EL MARKETING TECHNOLOGY STACK
El Màrqueting Technology Stack és un diagrama on es representa el flux de gestió de Màrqueting Digital.
A més de l’arquitectura tecnològica que suporta.
Amb aquesta nova tècnica els responsables de màrqueting poden associar el seu marc de negoci amb les aplicacions digitals.
S’utilitza amb el que és més senzill definir objectius i mesurar el rendiment dels esforços.
Actualment s’ha posat de moda entre les empreses Estat Unidenses encara que no es descarta que s’expandeixi per tot el món ja que presenta unes funcions molt eficaces.
Preparar un Màrqueting Tech Stack ens obliga a representar gràficament el nostre model de gestió de clients i de màrqueting digital.
Es podria dir que és un ‘funnel’ de màrqueting ampliat.
Però elaborar un presenta una dificultat és necessària la conjunció de la visió de l’equip de màrqueting amb la visió.
Això seriosa un Màrqueting Tech Stack de Cisco que posa al client en el centre del seu MarTech, amb quatre fases de relació (coneixement, compra, instal·lació i renovació), i les eines utilitzades en cada fase.
Però anem al principi d’aquesta tècnica de el Màrqueting Technology Stack.
Aquests últims anys, la gestió de comunicació i de relació amb els clients ha sofert una tremenda evolució.
Ara el viatge del client és més complex i les possibilitats de contactar i vendre són més àmplies.
Pel que Scott Brinker, ha desenvolupat la taula anomenada ‘Màrqueting Technology Landscape Supergraphic’.
Aquesta taula serveix per a ordenar solucions, canals i mitjans en diverses categoria.
Aquesta tècnica presenta uns avantatges molt eficients per a les marques i empreses:
- Millora el diàleg entre el departament de vendes i altres departaments.
Aquest avantatge és molt important si es vol tenir una bona comunicació entre departaments.
En realitzar un Màrqueting Technology Stack el departament encarregat ha de posar-se en contacte amb els altres per a la recollida d’informació.
Ja que aquest mapa obliga a representar gràficament el model de gestió de clients i màrqueting digital.
- Es defineixen millor les zones d’oportunitat.
Gràcies a la seva manera gràfica de transmetre la informació l’empresa pot visualitzar de manera més clara les zones on presenta una oportunitat de negoci.
Això donarà a peu a realitzar moltes decisions que l’empresa no tenia clares.
- Es realitzen inversions més eficients.
Gràcies a a el Màrqueting Technology Stack, com hem dit anteriorment, podem visualitzar la informació de manera més clara.
Això ens ajudarà a realitzar inversions en les zones d’oportunitat que se’ns presenta.
Aquestes seran de manera més segura amb un risc d’equivocació menor.
Como habéis podido comprobar todavía no tenemos mucha información sobre ello.
Ya que todavía es una técnica que está en la incubadora.
De todas maneras, desde JAESTIC os animamos a probar este tipo de gráfico.
Nos ayudará a conocer nuestra empresa de una manera diferente.
Y quien sabe, quizás encontramos grandes oportunidades donde poner invertir o sectores que tenemos abandonados.