Entra un nou any i això va seguit de noves tendències al món del marketing. Aquestes tendències ens ajuden a posicionar-nos adequadament, ser vistos i coneguts amb més rapidesa i captar l’atenció del nostre públic objectiu. Així que, agafa llapis i paper, i pren nota de les següents tendències que creiem imprescindibles des de Jaestic.

Tendències de marketing a 2018

MARKETING DIGITAL

1.Contingut personalitzat

-Hem de fugir del contingut tradicional i centrar-nos en un contingut més dinàmic.

-Ningú vol que el missatge que rep de les empreses sigui com el que tothom ha rebut.

-Podem crear contingut personalitzat basat en les necessitats dels nostres clients. Així podem identificar els diferents perfils de persones i podem crear la comunicació a mida per cada client i les seves necessitats.

-Pots invertir en contractar un escriptor amb experiència que pugui redactar contingut únic i creatiu, a més de crear contingut fàcil de recordar, original, atraient i personalitzat.

-Hem de desenvolupar i promoure un contingut  per refermar a  clients actius i que segueixen contactant amb nosaltres o atraure a clients nous. Per això s’ha de jugar amb les paraules de forma creativa, cosa que un escriptor amb experiència sap fer a la perfecció. D’aquesta menra crearà una història relacionada amb la nostra marca que portarà al a tenir un vincle més personal amb el client.

2. Micro-moments

-Els micro-moments han impulsat un canvi als mòbils. Pots fer plans a curt termini com comprar fruita a una botiga propera o a llarg termini com comprar un pis

-Segons Google, els micro-moments són crítics i ens permeten avaluar on els clients esperen que les marques satisfacin les seves necessitats com informació rellevant quan i on sigui.

-La informàtica ràpida i fer només un clic és el principal per poder aconseguir la confiança del consumidor a llarg termini.

3. El vídeo; més important que mai

-Amb el vídeo les persones tendim a assolir les coses a un major nivell.

-Quan utilitzem elements visuals i interactius transmetem un missatge adequat i ric en informació. D’aquesta manera incitem a la audiència a donar like, comentar, etc.

-Les marques han de jugar amb el vídeo tant a nivell de continguts com a nivell de publicitat.

-Les companyies tindran que preocupar-se de fer els seus propis vídeos, fent streamings, vídeos en directe, etc.

4. Chatbot

-Els chatbots són clau per fer que el servei del client sigui cada vegada més ràpid.

-Poden solucionar problemes proporcionant una connexió instantània amb els clients.

-El públic que més ràpid s’ha adaptat als chatbots són els mil·lenials.

Tendències de marketing a 2018

MARKETING ONLINE

1. Big Dat

-Al parlar tant de big data ens oblidem vertaderament de la seva finalitat principal: saber i con’eixer TOT sobre el client.

-D’aquesta manera pots oferir a cada client exactament el que l’interessa.

-Entrem a la era de la segmentació extrema i de la publicitat personalitzada.

Tendències de marketing a 2018

2. Linkedin amb Microsoft

-Microsoft ha començat a agregar característiques de Linkedin a Microsoft Dynamics.

-Més aviat que tard observarem com Linkedin entra al Paquet Office de Microsoft.

3. El vídeo en directe encanta

-El vídeo en directe està començant a ser utilitzat per les empreses en les seves campanyes.

-Tots els usuaris reben una notificació i permet que els usuaris que l’estam veient interactuïn directament i puguin fer els comentaris a temps real.

-A 2018 veurem presentacions de productes per vídeo directe.

Tendències de marketing a 2018

4. Realitat virtual

-Segons els inversors en startups, la realitat virtual i la realitat augmentada, començaran a dortir a 2018.

-L’extensió del 4G al mòbil (i la pròxima arribada del 5G) i de la fibra òptica d’internet a les cases obra oportunitats per que la realitat virtual s’allunyi dels videojocs i comenci a introduir-se en altres sectors com mobiliari, moda, etc.

Tendències de marketing a 2018

SEO

Tendències de marketing a 2018

1. Pensa en les 5W mentre escrius

-Hem de ser molt clars i precisos al transmetre els nostres missatges.

-S’ha de saber exposar temes complexos utilitzant paraules senzilles.

-Amb les 5W ens referim a: «What», «When», «Where», «Who» i «Why». Aquesta vegada incloem una sisena paraula «How» que fa referència a l’esdeveniment.

-Aquesta regla serveix per oferir al usuari el contingut que aporti més rellevància a la seva consulta i arribar d’una manera més eficient al usuari.

-Google s’està fent més intel·ligent i més semàntic, aconseguint que una cerca, ens porti directament a la resposta, sense haver de fer clic en un resultat orgànic.

2. HTTP-HTTPS

-Molts usuaris no presten atenció a l’advertència de «connexió no segura» que apareix als navegadors.

-Protegir als usuaris que visiten un lloc web és responsabilitat dels propietaris de la pàgina web.

-Google en aquest cas, pren el paper de policia per controlar-ho.

-Si tens un ecommerce és imprescindible que disposis de HTTPS.

-Controla que el teu lloc web estigui verificat a Google Search Console i activa les advertències per que et notifiquin per correu electrònic.

Tendències de marketing a 2018

3. Fragments destacats (Featured Snippets)

-La seva divulgació ha afavorit la competència entre les empreses per intentar assolir le primeres posicions de Google.

-Les tables, llistes, infografies, etc, són molt populars, però és molt útil i intel·ligent escriure continguts amb el format Pregunta/Resposta.

-D’aquesta manera, estem facilitant a Google com deu extraure la informació i com mostrar-la al usuari.

-Ara més, amb l’auge de les cerques per veu on s’acostuma a buscar per frases reals i no amb frases incompletes com estem acostumats.

EMAIL MARKETING

L’email marketing és una eina molt poderosa de comunicació amb l’usuari, capaç d’oferir resultats molt bons.

Ofereix a les empreses el control de les campanyes, en comptes de dependre de tercers com succeeix a les xarxes socials.

Segons un estudi realitzat per The Radicati Group afirma que el 59% dels professionals de marketing escolleixen l’email marketing com el canal més efectiu per aconseguir vendes.

Tendències de marketing a 2018

1. Mails interactius

-Aconsegueix mails sorprenents i entretinguts de llegir. Així augmentaràs l’índex de participació.

-Els temes de 2018 seran les galeries d’imatges, sliders, tests, barres de recerca o enquestes.

2.Més text plà

-Cada vegada hi ha més eines per crear correus de qualitat HTML i plens d’imatges.

-Els correus amb text més simple són més efectius que els correus en format HTML; obtenen millor índex d’entrega, obertura i d’interacció.

-Garanteix el model responsive una aparença més personal.

3. Segmentació imprescindible

-La segmentació és un punt important i indispensable per obtenir millor estratègia per assolir els objectius delimitats.

-Moltes empreses segueixen enviant mails a tota la seva base de dades, amb el pensament que a quants més usuaris els hi enviï, més possibilitats tenen de que obrin el correu. ERROR!!!!

-S’ha de tenir un aspecte clar; SEGMENTAR és una obligació i no una alternativa.

Author

admin