El mail és el canal digital amb millor ROI (Retorn d’Inversió), sent fins avui més efectiu que les xarxes socials a l’hora de captar clients. La newsletter és una de les eines més eficaces del màrqueting directe. Amb ell, establim una relació directa amb el client.
Què és una newsletter?
Una newsletter és un mail periòdic que difon novetats d’una marca sobre diversos temes; productes nous, ofertes i promocions comercials, anunciant entrada nova al blog, etc. Existeix un detall a tenir en compte; el propi usuari ha estat qui ha sol·licitat rebre aquest mail a través d’un opt-in.
Perquè nostra newsletter sigui efectiva ha de fixar un objectiu. Per tant, per a començar, hem d’entendre i establir com és, tenint en compte que l’objectiu d’una newsletter no és tancar una venda.
“Crear el contingut adequat. Manar-la-hi a l’usuari indiciado. A l’hora perfecta.”
Per a mesurar els resultats dels mails hi ha dues mètriques fonamentals:
- Taxa d’obertura (open-rate)
- Clic-to-open rate (CTOR) – mesura el percentatge d’usuaris que, una vegada obren la newsletter, fan clic en ella. Mesura el nivell d’interès del contingut en el mail.
ASPECTES IMPORTANTS AL REALITZAR LA NOSTRA NEWSLETTER
- Assumpte i remitent. L’assumpte i el remitent són dos dels factors primordials. És el que cridará ´’atenció de l’usuari per obrir el nostre mail. La clau és posar un assumpte distint. curt i breu. El remitent deu generar confiança al receptor per que aquest arribi a obrir el mail. Les opcions de remitent més efectives són: el nom de la amrca, nom i cognoms del remitent o els dues opciones juntes.
- Crida a l’acció. Cuando el mail ya esté abierto, el receptor debe interactuar sobre el mail. Debemos hacer que haga un clic en un link o en un CTA (call-to-action) que pongamos. Quan el mail ja sigui obert, el receptor ha d’interactuar sobre el mail. Hem de fer que faci clic a un link o a un CTA (call-to-action) que incloguem en el correu.
- Base de dades. També té un paper molt important. Hem de segmentar bé la nostra base de dades i als nostres suscriptors.
- Contingut. El més recomanat és compartir els últims contiguts publicats. És molt efectiu per captar visites cap a la nostra web i a backlinks. Inclou CTA’s per incrementar la difusió. Si volem aconsseguir qualificació en leads i conversions inclourem contigut sota formulari en una landing page. El contigut més important el posarem al principi de tot el mail, a primera plana.
- Disseny. El disseny de la nostra newsletter, un dels aspectes més importants. És el que atraurà al destinatari, cridarà la seva atenció visualment i farà que es quedi una vegada hagi obert el mail.
ASPECTES A EVITAR
- Evita crear mails amb molts links, no afegirem més de 2-3 CTA’s diferents,
- Hem d’evitar per complet enviar la nostra newsletter des d’un no.reply@marca.es
- Si el contingut no és suficienment interesant i enviem mails en masa, el client pensarà que és spam i deixarà d’obrir les nostres newsletters.
PASSOS A SEGUIR
- Segmenta la teva audiencia i crea una llista perfecta de destinataris.
- Concreta la freqüencia d’enviament. Escull les hores i els dies adequats per fer el llençament.
- Tot correu electr`nic d’empresa requereix una informació determinada obligatoria al peu de pàgina.
- Crea contingut atractiu.
- No t’oblidis d’incloure imatges al mail.
- Una vegada realitzat l’enviament, fes una avaluació i anàlisi de les estadístiques.
LES MILLORS EINES
Si vols llegir més articles d’interès, visita la nostra secció de notícies. Clic aquí.