EL LEAD NURTURING
Com ja hem comentat diverses vegades en el sector marquetero tot canvia, s’actualitza i es descobreix molt ràpid, per això avui us portem el lead nurturing.
El Lead Nurturing és el procés pel qual es va nodrint a l’usuari de contingut del seu interès.
Donant suport a l’usuari en el seu camí pel procés de compra fins a convertir-lo en client final.
“Nurture” en anglès significa nodrir, alimentar, criar, educar, donar suport a…
El lead nurturing va totalment unit al lead scoring.
Amb el lead scoring es classifica i avalua a cada usuari per a determinar en quin estat es troba dins del procés de compra.
Pel que entra en acció el lead nurturing per a crear contingut personalitzat pensat per a cada fase del procés de compra.
De manera que l’usuari se senti cada vegada més lligat a l’empresa o marca i vagi demostrant la seva confiança.
Així anirà proporcionant més dades sobre si mateix, descarregant contingut comercial, provant una mostra de producte, etc…
COM ÉS EL SEU PROCÉS?
El Lead Nurturing està compost per una sèrie de comunicacions seqüenciades disposades en workflows o fluxos de treball.
Crear un workflow efectiu consta de tres passos fonamentals:
Decidir el segment de contactes al qual dirigir-nos
Establir l’objectiu principal de cada procés
Dissenyar i implementar la seqüència de comunicacions
La clau de l’èxit del Lead Nurturing és la personalització i contextualització dels continguts que arriben als nostres usuaris.
No es tracta únicament de cridar a l’usuari pel seu nom, sinó d’entendre en quina fase del cicle de compra es troba.
Perquè puguem oferir-li continguts que li motivin a mantenir l’interès en nosaltres i, finalment, a prendre una decisió de compra final.
Finalment, és important remarcar que el Lead Nurturing requereix de l’ús de el Màrqueting Automation.
Aquest ens ajuda a agilitar i millorar la gestió de l’enviament de comunicacions.
A més, necessitarem mesurar i analitzar els resultats.
D’aquesta manera, serem capaces d’enviar el contingut adequat a la persona indicada en el moment apropiat.
4 CLAUS PER A DUR A TERME EL SEU PROCÉS
1r- Definir els Buyer Persones.
El primer que ha de fer és definir els seus perfils de client ideal.
Hem d’analitzar en profunditat els gustos, interessos i preocupacions d’aquestes persones.
El més comú és que la seva empresa tingui més d’un perfil de client ideal.
2n- Conèixer el Cicle de Compra.
S’ha de conèixer al detall el procés de compra del seu client ideal.
Això ens servirà per a poder determinar les diferents fases per les quals passa un usuari des que coneix la seva empresa fins que es converteix en client.
3r- Crear Segments d’Usuaris:
Una vegada realitzat el pas aterior, hem de dibuixar una matriu en la qual creuar els diferents perfils i les diferents fases del procés de compra.
Cada espai de la quadrícula representa un segment sobre el qual cal treballar.
4t- Plantejar Contingut per a cada Segment i Fase:
Finalment observant la matriu realitzada, hem de pensar en el contingut específic per a cada segment.
És a dir, per a cada perfil i estat del procés de compra concret.
Hem de pensar una sèrie d’emails personalitzats per a cada segment.
En aquests s’ha d’oferir contingut rellevant i de valor per a cada perfil d’usuari en el moment en el qual es troba.
Aquests emails es programen i automatitzen per a anar acompanyant al potencial client en el seu camí pel cicle de compra.
Si el treball està ben fet, en moltes ocasions l’usuari confon aquests emails personalitzats amb correus personals de la persona que signa l’email.
Així aconseguim més complicitat i millors resultats en l’augment de confiança.
En conclusió, el Lead Nurturing és una part fonamental de l’estratègia de Inbound Màrqueting.
Gràcies a aquest procés augmenta la productivitat de l’equip de vendes en establir comunicació només amb aquells usuaris més pròxims a la compra.
A més, augmenta també la productivitat de l’equip de màrqueting en crear un procés que va treballant els segments d’usuaris de forma automàtica. I per descomptat, influeix en un augment de les vendes, en invertir el temps de l’equip comercial en leads que ja coneixen l’empresa, els beneficis dels seus productes o serveis i mantenen una relació de confiança amb aquesta.