Idees de màrqueting per a les teves campanyes nadalenques: Idees i consells
Nadal és una època de l’any en què augmenta considerablement l’interès de compra dels consumidors. Aquest interès ha de ser aprofitat per les empreses per posar en pràctica les millors estratègies de màrqueting i així com resultat captar l’atenció dels compradors. Apassiona els teus clients amb el màrqueting nadalenc de la mateixa manera el Nadal fa amb tots nosaltres!
Es tracta, doncs, d’una campanya de màrqueting temporal que es caracteritza per la utilització de tècniques específiques i, en molts casos, l’elaboració de campanyes publicitàries molt creatives, té com a objectiu augmentar les vendes durant aquestes dates, però també és una gran oportunitat per fidelitzar els nostres clients i crear nous leads. La creació de contingut per a Nadal, la personalització de la comunicació i les ofertes especials són algunes de les tècniques més utilitzades, entre d’altres.
1. Adapta la teva imatge de marca d’acord amb el Nadal. La teva imatge és molt important de cara al client, ja que se li transmet seguretat i se li dona a veure que la nostra empresa està actualitzada i activa, per tant, aplica-ho.
2. Felicitació nadalenca original. Tractar d’enviar felicitacions als nostres clients amb el motiu que recordin la nostra marca i els arribi un missatge original destacant entre la competència.
3. Contingut per a les xarxes socials. És molt rellevant la teva presència a xarxes, ja que és per això que pots obtenir clients de forma totalment orgànica.
4. Crea un landing específic per a la teva campanya de Nadal. Inunda el teu landing page al pur estil nadalenc destacant els teus productes, i connecta amb els teus clients en un ambient agradable en aquestes dates.
Per què és una data excel·lent per vendre més i connectar amb els teus clients?
El primer que cal saber és que no hi ha res escrit a l’hora de vendre més per Nadal. Tot depèn molt del producte, del teu públic objectiu i de l’entorn. Cadascú d’aquests elements s’ha d’avaluar bé i personalitzar segons el teu negoci. Cal destacar que no totes les estratègies apliquen per al mateix sector i molt menys a la mateixa empresa; cal ser molt precís i analitzar el teu propi mercat.
Fomentar la col·laboració a través de crides a l’acció és una estratègia de màrqueting infal·lible per al Nadal, ja que aquesta festivitat simbolitza l’esperit de compartir i unió. De manera similar, cal utilitzar aquest esperit i transmetre’l als teus clients o leads per crear un vincle més fort, en què et faci escalar les teves millors xifres.
Quan arriba aquesta època de l’any, les compres augmenten de manera natural. Tot i això, quan hi ha ofertes i promocions els usuaris valoren més aquest aspecte i corren cap a tu. I si bé durant el mes de novembre hi ha diverses dates i programes amb descomptes, cal donar una mica més que els altres.
Segueix aquests consells i assegura’t d’entendre el teu públic objectiu per crear contingut rellevant, valuós i atractiu que capti la seva atenció i els porti a passar a l’acció.