
Tendències Consum Digital
El pasat 11 de Novembre, Think Insights de Google, va deixar de ser BETA i es va consolidar com el nou centre d’informació de Google per recollir estadístiques de Màrqueting Online que marquin les tendències de consum dels continguts en Internet i Mòbil.
Think Insights de Google ofereix tota una retahila d’útils eines, videos, tendències, estadístiques i estudis que ofereixen la informació necessària per descobrir tendències i identificar costums i usos del contingut que es consumeix a la xarxa.
Entre els resultats més interessants que he localitzat en la recentment oficialitzada aplicació de Google he filtrat uns quants dades que val la pena tenir en compte:
El 57% de la gent parla més online del que ho fa en la vida real. (Font: Alex Trimpe a través de Ogilvy – 21 de febrer de 2011, ThinkQuarterly, Google)
El 82,6% dels usuaris d’Internet utilitza cercadors. (Font: eMarketer juliol de 2011)
El 67% dels consumidors investiguen per Internet informació sobre productes abans de les compres nadalenques. (Font: Post Holiday Learnings for 2011 Google/OTX, Gener 2011)
El 25% de totes les compres online provenen de cerques realitzades prèviament en cercadors. (Font: Value of Search for Wireless Product Launches Study Google/Competeix, March 2010)
El 50% del pressupost en publicitat digital a nivell mundial es gasta a Google Adwords. (Font: eMarketer, juny de 2011)
Al 2012, el video representarà més del 50% del tràfic d’Internet dels consumidors. (Font: Cisco, juny 2011)
La despesa de publicitat en video online creixerà un 52,1%. (Font: eMarketer, juny de 2011)
Cada minut es penjan 48 hores de video a YouTube. (Font YouTube Press Statistics, 2011)
Al 2015, s’augura que el 50% de tots els anuncis de publicitat amb Imatges a Internet, siguin anuncis “rich media” (video). (Font: Google, Watch This Space, 2011)
La despesa en publicitat online pujarà de 30 mil milions de $ en 2011 a prop de 50 mil milions de $ en 2015. (Font: eMarketer, juny de 2011)
Només el 33% de les empreses tenen un lloc web mòbil optimitzat. (Font: Google/Ipsos/TNS, Global Perspectives: The Smartphone User & The Mobile Marketer, Juny 2011)
El 70% dels usuaris de smartphones utilitza el seu mòbil mentre estan comprant en les tendes físiques per informar-se o sol·licitar consell a la seva xarxa d’amistats. (Font: Google / OTX, The Mobile Movement, EUA, abril 2011)
Hi haurà 81,3 milions de tablets venudes a tot el món en 2012, enfront dels 15,7 milions en 2010. (Font: eMarketer, desembre de 2010)
Els anunciants aconsegueixen un ROI de 7:1 en les inversions de màrqueting basades en cercadors. (Font: McKinsey & Co., The Impact of Internet Technologies: Search, Global, Mundial, juliol 2011)
Incloure la ubicació o el telèfon en un anunci de cerca augmenta el percentatge de clics entre un 6-8%. (Font: dades internes de Google, Q4 2010)
Incloure 2 enllaços de lloc Web a Google Adwords augmenten els percentatges de clics més d’un 30%. (Font: dades internes de Google de 2011)
El 88% de les empreses amb més de 100 empleats utilitzaran les xarxes socials per a accions de màrqueting l’any 2012. (Font: eMarketer novembre de 2010)
YouTube per a mòbils aconsegueix 400 milions de visites al dia. (Font: YouTube Press Statistics, 2011)
Tenint en compte aquestes dades, clarament anuncien tendències demoledores cap al consum de contingut cada vegada més digital, cada vegada més mòbil.
El que vulgui acceptar-los tindrà un període d’adaptació plàcid i en una posició privilegiada enfront dels seus competidors, qui no, li auguro un futur més reactiu que proactiu, sempre a la cua dels líders del seu sector.
On vols que estigui la teva empresa?