LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
Familiaritzar-se amb termes com big data, intel·ligència artificial i machine learning és clau per al futur de qualsevol companyia que vulgui continuar progressant.
Fa uns anys, ens limitàvem a emmagatzemar informació la qual podia podia ser útil o simplement es quedava oblidada.
Els conceptes de intel·ligència artificial, tenen moltes aplicacions en aquest sector.
Aquests conceptes tenen infinitat d’aplicacions en el sector del màrqueting, un d’ells és la publicitat programàtica.
La intel·ligència artificial s’està introduint a poc a poc en les nostres vides.
Pel que ens afirma que hem assumit que hi ha coses que les màquines fan millor i fi de la discussió.
Com a consumidors ens estem acostumant al fet que una màquina pensi per nosaltres.
Un clar exemple és deixar que la plataforma Netflix realitzi la selecció de pel·lícules i sèries per tu.
Perquè el mateix succeeix en els departaments de màrqueting avui dia
Fins ara, les decisions que preníem solien ser molt pobres i estar basades en suposicions.
Pel que l’ajuda de la Intel·ligència Artificial ens indica com és la decisió més eficient.
LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL EN MÀRQUETING
Vivim en una època caracteritzada per un creixement exponencial en la generació i registre de dades.
Totes les plataformes digitals posades al servei dels usuaris i consumidors suposen una font d’informació que es fa difícil d’administrar pels humans.
És aquí on la intel·ligència artificial juga el paper protagonista.
Pel que ja hem comentat anteriorment que ens ajudaran presa runa decisió més encertada gràcies a la informació emmagatzemada.
A més aquestes noves tecnologies ens presenten l’opció d’utilitzar el màrqueting automation com a eina per a accelerar l’execució de processos en l’embut de conversió,
i personalitzar l’experiència dels usuaris i leadsgenerats.
No obstant això, els fluxos d’automatització encara depenen de l’anàlisi i les consegüents decisions adoptades pels corresponents responsables de màrqueting i vendes.
El nou programari d’Intel·ligència Artificial porten a cap processos cognitius a partir del registre de les dades subministrades.
En definitiva, poden extreure conclusions que ajudin els humans experts en la presa de les decisions.
I com no, la creació de continguts també està experimentant grans canvis.
Ja existeixen xarxes neurales artificials capaces de replicar l’estructura sináptica bàsica d’un cervell humà.
Les seves versions més avançades han estat capaces de crear peces originals de música, pintura i escriptura amb sorprenents resultats.
Una altra facilitat que ens proporciona la Intel·ligència artificial són les famoses Cerques per veu.
Els assistents de veu estan influint decisivament en la forma en la qual els usuaris utilitzen les seves eines digitals.
LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL I LA PUBLICITAT PROGRAMÀTICA
Aquesta modalitat de gestió de la publicitat digital permet automatitzar les licites PPC, mitjançant la utilització d’algorismes predictius.
Gràcies al machine learning, aquests algorismes són capaços d’aprendre i millorar de forma constant,
En conclusió, la Intel·ligència Artíficial està molt present i ha d’estar molt present en les empreses i en el departament de màrqueting.
Us recomanem l’articulo “Com prendràs les decisions en les teves pròximes accions de màrqueting? Data Driven vs. Intuïció.