L’any passat, en aquest article del blog us vam explicar tot sobre els podcast. Avui et portem raons per la qual has de començar un podcast al 2022. Llançar i produir un podcast requereix un esforç mínim, i el retorn de la inversió potencial és molt major que el de qualsevol altre canal.
Raons per les quals llançar un podcast al 2022:
-
Donar opcions al teu públic o seguidors:
Tothom és diferent. Alguns volen veure vídeos a YouTube, uns altres volen escoltar podcasts, i els veritables altres punts continuen llegint a la vella usança.
Per a arribar al major nombre possible de persones que puguin estar interessades en els teus continguts, hem de donar-los opcions. Volem deixar l’elecció a les seves mans.
Llançar un podcast ofereix una opció addicional per a les persones que estan massa ocupades per a dedicar temps a llegir o veure el teu contingut.
-
Els podcasts són el nou blog:
Quan els blogs van irrompre en l’escena a principis de la dècada del 2000, hi havia un greu estigma associat a ells. És segur dir que ara ningú se sent així respecte als blogs.
Moltes persones, i empreses, han fet munts de diners amb els blogs. Continua sent una de les millors maneres de construir una marca en línia i millorar la seva classificació en els motors de cerca.
I, com ocorre amb la majoria de les indústries en desenvolupament, els que van entrar aviat en el joc dels blogs van ser els més reeixits.
El mateix va ocórrer amb YouTube. I ara a YouTube es publiquen pel·lícules i programes de televisió produïts per Hollywood. És una plataforma bestial que val milers de milions de dòlars.
El podcasting té el potencial de ser la pròxima gran cosa.
-
La cerca per veu és la pròxima evolució del SEO:
El podcasting és la nova frontera de l’optimització dels motors de cerca. Google ha estat experimentant amb la incorporació de noves formes de contingut en els seus resultats de cerca.
El que ha començat a fer recentment és oferir parts específiques de vídeos en els seus resultats de cerca. No sols el vídeo complet.
Això ens diu que Google està analitzant l’àudio dels vídeos de YouTube per a determinar el contingut que conté. Saben que la gent està cada vegada menys interessada en llegir. Cosa que significa que els blogs no són el Sant Greal del marketing de continguts que solien ser.
Però el més interessant és que la gent busca formes alternatives de consumir continguts. Més concretament, volen consumir continguts de forma més passiva.
Volen ser capaços de fer diverses coses alhora. Per a assimilar coneixements i informació mentre condueixen al matí, renten els plats o fan la bugada.
Si combinem la major eficàcia dels assistents amb veu, com Home de Google i Alexa d’Amazon, amb el desig dels consumidors de tenir més contingut basat en l’àudio, tenim una fórmula guanyadora perquè Google comenci a incloure podcasts i àudio en els seus resultats de cerca.
Per això, el podcasting és la nova frontera per a l’optimització dels motors de cerca.
Finalment, us deixem aquesta eina, amb la qual vosaltres mateixos podreu crear, distribuir i allotjar el vostre propi podcast al 2022. Aquesta eina també proporciona un lloc web per al teu podcast, un lloc per a emmagatzemar tots els teus arxius d’àudio i una font RSS llesta per a iTunes.
Si necessites ajuda en les teves campanyes de marketing digital o tradicional, escriu-nos o truca’ns!