REMARKETING
¿Alguna cop has estat mirant televisors per Internet i als dies següents t’han bombardejat amb publicitat de televisors? ¿Pot ser que hagis buscat el teu perfum preferit i al dia següent t’apareguin anuncis d’aquest per tot arreu? Probablement això t’hagi passat algun cop i encara no sàpigues perquè. Bé, això no té res a veure amb l’atzar, no… és una tècnica de màrqueting que està de moda i el seu nom es Remarketing.
QUÈ ÉS REMARKETING?
El Remarketing consisteix en que l’usuari rep publicitat de pàgines web amb les que ja ha interactuat anteriorment però no ha portat a terme cap conversió, és a dir, si un usuari ha visitat una pàgina web però no ha portat a terme cap acció en ella (per exemple, comprar el producte), existeix la possibilitat de tornar a arribar a aquest usuari para oferir-li de nou el producte pel que es va interessar.
COM FUNCIONA EL REMARKETING?
El funcionament del Remarketing es pot resumir en 4 passos:
1. L’usuari accedeix a una pàgina web
2. Es marca l’usuari amb una cookie.
3. S’afegeix a l’usuari a una llista de Remarketing.
4. Es configura la campanya de Remarketing (Es determina el període de impacte, la duració, etc. Aquests paràmetres podran variar depenent del sector).
PER QUÈ ÉS EFECTIU EL REMARKETING?
Un dels grans avantatges que ofereix el Remarketing es que la publicitat arriba a un client potencial al que li interessa el producte, ja que prèviament l’ha estat mirant i probablement hagi estat indecís a l’hora de comprar-lo. Al rebre publicitat sobre l’article, el més probable es que entri un altre cop a veure el producte, el que farà que el dilema que tenia sobre si comprar o no el producte es plantegi novament i potser, aquest cop, la visita acabi en compra.