Gràcies a la instal·lació del píxel en la nostra web, API de conversions i eines amb possibilitat d’integració podem realitzar un seguiment de totes les accions dels usuaris que visiten la nostra web o unes certes pàgines d’ella, afegeixen algun producte a la cistella de compra, compren algun producte o servei o emplenen un formulari de contacte.
Per què desapareix el Píxel de Facebook?
El Píxel donis un codi de Javascript creat pel mateix Facebook per a fer un seguiment de les accions que s’emporten a acabo fora d’ell. S’insereix dins del codi font de la web perquè pugui generar un cookie cada vegada que hi ha un visitant nou en la web. Quan ja està instal·lat, la cookie del Píxel va recopilant informació de totes les accions que els visitants realitzen durant la seva visita a la nostra web. Aquestes cookies es diuen cookies de tercers o “3rd parties” perquè mesuren accions per a una empresa externa a la propietària de l’eina (les cookies de Facebook en Safari o Google Chrome).
Google va anunciar al gener de 2021 que en algun moment d’enguany aquestes 3rd parties desapareixerien de Chrome. Això significaria que ja no podríem fer més audiències personalitzades o similars, retargeting, seguiment de conversions, optimitzar campanyes, etc. Però en aquest cas, Facebook té la seva solució; la seva pròpia eina per a continuar mesurant tot el que fan els usuaris que interactuen en la nostra web.
API de Conversiosns
La API de conversión es una herramienta para comparar y registrar los eventos que suceden en nuestro sitio web desde nuestros servidores o servidores de Facebook, sin depender de los buscadores. La función de la API es similar al Píxel pero ahora, los datos serán recopilados por el servidor de nuestra web, en lugar del navegador. De esta manera, evitamos depender de muchas herramientas externas a Facebook.
Com instal·lar la API de conversions?
Si bé encara no és del tot necessari tenir-la instal·lada en la nostra web, ens servirà per a anar analitzant com funciona en el nostre lloc web i ens ajudarà a millorar el rendiment de pròximes campanyes.
Existeixen dues maneres:
- Manualment, amb codi: experiència més personalitzada. Podem redactar unes instruccions de configuració personalitzades en l’administrador d’esdeveniments i enviar-nos-les a nosaltres mateixos o al nostre desenvolupador.
- Avantatges – Tenim control absolut sobre la configuració de la API de conversions – A la nostra disposició totes les funcions, incloent l’opció d’enviar esdeveniments i paràmetres que el Píxel de Facebook no registra en navegadors – Estalviarem en el cost de manteniment
- Inconvenients – Necessitem accés al codi basi del servidor i recursos tècnics interns – Cal configurar i administrar els paràmetres d’informació de clients.
si optes per aquesta opció, Facebook et facilita el seu guia de pràctiques recomanades en Facebook per a desenvolupadors.
-
Utilitzant una integració amb socis:
- Avantatges – Configuració ràpida – No es necessiten recursos de desenvolupament gràcies a l’experiència i assistència tècnica que proporciona el soci – A través del soci, podem accedir a funcions addicionals de Facebook, com píxel o anuncis – Les solucions dels socis permeten la integració en diversos canals.
-
Inconvenients – El cost i la disponibilitat d’esdeveniments pot variar segons el soci – El nivell de control i personalització és menor.
- *Socis de màrqueting de Facebook per a serveis tècnics: Si no tenim recursos de desenvolupament interns o no treballem encara amb socis que ens ofereixin la integració de la API de conversió, podem recórrer als socis de màrqueting de Facebook per a serveis tècnics, experts aprobador per Facebook i totalment capacitats per a:
- la configuració de productes i assessorament durant la integració
- pràctiques recomanades i pauses tècniques d’optimització
- lideratge intel·lectual i formació en el sector
- millors en l’evolució i integració de l’oferta tecnològica
Si vols llegir més articles d’interès, visita la nostra secció de notícies. Clic aquí.