Facebook és la xarxa social estrella, junt amb Instagram, el qual ja vam parlar sobre unes estratègias per les marques a l’anterior post. Facebook a 2017 va arribar al 2,01 mil milions d’usuarios actius al mes i va aconseguir crèixer fins 70 milions d’usuaris en un trimestre, algo que mai s’havia assolit.
Cada minut es produèixen més de 100.000 sol·licituts noves, 4 milions de “me gusta”, es publiquen més de 240.000 fotografies i cada segons es creen 5 perfils nous. Es van generar més de 2,5 trilions de publicacions de més de 2000 milions d’usuaris. Els usuaris de Facebook en EEUU són d’edats molt variades; 82% de 18 a 29 anys, 79% de 30 a 49 anys i 56% de 65 anys o més.
FACEBOOK PER MARQUES
Abans de començar a Facebook tenim que contemplar 3 aspectes que ens ajudaran a crèixer Facebook.
- Coneix quin és realment la teva audiència i com arribaràs a ella: determinarà tota la teva estratègia i marcarà aquests passos per que el facis bè.
- Originalitat: crea engagement amb un contingut únic, atractiu i rellevant. Enrecorda’t de la teva audiència.
- No et centris només en un objectiu: no només crèixis a Facebook, dedica’t a ell sense olvidar-te de tot l’entorn.
Som conscients que moltes empreses tenen presència a Facebook, amb les seves FanPage i publicitant els seus productes, però realment no sabem el resultat d’aquesta estratègia i del benefici que aporta a aquestes marques.
Segons Hootsuite més de 50 milions d’empreses tenen FanPage i el 32% dels usuaris de Facebook interactúen amb les marques regularment. El 51% dels usuaris de smartphones han descobert una empresa o producte nou arrel de les xarxes socials. Hem de tenir en compte que no només amb l’ordinador o via pàgines web trobem productes nous que siguin del nostre gust. Facebook també serveix de gran ajuda per l’atenció al client i les respostes als clients succeeixen en els 60min primers.
ANUNCIS A FACEBOOK
Actualment, hi ha més de 3 milions d’empreses que utilitzen freqüentement Facebook per promocionar la seva marca. El teu anunci hauria de tenir mínim una imatge ja que els anuncis a Facebook amb imatges tenen d’un 75 al 90% de l’eficàcia.
Deixan’t de banda les imatges, també sabem que molts dels vídeos de Facebook els veiem sense so, ja que és una manera més fàcil de veure’ls. Per tant, si creem vídeos sense so o subtitulats per Facebook podem incrementar les visites en una mitjana de 12%.
Si volem cridar l’atenció en un anunci de Facebook per que els usuaris facin click a l’enlllaç de la publicació, hem de saber que la frase anterior al link haurà de tenir entre 4 i 15 paraules per que aquest sigui més efectiu.
STORIES, UNA EINA MOLT IMPORTANT
El feed de les noticies de Facebook ha notat una sèrie de crítiques, unides a la difusió de notícies falses i la desinformació que això causa. Business Insider apunta a que deixaran de costat el feed i optaran per les Stories que es centren al que diu una persona en concret.
Per això, Facebook podria veure les Stories com una molt bona eina per que els usuaris més joves recuperin l’interès en aquesta xarxa social.
QUALITAT ABANS QUE QUANTITAT
De res serveix que publiquem constantment sino oferim contingut de qualitat. Mantingues a la teva audiència enganxada al teu contingut, que els interessi el que publiques. Tal i com vam dir a l’anterior article, hem de ser constants, sino el nostre públic pot oblidar-se de nosaltres. Però, la qualitat és el primer. Una vegada el nostre contingut sigui de qualitat, el segueix la continuitat de les publicacions.
FACEBOOK INSIGHTS
Adopta el paper de Google Analytics però a Facebook. És important per saber l’activitat que està passant a la teva pàgina. Aquí pots veure les teves publicacions que més èxit han tingut, conèixer més sobre el perfil de l’usuari que interactua amb el teu contingut, sapiguer quines referències externes atrauen més visites ala pàgina i conèixer quines pàgines visiten els teus usuaris, d’entre altres opcions més.
SER FAN NO ÉS SUFICIENT
Un fan està molt aprop de no tenir cap tipus de contacte amb la teva empresa, encara si és fan, por ser que només vegi un 7% de les teves publicacions. Has d’intentar que tot el tràfic de la teva pàgina de Facebook arribi a la pàgina web i d’allà convertir-los en subscriptors.
A vegades pensem que una xarxa social, no ens pot ajudar amb la nostra empresa. Segons les estadístiques que hem vist, observem com ha anat creixent l’interès per Facebook en les marques i com moltes Pymes han crescut gràcies a ell. Saber com fer-ho és la clau. ¿T’animes?