Tothom desitja que arribi el Nadal. Per un motiu o altre, son dates que desitgem que arribin, tant per la família, a vegades pels regals, per canviar d’any, per uns dies de vacances…
Això també passa a les empreses. Desitgen que arribi el Nadal per que els seus clients comencen a pensar en els regals que compraran i desitgen que la seva empresa entri en els plans del client. Per això, les empreses han de seguir una sèrie de passos per que els clients escollin la seva empresa abans que un altre.
Desde Jaestic facilitem alguns passos perquè la empresa triomfi al Nadal.
Crea la teva campanya completa per Nadal
1. Organitza tot amb temps
Hem de pensar en el missatge principal i en les accions que realitzarem amb antelació per preveure qualsevol incidència i estar a temps de resoldre-la. Des de Jaestic aconsellem començar a preparar la campanya de Nadal i el seu presupost amb 30 dies d’antelació.
2. Crea looks nadalencs.
Personalitza la pàgina web, els perfils de les xarxes socials i pots donar-li un toc nadalenc a les teves newsletter i als correus. Per exemple, la botiga de roba Bershka ja té la seva pàgina personalitzada i la secció dedicada a les festes de Nadal. La web Cheerz també conté un apartat dedicat als productes estrella de Nadal.
3. Totes les dates són importants.
No només hem de centrar-nos en les dates més importants com Nadal, Nit Bona… Si no que podem aprofitar també el pont desembre, per exemple, per destacar la nostra empresa i que la nostra audiència tingui present el que els oferim per aquestes dates.
4. Landing page específica.
Així els clients poden diferenciar els productes estrella del Nadal i d’aquesta manera saben que poden anar directament a trobar el que estan buscant. Per exemple, la web Sweet Messages té la seva pàgina principal dedicada als seus productes de Nadal.
5. Condiciona la teva pàgina web.
Procura que la web aguanti el tràfic sense penjar-se i que la carga sigui òptima. Cada vegada més, els clients realitzen les compres via mòbil i per això,es molt important tenir el disseny responsive.
6. Campanyes d’Adwords.
Aconseguiràs major tràfic al teu ecommerce, podràs augmentar la visibilitat i millorarà el teu posicionament. Tingues molt present les keywords de Nadal. Orienta els teus anuncis al clients més rellevants.
7. Campanyes a les xarxes socials.
El diàleg, la participació i la comunitat són els tres punts clau. Una campanya ben aconseguida donarà moltes més possibilitats de ventes. Crea tràfic cap a la web, accions de retargeting que vagin des de les teves campanyes de email marketing cap a la landing page específica. Es molt important no buscar ventes directes, ja que el client es pot sentir cohibit i pressionat, i el resultat no serà bo. A Facebook, Twitter i Instagram pots crear audiències personalitzades i arribar només als usuaris que més t’interessin.
8. ‘’Merry Christmas!’’
Crea un tracte proper i personalitzat uneix més als clients. El Nadal és un moment oportú per demostrar que els teus clients t’importen. Cuida detalladament de la creativitat i l’hora i el dia clau per que el teu correu no passi desapercebut.
9. Campanya emocional.
Crear emocions és imprescindibles per vendre en aquestes dates. La felicitat, la família i les bones accions són temàtiques clau per captar l’atenció del públic.
10. Treu partit al teu blog.
Crea accions específiques al Nadal per atraure amés audiència. Mantingues actiu el blog en aquestes dates, així quan acabi el Nadal, seguiran llegint les teves publicacions.
11. Ofereix descomptes especials.
Per exemple, regals per compres superiors a una quantitat específica, enviaments gratuïts,, cupons amb ofertes especials… Això farà que els clients vegin que et preocupes per ells i que estàs al dia per oferir-los el millor per Nadal.
Seguint aquests passos, probablement la teva campanya de Nadal sigui efectiva i notis l’increment de ventes. No obstant, procura cuidar a la teva audiència tots els dies de l’any i no descuidis les teves xarxes socials per que notin la teva absència i deixin d’interactuar amb la teva empresa.