Perquè la nostra marca creixi en Instagram no és necessari que tinguem una gran quantitat de seguidors. Persones interessades en els nostres serveis i productes són les que necessitem per a aconseguir el nostre objectiu. Aconseguir clients potencials o vendes no va lligat al nombre de seguidors que tinguem. És més, existeixen petites marques que embenin més que comptes amb més de 10 mil seguidors.
COM FEM CRÉIXER LA NOSTRA MARCA EN INSTAGRAM?
OPTIMITZAR EL NOSTRE PERFIL
Nom d’usuari
Descripció
Històries destacades
Enllaç
Botons informatius
CONTINGUT DE QUALITAT
- Hem de crear contingut de valor i propi.
- L’objectiu és aconseguir que l’usuari es pari a mirar i llegir el nostre post. Per això, és important que treballem en la imatge i el peu de foto.
- Per a això, usarem una estratègia de continguts. D’aquesta manera coneixerem quin contingut publicar i amb quina finalitat.
- Establirem un objectiu i una estratègia enfocada a trobar clients, però no publicarem contingut exclusivament de venda.
- Oferint contingut de qualitat, farem que l’usuari confiï en la nostra marca. Construirem una comunitat i arribarem a connectar amb el perfil ideal de client per al nostre negoci.
- No ens guiarem de les hores recomanades per a publicar. Ens centrarem en la nostra comunitat i publicarem en les hores que els nostres usuaris estiguin actius.
PUBLICITAT
- Podem potenciar la nostra visibilitat ajudant-nos amb Instagram Ads. Atraurem a usuaris, possibles potencials, al nostre perfil. Augmentaran les visites de la nostra web i ens farem conèixer a usuaris que estiguin interessats en els nostres productes/serveis.
- Hem de crear campanyes des de l’estratègia del sistema de màrqueting que l’objectiu sigui crear una relació amb l’usuari i així aconseguir la conversió.
INFLUENCERS
L’estratègia de influencers dóna molts resultats. Per a això, hem de contractar a influencers que encaixin amb els valors de la nostra marca.
Per a saber a quin influencers contractar, tindrem en compte alguns aspectes del seu perfil:
- Ens fixarem en les seves fotografies i textos, si és contingut de qualitat.
- Analitzarem quantes fotos són pròpies i quins són col·laboracions amb marques.
- La mitjana dels likes, més important que el nombre de seguidors.
- La mitjana de comentaris i la qualitat d’aquests, observar els que hi ha en les publicacions de marques i en les publicacions pròpies.
- Finalment i no per això menys important, analitzarem el públic al qual es dirigeix i què transmet, si va d’acord amb el que ofereix la nostra marca.
Com hem comentat abans, tenir un nombre elevat de seguidors no té res a veure amb tenir èxit. No podem confondre’ns i guiar-nos només per aquest número a l’hora de començar nostra estratefia de influencers.