EL DISPLAY AL MARKETING DIGITAL
La publicitat display és un dels “clàssics” de el màrqueting online.
El format display consisteix a realitzar anuncis que es mostren en forma de bàners en les pàgines de destinació.
Els bàners són una combinació d’imatges i text (la seva forma més bàsica).
En ells també poden incloure àudio, vídeo o altres formats que permeten interactuar amb el receptor.
Els bàners, els podem trobar en la part lateral o superior en la pàgina de destinació.
Per tant, la publicitat display és un format publicitari online que conté imatges i Internet és el mitjà a través del qual es distribueix i s’emet el missatge publicitari.
Els anuncis de display tenen un objectiu principal:
Millorar la percepció que té l’usuari del producte, de la marca o de l’empresa.
Com ja sabem, tot té els seus avantatges i els seus desavantatges.
En el cas de display…:
AVANTATGES
- És mesurable. Ens permet tenir controlades nostres mètriques clau per a poder fer sobre la marxa els canvis necessaris per a optimitzar els resultats.
- Grans opcions de segmentació. Les xarxes d’afiliació permeten segmentar amb un gran nombre d’opcions per a assegurar-se que arriben just a l’audiència adequada i en els llocs de més impacte.
- Gran impacte visual. Format d’allò més atractiu.
- Personalitzar la forma de pagament. Existeixen diverses opcions diferents per a gestionar el pagament de les campanyes de display, de manera que pots triar la que s’adapti millor al teu pressupost i objectius.
- Ideal per a Remarketing. El camí a través de l‘embut de conversió pot ser llarg, necessites assegurar-te que no perds a cap client potencial. Una de les maneres d’aconseguir això és el remarketing aquestes campanyes de display et permeten aconseguir aquests contactes amb missatges personalitzats per a animar-los a tornar.
- Contextual.se aprofita tot el poder del seu entorn.
DESAVANTATGES
Els usuaris han desenvolupat una espècie de ceguesa als anuncis online ( Bàner Blindness.)
Fins i tot s’han desenvolupat múltiples aplicacions, com la Ad-Blocker, que bloquegen aquest tipus d’anuncis.
Els bàners convencionals tenen un ràtio de visita molt baix.
Sovint els usuaris fan click en els anuncis dels dispositius mòbils desintencionadamente.
Fins i tot alguns anuncis display poden no agradar a l’usuari i causar efectes negatius en la marca.
MODELS BÀSICS DE PAGAMENT
Existeixen quatre models bàsics de pagament de publicitat de display:
- COST PER MIL IMPRESSIONS (CPM)
En aquest model l’anunciant paga una quantitat prèvia determinada cada vegada que l’anunci es mostri 1000 vegades en la plataforma.
- COST PER CLIC (CPC)
En aquest model l’anunciant paga cada vegada que un usuari fa clic sobre el seu anunci.
- COST PER ACCIÓ
L’anunciant paga cada vegada que l’usuari realitza una acció determinada.
Com per exemple, podria ser cada vegada que l’usuari realitza una compra.
Aquesta opció pot portar molt bons resultats quant a ROI.
- TARIFA PLANA
Es pacta una quantitat fixa per dia d’activitat de la campanya o per mes.
Pel que aquesta va independentment als resultats de la campanya.
FORMATS
Podem dividir els bàners en dues grans categories que serien els animats i els estàtics.
ANIMATS
Els animats han d’estar en format .GIF (per a tota mena de dispositius i navegadors) o flaix (major capacitat i qualitat).
És bona idea usar bàners en flaix amb una còpia de seguretat en .GIF. En tots dos casos, l’animació ha de durar 30 segons o menys, i pot repetir-se en loop.
ESTÀTICS
Poden estar en .JPG, .JPEG i .PNG.
En PNG la quantitat de colors és menor.
Pel que fa a la grandària i col·locació dels bàners, tenim un gran nombre d’opcions:
- SUPERBANNER.
Aquests se solen situar en la capçalera de les pàgines web, pegat en la part superior.
La grandària estàndard és de 728×90 píxels.
Pot expandir-se en passar el ratolí, i aconsegueix els 728×180 píxels.
- FLOOR AD.
Ho podem trobar col·locat en la part inferior de les pàgines web.
Així que la seva mesura estàndard serà de 700×200 píxels.
- ROBAPÁGINAS.
Aquest és el clàssic anunci vertical del lateral dret.
Es pot expandir cap a l’esquerra o cap avall.
- SKYSCRAPER.
En format clàssic sol tenir 120×600 píxels.
Presenta una versió disponible en versió més ampla, amb 160×600.
- PRE-ROLL.
Es mostra durant uns segons abans de la reproducció dels continguts.
Per tant, la seva mesura estàndard és de 300×250 píxels..
- SKIN.
Personalització del header i els laterals del fons d’una web.
Es pot realitzar amb les imatges i colors de la campanya.
També la seva versió Premium inclou un vídeo en la capçalera o un format dinàmic
- INTERSTITAL
Format que oculta pràcticament tot el contingut de la pàgina.
A més és bastant polèmic ja que es considera intrusiu.
En conlusión, el Display màrqueting és una bona eina.
Si es tria el format adequat amb la seva segmentació podem convertir els usuaris q en clients potencials.
Des de JAESTIC us animem a provar-ho!