Moltes empreses són conscients que les xarxes socials són un element a tenir en compte per fidelizar clients i que alhora poden ajudar a trobar persones interessades en els serveis o productes que s’ofereixen. Tot i això, algunes empreses desisteixen i decideixen no estar presents a les xarxes socials ja que creuen que els portarà massa temps gestionar-les.
Si tenim en compte el que ens explica un estudi des de TrackSocial sobre Twitter les grans marques acostumen a actualitzar una mitjana de quatre o cinc vegades al dia, sobretot en els dies laborals i en menor mesura durant els caps de setmana. Amb aquesta freqüència s’aconsegueix una major difusió dels missatges, que aconsegueixen un 350% més de retweets que si actualitzessin una vegada al dia.
Si s’actualitza més d’aquesta mitjana, l’interès dels usuaris pels missatges de les marques baixa molt. Enviar quatre o cinc missatges al dia no ens portarà molt temps però hem de tenir en compte altres paràmetres. Per començar els esments que ens facin els usuaris, contestant al que ens demanen o les preguntes que ens fan.
Però sobretot, on haurem de dedicar una mica més de temps és en els continguts que difonem a través de Twitter, i que podem extrapolar a altres xarxes socials, la creació de continguts que siguin útils per als usuaris. És aquí on volem que tinguin èxit els nostres missatges: haurem de crear notícies a la nostra pàgina web o una entrada en el nostre blog.
Tampoc han de tenir gran extensió, moltes vegades la utilitat es pot condensar en una imatge de com hem solucionat un problema o també un petit consell sobre un dels productes o serveis que té a la nostra empresa. A més en el cas de les pimes, el nombre tampoc ha de ser tan elevat i amb tres missatges al dia pot ser suficient.
Font: tecnologiapyme.com