Grup Comunicare ha publicat un interessant llistat de les 100 eines més utilitzades per a seguiment del Màrqueting Online de la teva empresa. Han seleccionat 100 fonts, de la mà de pamil-visions.net, d’aquestes característiques (programes informàtics, aplicacions i proveïdors de serveis), algunes gratuïtes, unes altres amb cost.
Esperem que us serveixin i així pugueu dur a terme l’estratègia de màrqueting online més adequada per al teu negoci:
– Adobi SiteCatalyst: ofereix als especialistes en màrqueting informació intel·ligent en temps real i fàcil d’utilitzar per a les estratègies en línia i les iniciatives de màrqueting. SiteCatalyst ajuda a aquests especialistes a identificar ràpidament les rutes del seu lloc web que generen més beneficis, a determinar els punts del seu lloc en els quals els visitants abandonen i a identificar les mètriques d’èxit fonamentals per a les campanyes de màrqueting en línia.
– Verismo de Cymfony: ajuda als especialistes en relacions públiques a demostrar el seu èxit a través de mètriques senzilles i clares. La metodologia Verismo presa els elements essencials de la comunicació reeixida: visibilitat, reputació, influència i opinió. Aquest model VRIS, o Verismo, defineix i pondera aquests elements amb la col·laboració del client en un model que alinea els resultats dels especialistes en relacions públiques amb els objectius del negoci.
– Crimson Hexagon: és una plataforma per al seguiment en xarxes socials i anàlisis que facilita a companyies accés a informació sobre l’opinió dels consumidors sobre la seva marca, producte o mercat aprofitant els milers de milions de converses que tenen lloc en els mitjans de la xarxa.
– Actionly: és una plataforma de tauler de comandaments i escolta per al seguiment de xarxes socials. A Actionly es pot realitzar un seguiment del que la gent comenta sobre una marca, productes o condicions del sector en diferents canals de xarxes socials com Twitter, Facebook, Flickr, YouTube, Google Buzz, Blogs i News.
– Digimind: ofereix una àmplia gamma d’eines per facilitar la realització de tasques repetitives d’intel·ligència competitiva, incloent la recopilació de dades, gestió d’informació, anàlisi i publicació de dades, que admet tots els formats d’Internet, pàgines Web, Webs invisibles, blogs, fòrums, font RSS, etc.
– J.D. Power: ofereix múltiples nivells d’anàlisis, creant una visió àmplia i detallada del panorama conversacional. Anàlisis complexes permeten identificar problemes competitius i adopció de barreres, així com els diferents segments estan relacionats o es veuen afectats per un producte o tema específic.
– Jive: possibilita la visibilitat dels problemes i comentaris dels competidors en temps real. S’aprofita d’ells de forma instantània participant i comentant. Roba els clients a la competència.
– ContextVoice: ajuda a obtenir intel·ligència empresarial, perspectives en temps real i anàlisi sobre els consumidors.
– Buzz Manager: realitza recerques d’informació constants en Internet sobre la pròpia organització o subjectes individuals concrets. Mesura i analitza el «que es diu», i presenta de forma precisa els resultats en informes que estalvien temps i són fàcils d’utilitzar.
– MotiveQuest: pot «veure» els «màxims de passió» en les converses en línia per entendre les motivacions dels clients.
– ComMetrics: mètriques rellevants de blogs per a blogs diaris, personals i de negocis.
– Chatterscope: és una plataforma d’alertes i anàlisi perquè les marques rastregin la seva reputació en Twitter. Utilitzen anàlisi d’opinió per alertar dels esments positius o negatives d’una marca i ofereix una anàlisi de tendències històriques sobre aquests esments.
– Alterian SM2: és enormement versàtil, compta amb una varietat d’opcions d’elaboració d’informes fàcils d’utilitzar amb capacitats més detallades per a una anàlisi més exhaustiva. SM2 determina automàticament l’opinió d’una conversa, de manera que es pot saber amb exactitud el que pensa la gent sobre la seva marca.
– BrandsEye: no solament rastreja i avalua la seva presència en línia, sinó que també ofereix una classificació de reputació per a vostè i els seus competidors. Permet a les empreses realitzar un seguiment de les opinions i tendències dels seus propis clients, al mateix temps que duu a terme judicis fonamentats sobre com respondre als atacs sobre la pròpia reputació en línia.
– Kontagent: intensa visualització i anàlisi de dades socials, que facilita l’accés a les dades a través d’un servei allotjat i per encàrrec.
– Imooty: va ser desenvolupat amb una beca del Ministeri d’Economia i Tecnologia alemany en 2008. Els professionals de les relacions públiques, especialistes en màrqueting obtenen dades en temps real sobre les últimes notícies i tendències que els afecten. Estableixi els seus objectius, defineixi les tasques i fites i generi responsabilitat dins del seu equip.
– BlogScope: és una eina d’anàlisi i visualització per a la blocosfera que s’està desenvolupant com a part d’un projecte d’investigació a la Universitat de Torontó. Actualment rastreja 50,36 milions de blogs amb 1307 milions d’entrades.
– Amb Media Control Center: tindrà accés a un servei complet de seguiment dels mitjans, així com un control sense precedents sobre els treballs de comunicació que realitzi. Fusionant totes les eines necessàries en un tauler de comandaments, podrà revisar, organitzar, analitzar, compartir i emmagatzemar els seus programes, notícies en línia i esments a les xarxes socials.
– Campaign de Visible Measures: és la solució tipus del sector per al mesurament de resultats de campanyes de video en línia. Campaign ofereix mesuraments complets dels resultats, dades de fàcil ús i referències de mercat competitives per a les seves campanyes de video en línia. Campaign conté un tauler de comandaments permanent per realitzar el seguiment dels resultats de les campanyes al mercat.
– Covario Social Media Insight™: ajuda als anunciants a se conscients del ràpid que els missatges de màrqueting penetren en els seus clients, el nivell de recepció del missatge de màrqueting, el lluny que arriba, el ràpid que creix, així com la percepció de la seva organització, marca(s) i producte(s) al mercat.
– Els algorismes lingüístics i estadístics de Recorded Future: extreuen informació relacionada amb el temps i a través de raonament temporal ajuda als usuaris a entendre les relacions entre les entitats i els esdeveniments al llarg del temps, per formar el primer motor d’anàlisi temporal del món.
-El servei de rastreig de comentaris dels consumidors Netpinions™: ofereix una manera efectiva, eficient en temps i econòmica per identificar el que diuen els consumidors sobre una empresa o els seus productes.
– Evolve24: integra la millor tecnologia de la seva classe en recopilació i escolta, mesurament de comunicacions, eines d’abast i motors d’anàlisis de text per generar la plataforma d’intel·ligència empresarial: Mirror Dashboard i Analytics Suite.
– Integrasco: ofereix solucions de seguiment dels mitjans i perspectives a través d’anàlisis que serveixen per mesurar i gestionar la percepció que es té a les xarxes socials sobre vostè i la seva empresa, i el que ha de fer per construir i mantenir la seva reputació.
– IBM SPSS Modeler Professional: possibilita recerca de perspectives en les seves dades. La seva senzilla interfície gràfica posa en mans dels usuaris empresarials el poder de la mineria de dades, a mesura que les capacitats alt rendiment augmenten la productivitat de l’analista.
– Reputation 2.0 (italiana): plataforma de seguiment de les xarxes socials, centrada en la gestió de la reputació.
– Resonate: recopila totes les dades públiques de blogs, Twitter, Facebook, fonts principals de notícies, fòrums, comentaris, llocs de videos i imatges, després rastreja i estableix les tendències dels indicadors de rendiment clau, com a opinió, qüestions influents i dades demogràfiques.
– RowFeeder: pot rastrejar qualsevol paraula, frase, paraules o frases prefixades amb el símbol # o usuari en Twitter i Facebook, analitzant els resultats d’una campanya específica a les xarxes socials per obtenir participació i actuació.
– Radien6: és la solució completa per al seguiment de la seva organització a les xarxes socials i la seva activitat.
– Reputation Defender: investiga constantment la xarxa profunda a la recerca de referències sobre vostè que Google no trobarà.
– OpenMic: recopila, analitza i realitza informes i perspectives rellevants derivades de múltiples canals d’interacció de clients, incloent xarxes socials, correus electrònics, missatges de text, comentaris de veu escrits, formularis Web i estudis.
– Els especialistes en relacions públiques utilitzen Press Army: per realitzar el seguiment de les marques dels seus clients, per identificar de forma ràpida els problemes clau, comprendre les opinions dels consumidors, identificar a líders d’opinió i planificar estratègies i respostes adequades.
– RepuTrace™: realitza el seguiment, anàlisi i mesurament de la recuperació en temps d’intel·ligència de llocs Web, blogs, xats, xarxes socials i mitjans de tot el món, que, d’una altra manera, trigaria un temps preciós a recopilar en el seu lloc de treball.
– La primera solució intuïtiva, d’àmbit empresarial de les xarxes socials 100% per a hotels, Revinatepone: posa ordre al caos dels comentaris de visitants, reputació en línia i màrqueting a les xarxes socials.
– Sprout Social: és més que una eina de seguiment de marca. Ofereix un tauler de comandaments que permet als usuaris emmagatzemar totes les seves connexions a xarxes socials en un únic lloc, completa amb història, notes i molt més.
– SNS: pot ajudar-li a gestionar aspectes complets de les comunicacions socials en canals múltiples com Facebook i Twitter. Aquests aspectes inclouen la gestió de continguts, automatització de fonts RSS, compromís de l’usuari, campanyes de màrqueting, estats d’enllaços visitats en temps real, seguiment de marca, etc.
– StartPR: li ajuda a trobar, gestionar i donar resposta a esments sobre la seva empresa, la seva marca, els seus productes, el seu servei i empleats en línia. StartPR és la forma més senzilla, efectiva i organitzada de mantenir actualitzada i vinculada amb els bloggers i els usuaris de les xarxes socials.
– SkyGrid: resol la sobrecàrrega d’informació de tots, oferint la capacitat de veure els esdeveniments, persones i temes que s’expandeixen més ràpidament en Internet a través d’un «navegador de flux».
– Smmart: eina d’anàlisi de xarxes socials espanyola.
– Social Media Metabase: realitza el seguiment de més d’1,3 milions de fonts de xarxes socials, incloent blogs, emissions portàtils sota petició, videos socials, llocs per compartir fotografies, microblogs, wikis, ressenyes i fòrums seleccionant 1,2 milions d’entrades al dia.
– Social Mention: és una plataforma de recerca i anàlisi de les xarxes socials que agrega contingut generat pels usuaris de tot l’univers en un únic corrent d’informació. Realitza el seguiment de més de 100 xarxes socials, que inclou directament: Twitter, Facebook, FriendFeed, YouTube, Digg, Google, etc.
– Social Radar: permet rastrejar, mesurar, analitzar i entendre els xats de tota la xarxa en un panell de control basat en Internet i fàcil d’utilitzar.
– Silverbakk Briefing Room: és una eina de seguiment i anàlisi per a empreses que generen activitat social i compromís. La plataforma realitza el seguiment en Facebook, Twitter, microblogs, serveis de video en temps real com Bambuser i Qik, Flickr, Photobucket i molts altres.
– Scup: Brazilian és una empresa de seguiment de xarxes socials. Realitza el seguiment de Twitter, Blogs, Flickr, YouTube, Yahoo Answers i moltes altres. Se centra en analítiques i anàlisis d’opinió.
– Sentiment360: ofereix una solució integral i empresarial per a l’anàlisi i resposta als nous mitjans. Els clients poden realitzar el seguiment de l’estat de les seves marques i productes en línia, fins al major grau de detall, utilitzant una sèrie de taulers de comandament personalizables.
– SentiMetrix: mesura les opinions expressades en els mitjans electrònics (com a notícies, blogs, grups de notícies) de tot el món.
– Socialytics: ofereix riques perspectives sobre l’efectivitat de les seves campanyes de màrqueting a les xarxes socials. Potent, flexible, prestacions fàcils d’utilitzar, li permetrà visualitzar i analitzar els resultats dels seus programes de màrqueting a les xarxes socials. Amb Socialytics podrà optimitzar els seus objectius i missatges, enfortir les seves iniciatives de màrqueting a les xarxes socials i dissenyar campanyes més efectives.
– SocialPointer: ofereix eines de seguiment a les xarxes socials en temps real per agencies de màrqueting i individus, permetent-los rastrejar, realitzar el seguiment i respondre en temps real a esments rellevants en xarxes socials i a converses amb usuaris.
– SocialSense: extreu dades de les xarxes socials per alimentar perspectives que permetin l’adopció de millors decisions de màrqueting.
– SocialSenseFB: aprofita el gràfic d’interfície de l’aplicació de Facebook per oferir perspectives sobre les pàgines en Facebook de la seva marca.
– Social Sniffer: és una eina de rastreig en línia per a llocs de xarxes socials com Twitter, Facebook, MySpace, Digg, etc. Rastreja el seu perfil i li ofereix resultats en un gràfic per visualitzar de forma senzilla els progressos del seu perfil.
– Spredfast: és una solució empresarial que permet que la seva organització o companyia es comuniqui a través de tots els seus canals de xarxes socials, així com mesurar l’efectivitat de cada conversa, i comprovar el valor de les xarxes socials.
– SocialTALK: li ajuda a gestionar i mesurar millor la seva presència i efecte a les xarxes socials.
– Swix: ajuda a les empreses a mesurar i gestionar les seves campanyes de màrqueting a les xarxes socials.
– Symscio: ofereix un sistema de mesurament totalment integrat que proporciona el poder i la flexibilitat per saber com està posicionada la seva marca en un moment donat. Informes de correus electrònics, taulers de comandament per veure presentacions, filtres per veure el segment de cobertura que li interessa.
– Sideline de Yahoo!: realitza el seguiment en temps real dels esments de paraules clau, marques o noms concrets. Sideline és una aplicació Adobi® AIR™ construïda amb la User Interface Library (YUI) (utilitats i controls, escrits en Javascript per desenvolupar aplicacions web interactives) de Yahoo! Permet als usuaris crear i agrupar consultes personalitzades per temes d’interès.
– Sysomos: ofereix a les agències de relacions públiques un grup d’eines analítiques potents per accedir a milers de milions de converses, tant històriques com en temps real.
– Spiral16: realitza el seguiment, mesura i analitza contingut digital, a la recerca de la informació en línia més rellevant per als seus clients.
– YackTrack: permet als usuaris buscar comentaris sobre el seu contingut en diverses fonts o blogs que parlen del seu contingut. YackTrack a l’actualitat suporta Blogger/Blogspot, Digg, Disqus, FriendFeed, Google Blog Search, Google Reader, Identi.ca, IntenseDebate, Mixx, Reddit, StumbleUpon, Technorati, Twitter, TypePad/MoveableType i WordPress blogs.
– Tweetlytics: anàlisi i seguiment de xarxes socials per Twitter i Facebook.
– ThoughtBuzz: serveix per determinar el que és important i el que no ho és.
– Tattler: permet als usuaris el seguiment de forma efectiva dels esments de temes a la xarxa, descobrir les fonts més actives i influents que tracten el tema i rastrejar tendències.
– Tealium Social Media: un nou servei que permet als especialistes en màrqueting de xarxes socials i professionals de relacions públiques mesurar el rendiment de la inversió de les seves activitats.
– Terametric: recopila i analitza dades de canals de màrqueting de xarxes socials en línia i fora de la xarxa per calcular resultats com el rendiment de la inversió. L’aplicació ofereix resultats a través d’una plataforma Saas sota petició, utilitzant taulers de comandament interactius i visualització de dades, que permeten a l’usuari veure resultats d’alt nivell generals i obtenir detalls del canal i tàctics.
– TweetReports: permet als usuaris rastrejar l’opinió dels clients, rebre resultats de recerca en temps real, analítiques, informes o buscar optimizadores clau per a motors de recerca (SEO, en les seves sigles en anglès) per atreure una major audiència.
– TweetTwain: realitza el seguiment constant en diagrames de temps públics de Twitter per a esments de marca, i ofereix altres prestacions avançades per als usuaris avançats de Twitter.
– Twitalyzer: és el proveïdor capdavanter de mesurament i anàlisi de serveis per Twitter.
-L’aplicació en línia d’extracció d’informació de Twitter twendz: utilitza el poder de recerca de Twitter, ressaltant temes de conversa i opinions dels usuaris que parlen sobre els temes en els quals vostè està interessat.
– Tweettronics: ofereix mètriques potents per Twitter i eines de seguiment de marca de senzilla utilització.
– TweetLevel: és una eina de mesurament de Twitter creada per @jonnybentwood i @alexparish de Edelman, que mesura la importància de l’individu en Twitter.
– Trackur: realitza el seguiment de gairebé tots els corrents i xarxes socials de la xarxa. Articles de periòdic, revistes, blogs, imatges, vídeos i Twitter, són solament alguns dels tipus de continguts que Trackur analitza. També posa en relleu tendències, etiquetes d’opinions, i molt més.
– Trendrr: permet rastrejar la popularitat i consciència de les tendències en una varietat d’informacions, des de xarxes socials, passant per comentaris i descàrregues de vídeos, tot en temps real.
– TrendyBuzz: eina francesa basada en el seguiment en línia, cerca i analitza al voltant d’1 200 000 fonts actives. Mètriques, anàlisis d’opinió i extractes també estan disponibles.
– SlideShare Pro: realitza anàlisi amb estats detallats per a cada presentació, document i vídeo, també un servei de «rastreig de comentaris», que permet als usuaris esbrinar qui està compartint el seu contingut en Twitter i Facebook.
– El servei de mètriques del lloc Whitevector: ofereix informació sobre els llocs Web on els consumidors mostren particular interès cap a diferents categories de productes i serveis. La informació ajuda per planejar l’entorn en línia d’una categoria triada, així com per trobar llocs Web rellevants en els quals un especialista en màrqueting podria trobar consumidors interessats.
– Les mètriques i analítiques de la comunitat de UberVU, retorna converses completes en un únic fil, no solament l’entrada (com a la recerca de blogs de Google), sinó també comentaris a les entrades de tota la xarxa, blogs, Twitter, Digg, FriendFeed, Reddit i molt més.
– WebDig: és un motor de nova generació d’intel·ligència empresarial i anàlisi que busca, agrega i interpreta una font exhaustiva de contingut verbal (WOM, en les seves sigles en anglès).
– WebClipping:és una empresa de seguiment de mitjans i anàlisis que rastreja i analitza milions de veus en línia de mitjans tradicionals, nous mitjans, xarxes socials i blogs.
– Viralheat: és una plataforma de mesura de xarxes socials, que cobreix centenars de llocs de destinació de video viral, Twitter i milions de blogs i llocs Web.
– VanksenWatch: plataforma SaS centrada en el seguiment de les falsificacions, dels comentaris i gestió de la reputació en línia, auditories de conversa, seguiment de la competència, influència de màrqueting i gestió de la comunitat.
– Vocus PR: rastreja i avalua els esments sobre una empresa, el seu producte i els seus portaveus, realitza el seguiment de la resposta als problemes, revisa les tendències del sector i rastreja als competidors.
– Visible Technologies: plataforma de seguiment dels mitjans preferida per empreses com Microsoft per al seguiment dels comentaris i connectar amb gent que pot influir en les decisions de compra. L’aplicació identifica a bloggers `influents´i el nombre de persones a les quals arriba.
– Trends: de Visible Measures és una aplicació única basada a la xarxa per a referències de mercat sobre els resultats de les campanyes de vídeos publicitaris en línia i els continguts. Trends permet entendre, revisar i comparar l’efectivitat de centenars de campanyes de video en línia en un ampli espectre de mètriques de resultats.