Aspectes diferencials en els negocis B2B
Relacions entre empreses
- Presència i reputació en línia de la nostra marca/empresa.
- Els fonaments del nostre model de negoci, tant de rendibilitat i econòmics com a nivell de valors i filosofia.
- La imatge que transmetem a socis, proveïdors, societat i consumidors.
1. Definir els teus buyer persones o client objectiu
És fonamental tenir clar i definir el nostre client objectiu abans de començar amb qualsevol acció de màrqueting. Per a això, cal imaginar-se una pseudopersona; crear un personatge (o varis). Consisteix a conèixer tots els aspectes d’ells. Hem de definir els seus gustos, aficions, residència, hobbies, ofici, etc.
2. La Web
La nostra web ha de ser intuïtiva i ordenada. El nostre disseny ha de portar fàcilment a l’usuari a voler contactar-nos mitjançant un CTA (call to action).
A més, la nostra web ha de ser responsiva, és a dir, ha d’estar dissenyada i construïda per a poder visitar-la perfectament amb qualsevol dispositiu. L’ús del telèfon intel·ligent ha incrementat notablement els últims anys i si volem arribar amb èxit al nostre client objectiu, hem d’usar els mitjans que ells utilitzen.
Fa falta remarcar que l’algoritme de Google penalitza les webs que no són responsives o “mobile friendly” i es veu reflectit negativament en la visibilitat d’aquestes.
3. EL SEO
Fa uns anys, el SEO es limitava únicament a keywords (o paraules clau), però això ja no és així. Google valora el contingut de qualitat que segueix uns certs criteris per a facilitar la lectura web.
Si només ens dediquem a crear pàgines amb keywords, links i frases curtes, Google ho interpreta com que estem optimitzant de més el nostre contingut i ens penalitzarà en el nostre posicionament.
D’aquesta manera, la millor elecció és trobar la proporció entre el contingut i la forma d’aquest.
4. Velocitat Web
Un dels factors que Google té en compte a l’hora de posicionar el nostre lloc en el cercador. Una web que carrega lentament, influeix en l’experiència i sensacions de l’usuari d’una manera negativa i no arribarà la conversió que esperem. Aquesta experiència negativa augmentarà l’abandó del lloc i incrementa la taxa de rebot, un altre factor que es veurà afectat també en el SEU.
El mateix Google té la seva pròpia eina per a analitzar la velocitat del teu web en tots els dispositius i els aspectes que has de millorar.
Calcula la velocitat del teu lloc web aquí.
5. Imatges i vídeos amb descripció
6. Les paraules clau en la URL
7. Email Màrqueting
L’automatització del màrqueting amb el software i les plataformes adequades ens permet implementar campanyes d’email màrqueting optimitzades i eficaços.
- Segmenta adequadament la teva base de dades i els teus contactes.
- Mails personalitzats informant sobre ofertes, productes i serveis nous o temes relacionats amb la teva empresa que els pugui interessar als teus contactes.
Per a veure més articles pots anar directament al nostre blog.