Tendències del Màrqueting Digital en 2019: CHATBOTS
En aquest blog continuem explicant les Tendències que podrem trobar el proper 2019. En aquest cas parlem sobre els Chatbots.
Com tots sabem Espanya, en relació a la Tecnologia, va una mica més endarrerida que altres països.
Segons els experts del màrqueting aquesta tendència tindrà el seu gran any en 2019 al nostre país.
A poc a poc hem pogut veure com els chatbots han anat desenganxant aquest any en alguna de les aplicacions i webs.
Angel Hernandez, un dels creadors d’una agència espanyola de chatbots, ha explicat que aquesta tecnologia és una eina molt eficaç per estar en contacte amb la teva audiència.
Al seu semblar un dels sectors que sortirán més beneficiats amb aquesta tendència serà el del turisme ja que en moltes webs ajudarà al client a reservar hotel, vol, tot un pack es les seves vacances…
A part de crear una proximitat amb la teva audiència, faciliten la navegació fent que sigui més fàcil trobar el que es busca i els internautes es vegin mes recolzats i assegurances a l’hora de navegar.
Els chatbots els podem trobar en diferents plataformes no obstant això en cadascuna d’elles es plantegen amb una funció específica, depèn de l’estratègia a la qual estigui dirigida la marca.
És necessari que, si s’ocupa de diversos canals existeixi una integració entre ells, ja que és molt important que la informació flueixi de la mateixa manera per a totes les plataformes.
En relació amb l’activació dels chatbots s’han modificat i ajustat diverses coses com:
1.TORNAR-SE MÉS HUMANS
Amb una programació anomenada NLP(Natural language programming) s’ha facilitat la conversa.
S’ha aconseguit que sigui el mes semblat a estar xatejant amb un humà possible.
Això ajuda a evitar confusions i que els chatbots siguin més eficaços i fiables.
2.ESTAR MÉS ORIENTAT ALS NEGOCIS.
Actualment, els chatbots els trobem en alguna aplicació però molt inusualment ho podem veure en webs que estan orientades als negocis com alguna i-commerce.
Es prevee que en els propers 5 anys la majoria de les comunicacions comerciessis es realitzin a través d’aquests .
Per això moltes pimes estan instal·lant chatbots als seus webs.
Aquests estan basats en text i assistits per veu per verificar comandes, realitzar compres i lliurar comandes.
3. PROPORCIONAR DADES I ANÀLISIS EXHAUSTIVES DELS CLIENTS.
Un avantatge que ens proporciona la tecnologia d’avui dia és la facilitat de recopilar i emmagatzemar informació.
Aquest avantatge ens ajuda a tenir una visió profunda dels clients.
Els chatbots es van a avançar perquè a través d’informació emmagatzemada i recopilada que tenen del client li proporcioni la informació precisa a la seva necessitat i fer la comunicació més personal.
4. ASSISTENTS ACTIVATS PER VEU.
Els acutales chatbots com Siri d’Apple i Google i Cortana de Microsoft els podrem trobar en altres dispositius intel·ligents.
Algun d’aquests dispositius serien altres telèfons intel·ligents, televisions, electrodomèstics intel·ligents, cotxes…
Per tant, anem a trobar-los mes activats per proporcionar respostes a les nostres preguntes en un instant.
5. CENTRES DE TRUCADES AUTOMATITZATS.
Una de les actualitzacions que presentessin els chatbots serà el generador de veu AI de propera generació anomenat NLO.
És una tecnologia sense servidor utilitzada per automatitzar els centres de trucades.
Aquests centres de trucades automatitzats tenen un profund coneixement del domini que es pot utilitzar per atendre als clients 24/7/365 sense temps d’inactivitat.
6.ASSISTENTS VIRTUALS EN LLOC D’APLICACIONS.
S’espera que la forta arribada dels chatbots desbanqui del mercat les aplicacions.
Els chatbots presenten un ampli ventall d’utilitats fàcils i ràpides d’utilitzar.
Els algorismes importants en l’aprenentatge automàtic que presenten, permeten a les empreses realitzar activitats comercials de manera més eficient.
Aquestes tasques poden ser simples com crear un nom amb un generador de nom comercials i pot arribar fins a proporcionar una anàlisi predictiva durant els propers anys
A part d’aquestes modificacions que es preveuen realitzar en els chatbots, aquests presenten uns beneficis molt marcats com:
LA IMMEDIATESA.
Els chatbots et guiaran al llarg de l’experiència de compra per donar-te una resposta dins del xat i en altres ocasions t’indicaran la forma més senzilla de resoldre un problema complex.
SEMPRE DISPONIBLES.
Aquests chatbots estaran per atendre els dubtes o preguntes dels usuaris en qualsevol lloc i a qualsevol hora.
EXCEL·LENT EINA DE MÀRQUETING.
Els chatbots són una eina eficaç per millorar i optimitzar la inversió la qual cosa és un dels objectius de qualsevol departament de màrqueting.
Es poden usar en converses per captar leads o per resoldre dubtes freqüents en temps real a través de Facebook, Twitter, WhatsApp i pàgina web.
Això sempre amb la finalitat de motivar-los a deixar les seves dades de contacte.
En conclusió, en ple creixement dels chatbots podem percebre que serà una tendència molt notable.
És molt probable que vegem com les empreses i organitzacions vagin adoptant algorismes.
Els chatbots s’utilitzaran per simplificar el flux de treball i millorar el resultat final.
Vosaltres que penseu, serà una tendència revolucionària?