EMPRA UN FUNNEL DE VENDES EN LA TEVA EMPRESA
Avui conèixerem el Funnel de vendes o el més conegut “Embut de conversió”.
Es podria dir que el Funnel de vendes és la manera en què una empresa planeja captar a un client.
Això inclou tot el procés que es realitza des que el client es posa en contacte amb l’empresa fins que es produeix la venda o l’ingrés.
Un Funnel de vendes, és un embut (com podeu observar a continuació a la foto) important perquè ens ajuda a determinar que part del procés de la venda estem fallant para així poder solucionar-ho i millorar.
Aquests s’utilitzen especialment com hem apuntat abans per a la captació de clients, però especialment dels i-commerce.
Perquè?
Per una raó molt senzilla.
En els i-commerce tenir un Funnel de vendes ben definit els ajudarà a augmentar beneficis.
Els encarregats del disseny i del seguiment serà el departament de màrqueting, ja que és necessari l’ús de tècniques d’anàlisis i prospecció de vendes que no solen trobar-se en altres departaments de l’empresa.
Realment un bon ús d’un Funnel de vendes ens permet:
- Reduir el nombre de passos que donen els usuaris abans de convertir-se ben sigui en lead o en clients.
- Optimitzar l’ús dels recursos financers i invertir millor en màrqueting.
- Optimitzar la web
- Conèixer preferències dels clients.
- Obtenir usuaris realment interessats i oferir-los ofertes o algun tipus de benefici personalitzat.
- Realitzar una campanya de retargeting.
No és tan fàcil crear un Funnel si no segueixes una sèrie d’etapes. Nosaltres us les anem a explicar una a una.
Un Funnel es compon de 5 etapes (com podem veure a la foto)
1. CONTACTE
En aquesta etapa trobem el primer contacte amb el nostre client.
El client ens trobarà i el nostre Funnel s’anirà omplint de contactes i es produirà la captació.
És molt important no començar aquesta etapa orientant-nos a les vendes.
2. PROSPECTE.
En el prospecte trobem tota la informació dels clients la qual s’anirà classificant.
Ha d’utilitzar-se com un filtre per eliminar aquells clients que no estan interessats en les nostres ofertes per evitar invertir en ell temps i diners.
3. OPORTUNITAT.
En aquesta fase cal esperar al fet que els usuaris seleccionats manifestin atenció o interès en les nostres ofertes.
És molt important analitzar i qualificar l’oportunitat de venda, es pot realitzar de dues maneres:
MITJANS OFFLINE: Els venedors obtindran una llista de preguntes que les seves respostes ens permetin conèixer els arguments adequats per realitzar el tancament o abandonar l’oportunitat i a més ens acostessin al final del Funnel.
MITJANS ONLINE: Ja que aquests no ens permeten realitzar preguntes, hem de recórrer a un Lead Nuturing perquè avancin més ràpid per l’embut i Lead Scoring per puntuar cada client en funció de les accions que realitzi.
4. QUALIFICACIÓ.
En aquesta quarta, es determina el que el client aquesta disposat a adquirir.
A través de la qualificació anterior, s’actuarà de la manera conseqüent per a cadascun.
MITJANS OFFLINE: En molts productes es dóna l’el cas que el tancament de la venda es produeix al mateix moment que la classificació o visita comercial.
MITJANS ONLINE: S’haurà d’haver realitzat correctament la base de dades identificant totes les interaccions realitzades per cada client per poder oferir-li exactament el producte o servei que necessiti.
5. TANCAMENT.
Finalment, es dóna començament al procés de venda i d’aquesta manera, convertir a l’usuari en un client i es tanca el Funnel.
Segons les característiques del teu negoci es presentaran una sèrie d’eines per crear-los, millor dit, per saber utilitzar-ho.
A continuació us presentem 5 de les mes generals i fàcils d’utilitzar:
CLICKFUNNELS
Aquesta eina està orientada a la construcció d’un Funnel efectiu per a la conversió.
Presenta una varietat d’embuts que pots seleccionar segons les característiques de la teva empresa.
Permet la personalització d’elements que es van a crear dins dels embuts.
Ofereix dos components addicionals que es poden agregar al Funnel per garantir conversions més efectives:
- Actionetic: Permet manejar un perfil personalitzat dels contactes i automatitzar les accions dels elements que componen el Funnel, per enviar els missatges correctes pels canals adequats i al moment indicat per generar més conversions.
- Backpack: Permet manejar sistemes d’afiliació integrats al Funnel per millorar la taxa de conversió.
FUNNEL.IO
Aquesta eina en estar integrada amb plataformes de publicitat i google analytics automatitza els informes de màrqueting.
A més d’això, proporciona les dades quan i on els necessitis.
GETRESPONSE
Getresponse et permet dissenyar fluxos de treballs.
Per tant, aquests t’ajuden a conèixer l’experiència completa de l’usuari, veure els seus recorreguts i millorar aquelles pàgines de destinació que no estan convertint.
ACTIVECAMPAIGN
Hem de remarcar que és la més fàcil d’utilitzar.
El més important és que realitza campanyes d’email màrqueting, personalitza mails segons les accions dels clients, dades organitzades de les vendes i cridades a l’acció.
Presenta un canal de youtube on pots aprendre a utilitzar la plataforma íntegrament.
BENCHMARK EMAIL
Finalment, aquesta és eina que us proposem t’ajuda a fomentar de forma ràpida i senzilla les relacions amb els clients que condueixen al creixement del negoci.
En conclusió, utilitzar un Funnel de vendes en la nostra empresa ens presenta uns avantatges.
Aquestes són molt interessants per poder analitzar-nos i augmentar les vendes i amb això el benefici.
Des de Jaestic us animem al fet que ho poseu en pràctica i ens comenteu les vostres experiències.
Us llegim!