Quan creiem que Instagram és una eina senzilla, no para de sorprendre’ns. És una estratègia que ens permet connectar amb una gran quantitat d’usuaris que en altres xarxes no podem assolir. No obstant això, quan treballem estratègies amb marques, aconseguir ressaltar i fer-se notar es torna un tant complicat del que sembla des de fora.
Ara veurem uns quants consells que potser no coneixies sobre Instagram i que podràs fer servir per millorar la teva estratègia. Segons Flockler, els usuaris comparteixen una mitja de 95 milions de fotos i vídeos al mes i donen like a més de 4.200 milions de publicacions al dia. Actualment existeixen 8 milions de perfils d’empresa. I això no és tot, segons les estadístiques de publicitat de Instagram, el 50% dels usuaris diuen seguir com a mínim una empresa, el 60% afirma que coneixen un producte o servei gràcies a la plataforma i el 75% dels usuaris van a visitar la web del producte o servei després de veure un post publicitari.
El hashtag protagonista.
No ens tornem bojos a introduir 350 hashtags a cada publicació que fem. Pensa intel·ligentment i escull entre 2-3 hashtags. Aquests en ajuden a amplificar el missatge de la marca i a mantenir el registre del nº de mencions del nostre hashtag. Segons estadístiques de Hootsuite a 2016, les publicacions amb mínim un hashtag generen en mitjana 12,6% més interaccions.
La regularitat és la clau.
Mantingues compromesos als teus seguidors. Sigues constant. El truc està en publicar diàriament o mínim una vegada a la setmana. Segons les estadístiques de Sprout Social, l’audiència de Instagram participa més entre setmana; els dilluns, en general, la participació és més forta; les 3 p.m és l’hora menys recomanada; les hores que més recomanen pujar contingut inclouen les 2 a.m , 8 a.m i 5 p.m. Amb els vídeos canvia la cosa. Els vídeos publicats a les 9 p.m obtenen un 34% més de participació.
Diferencia’t d’altres perfils.
No hem de centrar-nos només en que la imatge sigui cridanera. Transmet i inspira. Connecta amb l’usuari, mostra el que vals i el diferent que ets de les marques del teu sector. Ofereix-lis alguna cosa més, suggereix però no mostris tot. Crea una biografia diferent; resumeix la teva marca en tres paraules, crida l’atenció en mil·lèsimes de segons.
Personalitat.
Crea una línia visual amb totes les teves publicacions i les teves xarxes socials. Que els teus seguidors t’identifiquin amb només veure una publicació teva. El logotip, la tipografia, els colors, el to de veu… Selecciona una sèrie de colors únics per la teva marca, la tipografia i la seva mida ha de ser igual. Reflexa a les fotos la teva essència i les emocions que vulguis transmetre als teus seguidors.
Repost als teus clients.
Els teus clients publiquen fotos amb el teu producte? Fes repost a la seva foto. Així el client veurà que és important per tu. Si dones, reps, no? Amb aquest gest, fidelitzaràs als teus clients, crearàs un vincle més directe. Els faràs sentir una necessitat i es sentiran còmodes amb la teva marca.
Posa-li cara a la teva empresa.
Publicar fotos espontànies de com es treballa a l’empresa, transmetre el bon rotllo de l’empresa en una foto i que els teus seguidors ho vegin. Veuran el costat més humà de l’empresa, ja que no veuran un sol producte, si no tot el que l’envolta. Les fotografies en les que apareix un rostre, tal com demostra un estudi recent de Georgia Tech, obtenen un 38% més de likes que altres publicacions.
Instagram Stories més fort que mai.
Segons Sprout Social, les històries d’Instagram tenen més de 250 milions d’usuaris diaris. És una via ràpida i directa de connectar amb els teus seguidors. Ensenya alguns dels teus productes, call action, mostra la teva col·laboració amb altres marques i explica històries. D’aquesta manera, enganxaràs als teus seguidors a les teves Stories i estaran pendents d’elles.
Ara que ja has llegit estratègies que necessitaves saber per començar a crear un perfil d’ Instagram exemplar, toca posar-lo en pràctica. Adapta cada estratègia al teu negoci, analitza com posar-la en pràctica de la millor manera.