
Anteriorment vam parlar de les tendències de màrqueting digital previstes per a 2020. En aquesta ocasió ens centrarem en la cerca per veu, explicarem el seu auge i els canvis que comportés.
La cerca per veu és una tecnologia que permet als usuaris realitzar cerques a Internet fent preguntes verbals a dispositius intel·ligents. Aquest nou mètode de cerca es preveu que per a 2020 realitzi el 50% de les cerques d’Internet.
Per què creixerà tant la cerca per veu?
El principal motiu de l’increment de la cerca per veu és que permet una major rapidesa de resposta a causa d’una major velocitat de cerca. Això és pel fet que parlem 3,7 vegades més ràpid que escrivim. Solem escriure aproximadament 39 paraules per minut, en canvi parlant utilitzem 150 paraules al minut.
La velocitat d’aquesta eina és clau, perquè està dissenyada per a ajudar als usuaris en les seves tasques del dia a dia en temps real. Per això les cerques cada vegada són més concretes i enfocades en necessitats molt definides. De manera que els usuaris desitgen respostes directes, clares i resolutives, perquè el seu temps sigui més eficient.
D’altra banda el creixement d’aquest mètode de cerca és degut a la naturalitat que tenim per parlar. Per això la cerca de veu és més natural i amb oracions més extenses que la cerca tradicional.
Cal tenir en compte que cada cop més les persones se senten còmodes parlant als seus dispositius mòbils i assistents. Així doncs als usuaris els requereix menys esforç i major facilitat a l’hora d’accedir a la informació.
A causa dels motius explicats es preveu que per a 2020 el 50% de les cerques siguin per veu.
Adaptació a la cerca per veu.
Els assistents per veu, estan obrint un món nou de possibilitats i de comportaments dels usuraris. En conseqüències als nous comportaments, les empreses hauran d’adaptar-se ràpidament a aquests canvis per a mantenir el seu posicionament online.
En vist d’aquesta transformació imminent et recomanem el següent.
- Pensa en com ho diries, en lloc de com ho escriuries, dedueix com la teva audiència parla del teu negoci i trasllada-ho a la teva pàgina web.
- Utilitza, el format pregunta en els títols dels teus articles. De manera que utilitzin les paraules amb més ús per cerca de veu que són: “Com”,”quin”, “i” i “millor”.
En definitiva adapta el llenguatge escrit a com ho diries.