Entra un nou any i això va seguit de noves tendències al món del marketing. Aquestes tendències ens ajuden a posicionar-nos adequadament, ser vistos i coneguts amb més rapidesa i captar l’atenció del nostre públic objectiu. Així que, agafa llapis i paper, i pren nota de les següents tendències que creiem imprescindibles des de Jaestic.
MARKETING DIGITAL
1.Contingut personalitzat
-Hem de fugir del contingut tradicional i centrar-nos en un contingut més dinàmic.
-Ningú vol que el missatge que rep de les empreses sigui com el que tothom ha rebut.
-Podem crear contingut personalitzat basat en les necessitats dels nostres clients. Així podem identificar els diferents perfils de persones i podem crear la comunicació a mida per cada client i les seves necessitats.
-Pots invertir en contractar un escriptor amb experiència que pugui redactar contingut únic i creatiu, a més de crear contingut fàcil de recordar, original, atraient i personalitzat.
-Hem de desenvolupar i promoure un contingut per refermar a clients actius i que segueixen contactant amb nosaltres o atraure a clients nous. Per això s’ha de jugar amb les paraules de forma creativa, cosa que un escriptor amb experiència sap fer a la perfecció. D’aquesta menra crearà una història relacionada amb la nostra marca que portarà al a tenir un vincle més personal amb el client.
2. Micro-moments
-Els micro-moments han impulsat un canvi als mòbils. Pots fer plans a curt termini com comprar fruita a una botiga propera o a llarg termini com comprar un pis
-Segons Google, els micro-moments són crítics i ens permeten avaluar on els clients esperen que les marques satisfacin les seves necessitats com informació rellevant quan i on sigui.
-La informàtica ràpida i fer només un clic és el principal per poder aconseguir la confiança del consumidor a llarg termini.
3. El vídeo; més important que mai
-Amb el vídeo les persones tendim a assolir les coses a un major nivell.
-Quan utilitzem elements visuals i interactius transmetem un missatge adequat i ric en informació. D’aquesta manera incitem a la audiència a donar like, comentar, etc.
-Les marques han de jugar amb el vídeo tant a nivell de continguts com a nivell de publicitat.
-Les companyies tindran que preocupar-se de fer els seus propis vídeos, fent streamings, vídeos en directe, etc.
4. Chatbot
-Els chatbots són clau per fer que el servei del client sigui cada vegada més ràpid.
-Poden solucionar problemes proporcionant una connexió instantània amb els clients.
-El públic que més ràpid s’ha adaptat als chatbots són els mil·lenials.
MARKETING ONLINE
1. Big Dat
-Al parlar tant de big data ens oblidem vertaderament de la seva finalitat principal: saber i con’eixer TOT sobre el client.
-D’aquesta manera pots oferir a cada client exactament el que l’interessa.
-Entrem a la era de la segmentació extrema i de la publicitat personalitzada.
2. Linkedin amb Microsoft
-Microsoft ha començat a agregar característiques de Linkedin a Microsoft Dynamics.
-Més aviat que tard observarem com Linkedin entra al Paquet Office de Microsoft.
3. El vídeo en directe encanta
-El vídeo en directe està començant a ser utilitzat per les empreses en les seves campanyes.
-Tots els usuaris reben una notificació i permet que els usuaris que l’estam veient interactuïn directament i puguin fer els comentaris a temps real.
-A 2018 veurem presentacions de productes per vídeo directe.
4. Realitat virtual
-Segons els inversors en startups, la realitat virtual i la realitat augmentada, començaran a dortir a 2018.
-L’extensió del 4G al mòbil (i la pròxima arribada del 5G) i de la fibra òptica d’internet a les cases obra oportunitats per que la realitat virtual s’allunyi dels videojocs i comenci a introduir-se en altres sectors com mobiliari, moda, etc.
SEO
1. Pensa en les 5W mentre escrius
-Hem de ser molt clars i precisos al transmetre els nostres missatges.
-S’ha de saber exposar temes complexos utilitzant paraules senzilles.
-Amb les 5W ens referim a: “What”, “When”, “Where”, “Who” i “Why”. Aquesta vegada incloem una sisena paraula “How” que fa referència a l’esdeveniment.
-Aquesta regla serveix per oferir al usuari el contingut que aporti més rellevància a la seva consulta i arribar d’una manera més eficient al usuari.
-Google s’està fent més intel·ligent i més semàntic, aconseguint que una cerca, ens porti directament a la resposta, sense haver de fer clic en un resultat orgànic.
2. HTTP-HTTPS
-Molts usuaris no presten atenció a l’advertència de “connexió no segura” que apareix als navegadors.
-Protegir als usuaris que visiten un lloc web és responsabilitat dels propietaris de la pàgina web.
-Google en aquest cas, pren el paper de policia per controlar-ho.
-Si tens un ecommerce és imprescindible que disposis de HTTPS.
-Controla que el teu lloc web estigui verificat a Google Search Console i activa les advertències per que et notifiquin per correu electrònic.
3. Fragments destacats (Featured Snippets)
-La seva divulgació ha afavorit la competència entre les empreses per intentar assolir le primeres posicions de Google.
-Les tables, llistes, infografies, etc, són molt populars, però és molt útil i intel·ligent escriure continguts amb el format Pregunta/Resposta.
-D’aquesta manera, estem facilitant a Google com deu extraure la informació i com mostrar-la al usuari.
-Ara més, amb l’auge de les cerques per veu on s’acostuma a buscar per frases reals i no amb frases incompletes com estem acostumats.
EMAIL MARKETING
L’email marketing és una eina molt poderosa de comunicació amb l’usuari, capaç d’oferir resultats molt bons.
Ofereix a les empreses el control de les campanyes, en comptes de dependre de tercers com succeeix a les xarxes socials.
Segons un estudi realitzat per The Radicati Group afirma que el 59% dels professionals de marketing escolleixen l’email marketing com el canal més efectiu per aconseguir vendes.
1. Mails interactius
-Aconsegueix mails sorprenents i entretinguts de llegir. Així augmentaràs l’índex de participació.
-Els temes de 2018 seran les galeries d’imatges, sliders, tests, barres de recerca o enquestes.
2.Més text plà
-Cada vegada hi ha més eines per crear correus de qualitat HTML i plens d’imatges.
-Els correus amb text més simple són més efectius que els correus en format HTML; obtenen millor índex d’entrega, obertura i d’interacció.
-Garanteix el model responsive una aparença més personal.
3. Segmentació imprescindible
-La segmentació és un punt important i indispensable per obtenir millor estratègia per assolir els objectius delimitats.
-Moltes empreses segueixen enviant mails a tota la seva base de dades, amb el pensament que a quants més usuaris els hi enviï, més possibilitats tenen de que obrin el correu. ERROR!!!!
-S’ha de tenir un aspecte clar; SEGMENTAR és una obligació i no una alternativa.