¿Quins conceptes bàsics hem de saber per gestionar les xarxes socials?
A continuació, anem a enumerar 5 conceptes bàsics que us proposem des de Jaestic.
1. DEFINIR ELS OBJECTIUS DE LA TEVA EMPRESA.
Has d’identificar els objectius que tens com empresa i el mercat al qual volem dedicar-nos.
Procurem tenir en compte el sector en el que es posiciona l’empresa i les accions de marketing.
A més hem de tenire present als nostres competidors per saber en que podem fer per diferenciar-nos.
2. ATENDRE AL PÚBLIC OBJETIU.
Bàsicament, hem de saber qui volem que ens escolti i amb quins mitjans ens volem comunicar.
S’ha de localitzar i definir el nostre públic objectiu per, més tard, saber que contingut publicarem i a través de quin mitjà.
- Aquí deixem unes preguntes per facilitar-nos definir el públic objectiu.
- Apuntem a joves que recentment s’incorporen al món laboral?
- Empresaris que aviat es retiraran? A pares amb fills?
- Quines accions exerceix el públic objectiu i on ho fa? En quines xarxes socials interactuen?
3. MANTENIR A LA AUDIÈNCIA CONECTADA I ENGANXADA CREANT CONTINGUT PER ELS MITJANS SOCIALS.
Per enganxar a l’audiència hem de crear contingut atractiu i actualitzat.
Depenent del tipus de missatge que volem transmetre existeixen diferents canals apropiats a cadascú.
-
Per missatges curts i actualitzats a temps real es més apropiat Twitter. Podem compartir contingut que hagin publicat altres empreses, enllaços que ens semblin interessants o alguna novetat de la nostra empresa.
-
Per compartir imatges utilitzarem Instagram. Podem compartir imatge corporativa de la nostra empresa o sobre algun producte o servei.
-
Per pujar i veure vídeos seria Youtube. Podem pujar vídeos tutorial per “ensenyar” alguns conceptes que ens semblin interessants de compartir.
-
Per contactar amb altres professionals utilitzaríem LinkedIn. Podem compartir articles d’interès, nostres o d’altres perfils i tendències.
-
Facebook el podem utilitzar per compartir tant fotos de la nostra empresa o d’altres perfils, notícies d’interès o també articles.
Sempre hem de tenir actualitzades les nostres xarxes i per això hi ha una serie d’eines que ens ajuden a portar-lo tot al dia. Per exemple, Hootsuite és una de les eines freemium més útils que ens ajuda a tenir un control a la vegada de totes les nostres xarxes socials.
4. UTILITZAR KPI’s
Que volem dir amb KPI? Són sigles en anglès que es defineix com Key Performance Indicator.
Més bé, paraules o indicadors clau que tenen com a fi agrupar les dades d’interès per conèixer el progrès a grans trets dels diferents segments o departaments de l’empresa.
Cada departament pot tenir diferents KPI’s i realitzar el seguiment que ajudarà a conèixer el progrès del seu departament.
Per cada xarxa social assignem 5 KPI’s segons Jaestic:
-
Facebook: n.º de “me gusta”, n.º de comentaris, interacció dels usuaris a les nostres publicacions, les impressions que han tingut, el n.º de seguidors que tenim.
-
Twitter: n.º de seguidors, n.º de seguits, mencions a la teva marca, retweets i favorits.
-
Instagram: n.º de “me gusta”, n.º de impressions, la interacció que ha tingut la publicació, fotos a les que apareixes, n.º de vegades guardada.
-
LinkedIn: n.º de visites, n.º de persones que llegeixen les teves publicacions, n.º de seguidors, n.º de recomanacions, n.º de vegades compartit.
-
Youtube: n.º de reproduccions, n.º de visites, n.º de subscriptors, n.º de “me gusta”i des de que dispositiu s’ha vist el vídeo.
5. TENIR EN COMPTE LES TENDÈNCIES
Les estratègies a més de tenir-les planificades, deuen tenir en compte la situació actual; el que actualment està succeeix a la xarxa.
Quan tenim clar el que està succeint, hem d’investigar com s’està comportant la teva audiència a cada xarxa social, quin us li donen a cadascuna en el teu sector o zona geogràfica o altre tendències que vulguis fer a la xarxa relacionades amb la teva marca.
Una vegada les tendències les tens organitzades i agafades per la mà és molt fàcil que la teva xarxa tingui un increment de visites.
En el cas de les empreses, hi ha tres temes tabús que sempre he d’intentar no mencionar-los i si un client o un espectador els menciona intentar evitar-ho.
Aquests temes són futbol, política i religió.
No podem mencionar aquests temes perquè creen polèmica i el mínim que volem és que la nostra audiència entri en polèmica en les nostres xarxes socials.