MÀRQUETING DE RECOMANACIÓ
Actualment vivim en un món de canvis constants i com no podia ser menys també el sector del màrqueting.
En aquest article us presentem el màrqueting de recomanació, una nova tendència que aquesta arrasant.
Aproximadament, al dia rebem uns 3.000 impactes publicitaris a través de mitjans convencionals, escrits i digitals.
En els quals també podem afegir altres mitjans més discrets com a aparadors, lineals o objectes.
Amb aquestes xifres és molt fàcil preguntar-nos que podem fer per a destacar davant aquesta quantitat.
Per això hi ha moltes empreses que decideixen invertir una gran quantitat de capital a crear campanyes creatives per a destacar.
Amb aquest alt pressupost i recursos aconsegueixen que el seu missatge arribi de forma directa, però..
Ens assegurem el retorn d’aquesta gran inversió?
Lamentablement és molt difícil quantificar una campanya sense saber a quanta gent li ha arribat.
Per aquests motius, cada vegada mes empreses recorren a incloure estratègies per a connectar amb la seva target dins del màrqueting global.
Les noves eines que ens ofereix actualment el món digital ens permet poder comunicar-nos amb més persones i arribant a elles directament.
És aquí, en la creació de missatges personalitzats, on el màrqueting de recomanació juga millor paper que la publicitat convencional.
Podem veure l’èxit de grans empreses que han convertit als seus usuaris en recomanadors, com Amazon.
Avui, el màrqueting de recomanació suposa un canal d’adquisició extra per a les companyies.
Aquestes incrementen les seves vendes i redueixen costos en la captació.
Vols saber quals són els avantatges del màrqueting de recomanació?
Relació Personalitzada
Si en alguna cosa podem destacar amb el màrqueting de recomanació és que fem sentir especial al client.
L’empresa entaula una relació amb aquest de manera que es premia la fidelitat a través de l’intercanvi recompensa-recomanació.
Això es realitza amb la intenció de fer que els seus usuaris siguin els ambaixadors més efectius.
Feedback
L’usuari i l’empresa han de crear una relació molt directa en la qual qualsevol exposició de dubte o queixa es resolgui amb agilitat.
A més, el vincle client-empresa augmenta ja que aquest s’assegui escoltat.
La Segmentació
Hem de centrar els nostres missatges a aquells perfils que ens vagin a generar més rendibilitat, per això hem de segmentar.
El repte és trobar l’equilibri entre interessos i rendibilitat, per la qual cosa el màrqueting de recomanació funcionarà a la perfecció.
Mesurable
Amb el màrqueting de recomanació és molt fàcil conèixer qui ens a vist, quan, des d’on i com.
Pel que et proporciona avantatges com poder rectificar a temps real i adaptar les estratègies a les necessitats de cada moment.
Aquestes són els avantatges que estan fent que el màrqueting de recomanació sigui una eina eficaç.
Des de Jaestic us animem a incorporar-la en les vostres estratègies ja que en països internacionals ha calat molt fort i al nostre país aquesta creixent a gran escala.