EL MÀRQUETING EFÍMER
Actualment, ens trobem en un punt on podríem de dir que l’efímer marca tendència.
Els consumidors sempre desitgem el nou.
Fins a tal punt d’oblidar-nos del que ja tenim.
Ho podem observar clarament en les llargues cues d’espera per a comprar l’últim Telèfon intel·ligent de qualsevol marca.
I qui origina aquest comportament? Les noves tecnologies, les xarxes socials, l’accessibilitat que aporten tots els dispositius mòbils…
Abans de res, hem d’aclarir que no hem de confondre l’efímer amb el consumisme.
Podem ser molt consumistes i no ser efímers.
Concretament, ens referim, com hem comentat abans, a la capacitat que tenim de gaudir de nous productes un període determinat de temps.
De tal manera que arriba un moment que necessitarem un altre producte o servei per a cobrir noves expectatives.
Aquestes ens poden proporcionar un valor afegit que pot anar des d’un avanç tecnològic a una recompensa emocional.
Per a realitzar un màrqueting digital amb contingut efímer i sumar-nos a aquesta nova tendència,
tenim moltes opcions en les xarxes socials per a compartir-ho
Ens referim a contingut efímer quan parlem per exemple de les històries d’Instagram que estan disponibles un temps determinat.
El contingut efímer en màrqueting digital, va sorgir en Snapchat i ara està sent massivament utilitzat per molts usuaris, marques i empreses.
És tan àmplia la seva utilització que han nascut les famoses pop-up stores.
Aquestes pop-up stores són botigues que es col·loquen en un lloc un temps determinat i acaben despareciendo.
Que influeix això en el nostre màrqueting?
És la cultura de l’efímer la que genera el consumisme i no al contrari, i és que ja no valorem el que tenim, sinó l’últim que hem adquirit.
Bé perquè el contingut efímer s’enllaça amb dues tendències:
- Primer i molt important, l’exigència de les generacions més joves del “aquí i ara”. És cert, que actualment tenim un desig per l’immediat i per tenir el més ràpid el producte que desitgem.
- I en segon lloc, la tendència coneguda com FOMO ( fear of missing out). Aquesta tendència consisteix en el temor que presenta la gent d’avui en dia per perdre’s alguna cosa i no estar al dia.
La combinació d’aquestes provoca al consumidor un estat d’alerta.
Aquest estat fa que estigui completament atent al contingut de les teves xarxes socials per a no perdre’s cap novetat o una “surt” d’un producte.
Que podem fer com a marca?
Hem de donar un gir a la nostra estratègia de màrqueting.
Ens hem d’enfocar tant a realitzar accions efímeres com a encertar en la satisfacció de les necessitats dels clients a l’hora de consumir.
El que mai hem de deixar enrere és l’enfocament en els valors i imatge de marca.
Perquè en deixar-ho enrere deixaríem que la nostra competència guanyés posicions.
Per això ens enfrontem a la dificultat constant d’aconseguir aquest equilibri entre posicionament, imatge, objectius i resultats.
I és just en aquest punt de l’estratègia on les eines de màrqueting i vendes seleccionades han d’integrar-se a la perfecció i amb la mateixa velocitat, per a obtenir resultats brillants.
Per tant, des de JAESTIC, us proposem que comenceu a practicar aquest nou màrqueting efímer.
Si tenen algun dubte poden contactar amb nosaltres a través de Instagram, Facebook o en la nostra pàgina web.