La publicitat digital va més enllà dels formats per a mòbils i ordinadors als quals estem acostumats. Ara la publicitat digital envairà els carrers i els punts de venda de la nostra ciutat, aquest nou mètode rep el nom de Digital Signage.
QUÈ ÉS DIGITAL SIGNAGE?
Digital Signage és un format publicitari que consisteix a emetre continguts digitals en dispositius com a pantalles, projectors, panells tàctils. Aquests dispositius generalment es col·loquen en llocs públics o en punts de vendes. En elles, les empreses poden crear , gestionar, distribuir i publicar els seus propis continguts, reproduint imatges creatives i divertides o estàtiques. A més, poden anar acompanyat d’un text que anomeni a l’acció de compra o consum.
Depenent de la ubicació, es distingeixen dos tipus de senyalització digital: outdoor i indoor.
Outdoor
Fa referència aquells dispositius que es col·loquen en llocs públics amb gran influència de pas, com pot ser: la plaça Callao en Madird, parades de metro, etc. Les campanyes publicitàries outdoor requereixen una inversió elevada però a canvi obtindràs una gran visibilitat i impacte.
Indoor
Són les pantalles que es col·loquen a l’interior d’un establiment. Gràcies a aquestes es crea un clima més pròxim amb el consumidor, a més de poder-li facilitar la compra o la decisió de compra. Les pantalles indoor acostumen a ser interactives i molt més cridaneres. En aquest cas no es requereix una invenció tal elevat com l’anterior.
AVANTATGES DIGITAL SIGNAGE
Augmenta el record de marca. El 80% de les transeünts reben un impacte d’una pantalla digital exterior. Es tracta d’un mètode efectiu perquè es recordin de la marca o el producte.
Nova i atractiva. És un format espectacular que tot i que portar diversos anys entre nosaltres es percep com a novetat. Per això, és una eina per a destacar entre la competència, per ser un material impactant es pot utilitzar de múltiples maneres.
És influent: Les pantalles digitals en el punt de vendes, ajuden al fet que els consumidors comprin de manera irracional. Gràcies a les pantalles els podem ajudar a decantar-se gust en el moment de realitzar la compra.
És interactiu i millora l’experiència dels usuaris. La cartellera digital permet establir un diàleg amb els usuaris. A més algunes d’elles permeten a l’usuari interactuar amb elles a través dels seus dispositius mòbils. La qual cosa creés experiències úniques als usuaris i records positius de marca o establiment. D’altra banda, la marca li aporta informació de com es relacionen els usuaris amb la marca.
Els continguts es poden modificar a temps real. El digital signage ens permet modificar en temps real la publicitat per a adaptar-la a diferents situacions i públics. Per exemple, es pot adaptar el contingut segons l’hora del dia. Aquest permet reaccionar ràpidament i adaptar el missatge per a optimitzar-lo.
Esperem que aquest article t’hagi ajudat a comprendre el Digital Signage. No oblidis que és una eina de màrqueting que millora l’experiència dels usuaris però no l’única.