel qual els usuaris decideixen comprar el nostre producte abans que el de la competència.
Hem de buscar una característica particular que té el nostre producte i que fa que sobresurti en un univers de productes genèrics.
Com ho fem?
Hem de detectar una proposta amb un benefici únic, que la competència no tingui, prou potent per a desplaçar a l’audiència cap a la compra del nostre producte.
Per a poder traçar el teu USP, és necessari empatizar amb els clients i entendre quina proposta única de venda podem oferir-los.
Si volem que la nostra proposta mobilitzi realment, hem de saber el que veritablement busca la nostra audiència i detectar aquells arguments que els aportin valor.
Hem de respondre nosaltres mateixos aquesta pregunta:
Per què trien el nostre servei i no un altre?
En un món que ens presenta tantes alternatives, la resposta a aquesta pregunta és decisiva.
En la teva resposta, has d’especificar molt bé per què ets diferent a la resta, què tens que les altres empreses no ofereixin.
Per exemple, un producte o servei que ningú ofereix, tenir atenció al client 24 hores, enviament o transport gratuït, lliurament en menys de X temps, etc.
Una vegada tinguis aquesta proposta, la millor via per a escriure la teva USP, és analitzant quin benefici ofereixes i que implica el teu benefici.
Per exemple:
- Producte o característica -> El que és
- Beneficis o utilitat -> El que fas pel teu client
- Conseqüències -> La impressió que té sobre el teu client
Portat a un dels productes que oferim en Jaestic, el Pla Renoweb, quedaria de la següent manera:
- Producte o característica -> PLA RENOWEB.
- Beneficis o utilitat -> Tenir pàgina Web d’última generació sense inversió inicial.
- Conseqüències -> Millorar la imatge corporativa de la teva marca en Internet pagant simplement una còmoda quota mensual.
Qualsevol altre argument que et diferenciï dels teus competidors, sempre ben redactat, ajudarà al fet que, en una decisió final, el teu producte sigui el triat.
Per a més informació, pots visitar el següent link.