En el blog d’avui continuarem parlant de les tendències de màrqueting digital en 2020. Aquesta vegada indagarem en l’automatització del màrqueting o chatbots.
L’automatització del màrqueting es realitza gràcies a la utilització de chatbots. Els quals consisteixen en la utilització de programari per a realitzar converses o accions automàtiques en temps real. Per això és habitual trobar aquesta tendència en l’atenció al client de les empreses. També podem trobar aquesta eina a l’hora de realitzar compres online. L’automatització del màrqueting pot arribar a alliberar molt de temps als empleats.
Campanyes mes efectives gràcies a l’automatització del màrqueting
L’automatització del màrqueting se succeeix amb passes de gegant aconseguint fins i tot campanyes més efectives. Gràcies als recursos que ofereix aquesta tendència, la qual ha evolucionat molt ràpidament.
Un dels recursos, és que podem crear missatges més personalitzats. Avui dia, es pot personalitzar el màrqueting automatitzat creant missatges adaptats a cada client segons el seu comportament en la web. Per exemple, si un client es descarrega un ebook, el màrqueting personalitzat li enviarà un missatge d’agraïment amb informació del gènere literari triat. Gràcies a això, el client se sentirà més valorada i entès per la nostra empresa. Per això cal oblidar-se dels missatges predeterminats sense informació adaptada al client.
A més l’automatització del màrqueting ens permet obtenir gran quantitat d’informació sobre el client. Aquesta informació la podem fer servir per a pròximes compres o consultes del client. Oferint-li així un servei més ràpid.
També podem aconseguir més leads amb menys esforç, a més de major qualitat. Amb un bon tracte personalitzava això leads poden convertir-se fàcilment en clients finals. No sols això, sinó que es converteixen ràpidament en clients fidels que se senten escoltats i satisfets.
A causa dels seus múltiples avantatges explicats anteriorment, es preveu que per a 2020 9 de cada 10 centres d’atenció al client estaran operats per chatbots. És moment de valorar la possibilitat d’introduir un chatbot en el teu negoci, perquè formi part de l’atenció al client. Sobretot, si decideix incorporar el màrqueting automatitzat, recordi de fer-lo de manera personalitzada i sense descurar la resta d’estratègies de màrqueting.