Sense categoria

El podcast – Coneix-ho una mica més

¿QUÈ ÉS UN PODCAST?

Un podcast és un arxiu en un format que es pot escoltar (mp3, waw, etc) en el qual parles d’una temàtica i ho puges a internet perquè estigui disponible per a qualsevol usuari que tingui connexió digital.

Una de les característiques a destacar, és que l’oïdor pot escoltar-lo les vegades que vulgui, descarregar-lo i/o subscriure’s al canal.

La paraula «podcast» va néixer en el 2004 de la unió de «iPod» i «broadcasting», que significa radiofunción en anglès.

Normalment està dirigit per un presentador, diferents col·laboradors i entrevistats. En un període de temps determinat, aquests, exposen i desenvolupen una temàtica en concret.

Pots trobar-los en internet o en plataformes com Spotify, iTunes, Soundcloud, etc.

DIFERÈNCIES AMB LA RÀDIO

La principal diferència és la permanència en el temps. Pots escoltar-ho on i quan vulguis. Avui dia, les emissores de ràdio ja tenen i creen els seus propis podcasts. Això permet escoltar diferents programes que ofereix la ràdio, encara que no sigui en directe.

EL PODCAST A LA TEVA ESTRATÈGIA DE MARKETING

  • Format Q&A els usuaris de la nostra plataforma poden enviar-nos les seves preguntes en xarxes socials o en comentaris i nosaltres les contestem i desenvolupem en un podcast.
  • Complement pel nostre text – podem afegir un al nostre contingut de text que publiquem com a informació addicional. És molt important procurar que no es repeteixi el contingut del text en el podcast.
  • Contingut especialpodem triar les nostres publicacions més destacades i convertir-les en podcast, així podem atreure a una altra mena d’audiència.

¿COM COMENÇA A FUNCIONAR UN PODCAST?

  1. Escull la plataforma on allotjarem el podcast; Buzzsprout, podcasts.com, Soundcloud, Simplecast, Spotify…
  2. Posa-li nom; és el que fará identificar el teu canal en una frase, curta i senzilla.
  3. Disenya la portada i/o els episodis; la part més visible, és pel que els teus oïdors et reconeixeran. Tenim l’opció de crear una portada per cada episodi o una única i principal per a tots.
  4. Escriu una descripció; allà explicarem de qué tracta el nostre canal. Podem explicar els nostres projectes i objetius amb el canal, de qué parlarem i la frecuencia amb la que publicarem.
  5. Puja els audios a la plataforma; tindrem que pujar els audios que anem creant a l’ episodi corresponent.
  6. Publica el podcast; amb la seva portada i la seva descripció corresponent, explicant breument de qué tracta l’audio.
  7. Comparteix a les teves xarxes socials; informa als teus seguidors de xarxes socials que disposen d’un nou episodi.

ETAPAS DE REALITZACIÓ

Aspectes tècnics importants per la qualitat del nostre podcast.

  • Local de grabació: hem d’escollir un ambient lliure de sorolls externs, per exemple, locals que no siguin públics i preferiblement tancats.
  • Banda sonora: a la majoria de casos, les melodies per agregar als teus podcasts, estan protegides per drets d’autor. ¡Ves amb compte! Utilitza plataformes de música gratuïta o assegura’t de pagar aquests drets.
  • Micròfon: la clau no és un micròfon car si no saber escollir l’adequat. Pots escollir entre dos tipus de micròfons; condensadors i dinàmics.
    • Condensadors – destacats en el món de la música, més utilitzats per cantants d’estudi. Un exemple és el Neumann U87.
    • Dinàmics – més utilitzats per la veu en viu, filtren millor els sons de l’ambient i s’ha d’estar a prop d’ells per a que s’ens escolti amb claritat. Un exemple és el SM57b.
  • Software de comunicació: és possible que enels programes vulguis convidar a persones que participin en ells. Hauràs d’instalar alguns programes bàsics de conversa, como per exemple Skype.

Si vols llegir més artícles d’interès, visita la nostra secció de notícies. Clic aquí.

Author

admin