Ahir, 1 d’Octubre de 2019, Jaestic va complir el seu 9è aniversari. Com a agraïment i per a celebrar-ho, obrirem una nova secció. Una vegada al mes parlarem amb cada treballador actual de Jaestic, ens explicarà la seva experiència amb nosaltres, les seves funcions, com ha estat la seva trajectòria per l’empresa, etc.
Avui ens toca parlar amb Paulo Vedoya, CEO de Jaestic. Ell és nostre CEO i responsable dels departaments de Comercial, Administració i Màrqueting.
Començarem pel bàsic i principal..
Què és Jaestic?
Som una companyia d’àmbit nacional amb una àmplia experiència en el sector Online, que ofereix serveis de consultoria i assessoria, aportant solucions tecnològiques i publicitàries per a empreses, institucions o personalitats públiques, que desitgen iniciar o millorar els seus projectes, relacions o comunicacions en Internet.
És a dir, ens dediquem al desenvolupament de negocis en Internet, aportant solucions de Màrqueting tradicional i Digital.
D’on va sorgir la idea/projecte?
Paulo: “Com a soci fundador del portal immobiliari yaencontre.com vaig estar implicat en aquest projecte des de l’any 1998 fins a 2010. Un dia em vaig adonar que necessita un canvi de aires i vaig decidir apartar-me de la gestió diària de yaencontre.com i crear pel meu compte Jaestic.
Sempre m’ha cridat l’atenció el màrqueting i tenia clar que volia obrir-me a altres sectors diferents a l’immobiliari. Vaig crear l’Agència al Vendrell perquè vivia aquí. Em van recomanar l’Eina, un centre públic al Vendrell, que ajuden joves emprenedors a treure cap endavant els seus projectes. I així va començar la meva nova etapa com a consultor”.
Per què el nom Jaestic?
P: “Jaestic neix de la nit al dia, mai més ben dit”, riu. “Un dia em vaig despertar i li vaig dir a la meva dona, li posaré Jaestic, i fins ara.
Jaestic conté un doble significat; ja estic a Internet i ja és tic.”
Com van ser els inicis? Quin ha estat la trajectòria de l’empresa?
P: “L’1 d’Octubre de 2010 va ser el meu primer dia en l’oficina de l’Eina. Tenen un centre d’empreses subvencionat per l’ajuntament i allí vaig llogar el meu primer despatx. Jo vaig deixar yaencontre.com a l’agost de 2010, al setembre vaig estar creant el pla d’empresa de Jaestic, el logotip, les targetes de visita, etc. Fins que l’1 d’Octubre vaig començar en el meu despatx”. Els primers mesos de Jaestic, només em dedicava a la consultoria Digital per a PIMES.
“El 16 de Novembre de 2011 s’incorpora al projecte Víctor, actual CIO de Jaestic (ell estava de consultor Informatic de l’Eina i després de conèixer-nos a través d’un amic comú, decidim que s’incorporés al projecte). Aquí va ser quan ampliem la societat i vaig passar de ser només autònom a crear Jaestic S.L. Amb la seva incorporació afegim serveis i comencem amb programació i disseny de pàgines webs.”
“En 2012 es va incorporar la nostra primera treballadora Sandra, dissenyadora de pàgines webs. A partir d’aquí, jo vaig començar a encarregar-me dels departaments de Màrqueting, Comercial i Administració i Victor de Programació i Disseny. Després de la incorporació de Sandra ja no cabíem en el despatx, imaginar-vos com era, ni finestres tenia…”, solta una riallada. “Vam agafar un despatx més gran en el mateix EINA, amb dues finestres i seguidament un altre despatx del costat després de la incorporació de nous treballadors.”
“Es van incorporar Fernando, Esther i Davinia com a comercials, Gema com a administrativa i Rubén de community manager. En 2013 Gema passa a community manager amb Rubén i s’incorpora Isaura com a nova administrativa. Va arribar la crisi i tristament, ens vam haver de reestructurar l’equip pel que ens quedem només Victor, Isaura i jo, deixant un dels despatxos que havíem llogat. A la fi de 2013, en plena crisi, llancem el producte que avui dia és el nostre vaixell almirall, el PLA RENOWEB”
DADA: Jaestic va ser la primera empresa a Espanya que oferia el desenvolupament de pàgines web a quotes i sense cost inicial de desenvolupament.
“Al març de 2016, ens mudem a Bellvei fins a Març de 2017. En aquest moment, la crisi estava acabant i Jaestic estava en creixement. Allí, es va incorporar Merche, la qual segueix amb nosaltres i Raquel com a comercials. De Bellvei vam tornar una altra vegada al Vendrell, la qual és la nostra actual oficina, situada en Ctra. de Valls 53, Local 1.”
“Avançant una miqueta, en 2019 s’han incorporat Rubén com a suport tècnic, Carles en disseny i programació al costat de Victor, Carla de community manager i Alba de comercial. Poc després, Isaura i Carla es van i entra Ana d’administrativa i Gemma de community manager, fins ara. Aquest és un petit resum de la nostra trajectòria com a empresa.”
Amb quants clients va començar Jaestic i quants té ara?
P: “Comencem amb 0, ja que era nou en aquest sector. Avui dia, tenim més de 300 clients.”
Defineix aquests 9 anys en 3 paraules.
P: “IL·LUSIÓ, CREIXEMENT i EXPERIÈNCIA. Crec que aquestes tres paraules definirien perfectament aquests nou anys.”
Com són les perspectives per als pròxims anys?
P: “Principalment volem aprofundir en el món de les Apps.” Estem preparant APP’s pròpies i treballant en el llançament de nous productes de cara al 2020.
Gràcies al nostre CEO, per aquesta magnífica entrevista, per inaugurar aquesta secció i per aquest 9è aniversari.