ELS BANNERS
Els banners com ja expliquem en l’article anterior són formats de display.
Aquest format consisteix a incloure una peça publicitària gràfica dins d’una pàgina web.
L’objectiu dels banners és atreure trànsit cap al lloc web de l’anunciant que paga per la seva inclusió.
La publicitat digital va registrar aquest any un va incrementar del 28%.
Pel que podem deduir que la indústria està en creixement.
La publicitat en banners ha anat copiant els models tradicionals de publicitat offline.
Té diferents finalitats com:
- Informar sobre Compra/Venda/Negociació cap a una pàgina web.
- Generar trànsit cap al lloc de l’anunciant.
- Presentar missatges d’una campanya de màrqueting amb objectius específics.
- Fer reimpressions d’anuncis vists en diferents llocs web.
TIPUS DE FORMATS
FORMATS INTEGRATS
Aquests són els banners que presenten una posició fixa en la Web.
En aquest format trobem diferents tipus de format gràfics com:
- EL BANNER
Els banners presenten una forma rectangular amb orientació horitzontal.
Ho podem trobar col·loqueu en el terç superior de la pàgina.
En aquest tipus de format gràfic trobem tres subformatos que varien segons les mesures:
MEGABANNER: Des de 728×90 píxels a més de 900×90 píxels.
BANNER: De 468×60 píxels.
MIG BANNER: De 234×60 a 234×90 píxels.
- ROBAPÀGINES
Aquest tipus de banner s’integra de forma harmònica en el disseny de la plantilla.
Es troba situat al costat del contingut d’un article.
La seva grandària varia des dels 300×250 píxels en forma horitzontal i fins als 300×600 píxels en forma vertical.
Els Robapàgines registren un CTR que és millor que un banner rectangular convencional.
- GRATACEL
Els gratacels són banners rectangulars que es troben de forma vertical.
La grandària d’aquests és de 100×600 píxels o 120×700 píxels.
Els podem trobar en les columnes laterals de les pàgines web.
FORMATS EXPANDIBLES
Es componen de peces gràfiques que es poden ampliar en la pantalla.
Això és gràcies a un segon format el qual anomenem panell.
La grandària, direcció d’expansió, i execució es determina pel suport.
Es recomana que aquests banners presentin un botó de tancament.
Habitualment es despleguen quan el visitant situa el punter damunt del banner o bé quan l’usuari aterra en la pàgina.
Com en els formats integrats, el expandibletambé presenta tipus de formats gràfics.
Aquests tipus són similars als anteriors segons la IAB Spain.
La diferència és que aquests banners presenten la capacitat d’expandir-se en la pantalla per sobre del contingut.
Aquest format pot variar en funció de les limitacions que presenta el suport o mitjà on s’integren.
Hem de tenir presents que no es recomana que els arxius digitals superin els 30kbs de pes.
Això s’utilitza perquè la descàrrega de la pàgina sigui ràpida i poder oferir a l’usuari una bona experiència.
FORMATS FLOTANTS
Aquest format com podem deduir no presenten una posició fixa en la pàgina.
Solen moure’s al llarg del contingut en el qual són inserits.
Els formats gràfics flotants més freqüents són:
- INTERSTITIAL
Aquest format de banner el podem trobar fàcilment ja que ocupa tota la finestra del navegador.
Presenta una grandària de 800×600 píxels.
Ho denominem “Interstitial” perquè ho trobem entre el clic d’un usuari en un enllaç i el contingut o en la descàrrega d’una primera pàgina.
Moltes vegades ens obliga a fer clic per a saltar la publicitat i accedir al contingut ja que es mostra en la pròpia pàgina d’inici.
Aquests resulten molt eficaços per a cridar l’atenció de l’usuari encara que per a la majoria els resulta intrusiu.
L’ús freqüent d’aquests resulta un augment en la taxa de rebot.
- LAYER
Els layer o capa contan d’una imatge animada que es va movent sobre el contingut de la pàgina web.
Aquest moviment pot ser de forma anàrquica o fins que l’usuari decideix fer clic sobre ella.
Aquest format pot generar altes ràtios de CTRperò es percep com a intrusiu.
Hem de tenir en compte que els banners es mesuren en píxels i les seves mesures sols ser variables tant d’ample com de llarg.
Els ràtios de clic en relació amb les impressions registrades pels diferents formats són:
I els ràtios d’interacció registrades per diferent formats d’anuncis de tipus display, tant amb contingut vídeo com estàtic:
En definitiva, els banners són un format de display molt eficaç.
Aquests ajuden a atreure les mirades dels usuaris a l’anunci que es vulgui inserir en la pàgina web.
Però com ja hem explicat en l’article hem de tenir molta de cura amb aquests ja que es poden girar en la nostra contra en donar una imatge d’intrusió cap a l’usuari.
Això perjudicaria la nostra pàgina ja que aquest usuari no la visitaria més i podria ser la causa d’una pèrdua d’un client potencial