Sense categoria

Negocis B2B; Els millors passos per a triomfar amb la teva estratègia de màrqueting digital.

Els negocis B2B necessiten digitalitzar la seva comunicació si no volen quedar-se enrere.
Negocis B2B

Aspectes diferencials en els negocis B2B

La rendibilitat i la productivitat són uns dels factors principals en les necessitats de les empreses. En els negocis B2B és més difícil fer arribar el missatge als clients potencials. Són un nombre de persones menor i perquè pertanyen a un sector molt més segmentat; normalment professionals de sectors determinats. Per tant, no és tan senzill comunicar-se amb ells mitjançant canals més generalistes com poden ser les xarxes socials.

Relacions entre empreses

Conceptes com la cultura empresarial i valors positius, com la responsabilitat social i la defensa del medi ambient, cobren major importància en el nostre negoci B2B.
Aquests aspectes són en els quals es fixen les empreses a l’hora de tancar un negoci o fer una col·laboració:
  • Presència i reputació en línia de la nostra marca/empresa.
  • Els fonaments del nostre model de negoci, tant de rendibilitat i econòmics com a nivell de valors i filosofia.
  • La imatge que transmetem a socis, proveïdors, societat i consumidors.

1. Definir els teus buyer persones o client objectiu

És fonamental tenir clar i definir el nostre client objectiu abans de començar amb qualsevol acció de màrqueting. Per a això, cal imaginar-se una pseudopersona; crear un personatge (o varis). Consisteix a conèixer tots els aspectes d’ells. Hem de definir els seus gustos, aficions, residència, hobbies, ofici, etc.

2. La Web

La nostra web ha de ser intuïtiva i ordenada. El nostre disseny ha de portar fàcilment a l’usuari a voler contactar-nos mitjançant un CTA (call to action).

A més, la nostra web ha de ser responsiva, és a dir, ha d’estar dissenyada i construïda per a poder visitar-la perfectament amb qualsevol dispositiu. L’ús del telèfon intel·ligent ha incrementat notablement els últims anys i si volem arribar amb èxit al nostre client objectiu, hem d’usar els mitjans que ells utilitzen.

Fa falta remarcar que l’algoritme de Google penalitza les webs que no són responsives o «mobile friendly» i es veu reflectit negativament en la visibilitat d’aquestes.

3. EL SEO

Fa uns anys, el SEO es limitava únicament a keywords (o paraules clau), però això ja no és així. Google valora el contingut de qualitat que segueix uns certs criteris per a facilitar la lectura web.

Si només ens dediquem a crear pàgines amb keywords, links i frases curtes, Google ho interpreta com que estem optimitzant de més el nostre contingut i ens penalitzarà en el nostre posicionament.

D’aquesta manera, la millor elecció és trobar la proporció entre el contingut i la forma d’aquest.

4. Velocitat Web

Un dels factors que Google té en compte a l’hora de posicionar el nostre lloc en el cercador. Una web que carrega lentament, influeix en l’experiència i sensacions de l’usuari d’una manera negativa i no arribarà la conversió que esperem. Aquesta experiència negativa augmentarà l’abandó del lloc i incrementa la taxa de rebot, un altre factor que es veurà afectat també en el SEU.

El mateix Google té la seva pròpia eina per a analitzar la velocitat del teu web en tots els dispositius i els aspectes que has de millorar.

Calcula la velocitat del teu lloc web aquí.

5. Imatges i vídeos amb descripció

6. Les paraules clau en la URL

7. Email Màrqueting

L’automatització del màrqueting amb el software i les plataformes adequades ens permet implementar campanyes d’email màrqueting optimitzades i eficaços.

  • Segmenta adequadament la teva base de dades i els teus contactes.
  • Mails personalitzats informant sobre ofertes, productes i serveis nous o temes relacionats amb la teva empresa que els pugui interessar als teus contactes.

Per a veure més articles pots anar directament al nostre blog.

Author

admin