Hola Emprenedor(a)! En aquest article et compartiré quins són, al meu criteri, els punts clau que has de tenir en compte a l’hora de fer màrqueting amb èxit a la popular xarxa social Twitter.
1- Avatar: Canvia la imatge que t’assigna per defecte Twitter per una foto teva on es vegi clarament el teu rostre, mai caiguis a l’error d’usar un logotip, un dibuix o qualsevol altra imatge que no t’identifiqui a tu com a persona. Tracta que la teva imatge a Twitter sigui similar a la qual estiguis usant en altres perfils socials, això farà que les persones et reconeguin fàcilment si ja t’estan seguint en altres mitjans.
2- Fons: És una practica recomanable que et prenguis uns minuts per personalitzar la imatge de fons del teu perfil, si pots crear-te una imatge personalitzada molt millor.
3- Nom: Tret que siguis una marca reconeguda, col·loca el teu nom propi. Per exemple: Paulo Vedoya.
4- Ubicació: Col·locar on vius amb el següent format: Ciutat, Província, País.
5- Biografia: És molt important que breument et presentis i descriguis que és el que fas, pots usar alguna paraula clau aquí.
6- Link: Aprofita l’oportunitat que Twitter et brinda per col·locar un enllaç cap al teu bloc. Se sap que Google, el cercador més usat pels internautes, està des de fa mes d’un any indexant els *tweets (has de tenir el teu perfil sense cadenat, obert a tot publico), i també se sap que Google te en compte el Factor Social a l’hora d’atorgar rellevància en el posicionament als Llocs Webs, tingues molt en compte això ja que l’ús efectiu de Twitter pot redundar en una millora del posicionament orgànic del teu Bloc.
7- Seguidors: Si recentment t’inicies en Twitter voldràs obtenir seguidors costi el que costi, jo he passat per això també, solament busca seguir a els qui tinguin relació directa o indirecta amb el públic objectiu al que apuntes, i la gran majoria d’ells et retornaran el Follow. Evita Seguir aquells que en el seu TL (en espanyol Línia del Temps), no aporten gens de valor o res positiu per a tu.
8- Tweets: Assegura’t d’usar un titular cridaner, no copis els 140 caràcters disponibles, si vas a compartir el link cap a un article fes servir reductors d’URL, i tracta sempre de deixar un marge de caràcters disponible per facilitar que et facin un RT (ReTweet), i incloure un comentari. Si vas a fer promoció d’algun producte o negoci, no cometis l’error de repetir el mateix tweet cada 2 minuts, això és SPAM. Repeteix un tweet després que hagis enviat mínin entre 5 i 10 tweets extra aportant algun valor als teus seguidors, t’asseguro que ningú voldrà seguir un perfil que se sembli a un tauler d’anuncis.
9- Publicació: Per tenir en compte, segons un estudi els dies en què es fan més anuncis de tipus publicitari a Twitter són els dimarts i dimecres. Per guanyar una major visibilitat es recomana enviar els tweets importants en l’horari de la tarda, on hi ha un increment notable en l’activitat.
10- Aporta Valor: Vols augmentar els teus seguidors? Llavors aporta valor. Si et dediques, per exemple, a l’Internet màrqueting pots aportar continguts que tractin específicament sobre aquest tema, però també ho pots complementar enviant articles sobre xarxes socials, e-mail màrqueting, etc. sinó tens gens que publicar pots compartir alguna frase inspiradora, o enviar una actualització sobre la ultima vulnerabilitat descoberta a la Xarxa .
11- Sigues consistent: Evita distreure’t amb els teus tweets parlant de temes poc rellevants com: estats d’ànim, esports, política, religió, atemptats, fi del món, etc. sempre continua enfocat en el fet d’aportar valor al teu públic objectiu. Una forma de saber si estàs sent consistent amb els teus tweets és revisar quina classe de Llistes t’han afegit. Per exemple: si et dediques al màrqueting i 3 de cada 5 tweets que envies són acudits, no esperis que t’afegeixin a una llista amb el nom: Experts de Màrqueting.
12- Interactua: Vols més seguidors i conservar els que ja tens? Llavors evita parlar massa de tu, no siguis un robot i interactua mes, com a mínim has d’enviar una o dues actualitzacions diàries als teus seguidors. Abans d’enviar qualsevol tweet: Saluda, “Bon dia, bona tarda…” si algú et respon la salutació, t’esmenta o fa ReTweet (RT) d’alguna de les teves actualitzacions, sgues cordial i contesta: Gràcies (no oblidis el poderós que és ser Agraït). Sinó tens temps per interactuar, replanteja’t llavors la idea d’estar a Twitter.
13- Re-Tweetea: Si de vegades alguna de les persones a la qual segueixes tweetea alguna cosa interessant, que consideres que pot ser valuós per als teus seguidors, ReTweeteal. Amb aquesta acció provocaràs dues reaccions positives: Estaràs valorant a la persona que va enviar el *tweet, i alhora aportant valor als teus seguidors.
14- Visibilitat: Desitges major exposició? Et recomano l’ús de Hashtag (#), amb ells aconsegueixes que els teus tweets puguin arribar a ser vists per mes persones, encara que aquestes no siguin les teves seguidores. Per favor no abusis, solament un o dos Hashtag per tweet.
15- Llistes: Les llistes són una excel·lent forma d’organitzar els perfils que segueixes segons el valor que t’aporten, també serveixen per atorgar reconeixement i tenir mes visibles els tweets que publiquen. Pots segmentar aquests perfils en Llistes segons la seva Professió, Localització, Afinitat, Temàtica, etc.
16- Automatització: Pots automatitzar l’enviament de tweets via un feed, no està malament, però per favor assegura’t de configurar correctament l’aplicació que uses perquè eviti inundar amb 10 o mes publicacions seguides el TL, configura-la perquè organitzi les actualitzacions cada 5 o 10 minuts. D’altra banda, si vas automatitzar un missatge de benvinguda via DM (Missatge Directe) als teus nous seguidors, per favor evita VENDRE qualsevol cosa, solament ven-te a tu mateix a través d’un cordial missatge de benvinguda i gens més.
17- Divendres: Els divendres en Twitter és tradició recomanar als teus seguidors algú a qui seguir, això es va originar amb el nom de #FollowFriday o #FF. Personalment estic impulsant un hashtag en espanyol, el#SeguirEnViernes (#SV). Aprofita per reconèixer el valor que t’aporten les persones que segueixes i recomana-les-hi als teus seguidors. Un exemple podria ser: “Recomano #SeguirEnViernes a @glbicego per [aquí breument comentes per què ho recomanes]”
18- Productivitat: Personalment sóc més productiu usant eines externes, com Hootsuite o Tweetdeck, que la pròpia interfície Web de Twitter. Usant estàs eines pots tenir a la vista en la mateixa pantalla el TL general, els esments, els missatges directes, llestes, programar tweets, enviar actualitzacions a altres perfils socials, etc.
Si aprofites aquests consells per optimitzar el teu perfil, augmentar la teva productivitat i fer un ús estratègic de Twitter, sense dubtes atrauràs a un públic molt mes segmentat que veritablement estarà interessat en el que tens per dir. A més el teu TL estarà ple d’informació rica, valuosa i positiva gràcies a la selecció de perfils a seguir que has escollit.