Presència avançada en internet
Per tenir bona presencia a Instagram necesites; una estrategia, constància, contingut molt visual i atractiu i analitzar el teu compte (corregir el que no funciona i poder potenciar el que si). Per aquesta raó, avui et facilitem una llista amb les millors eines per a Instagram, per la seva gestió i per ajudar a la teva estratègia a xarxes socials.
LES MILLORS EINES PER A INSTAGRAM I LA SEVA GESTIÓ
Les eines per a Instagram es classifiquen en tres àrees:
- Gestió i programació
- Diseny
- Anàlisi
1. GESTIÓ I PROGRAMACIÓ
En aquest cas, ens enfocarem en eines per a escriptori i no en apps mòbils. El primer que hem de tenir en compte és que abans d’usar aquestes eines, cal tenir una estratègia clara prèvia.
- HOOTSUITE: Segurament ja coneixes aquesta eina, tot un clàssic en la programació i gestió de xarxes. Pots controlar tendències, la teva activitat i monitoratge des del seu quadre de comandament tan característic.
- METRICOOL: Una eina molt senzilla. Permet entendre i analitzar a la teva audiència, programar publicacions, monitorar etiquetes, analitzar també a la competència, etc. A més, ens facilita informes sobre el rendiment de la teva estratègia.
- SEMRUSH: Té altres utilitats, a més de ser una eina per al SEO, com analitzar la teva estratègia de mitjà social i publicar contingut. Té un pack molt complet per a mitjà social; pots analitzar audiències, rastrejar competidors, potenciar articles, etc.
- FACEBOOK BUSINESS SUITE: Eina creada amb l’objectiu d’ajuntar en una eina tota la gestió completa de publicacions, publicitat i analítica de comptes d’empresa en Instagram, Facebook i Messenger.
- LATER: Ens permet analitzar les nostres xarxes i programar publicacions molt visualment.
- ONLYPULT: Eina molt senzilla per a publicar, programar i controlar estadístiques per a Instagram o altres xarxes socials. Ajuda a augmentar la participació dels nostres seguidors i optimitza el temps que ens porta aquest procés.
- PLANOLY: És una altra de les eines per a analitzar, gestionar i programar el teu compte d’empresa. Té una opció que li caracteritza i diferència d’altres eines; pots veure com queda el teu feed abans de programar la publicació. Opció molt interessant per als comptes que tenen el feed molt treballat.
2. DISEÑO
- A COLOR STORY: Eina per a posar-li color al teu feed. Compta amb molta varietat de filtres i efectes diferents per a les teves publicacions.
- PICSART: Eina per a crear i editar contingut. Ens facilita plantilles i efectes perquè les nostres publicacions siguin d’allò més atractives.
- CANVA: Aquesta eina també ens dóna l’opció de crear contingut en molt poc temps. És molt intuïtiva i inclou plantilles, tipografies, icones, marcs, stickers i elements perquè puguis crear les teves publicacions fàcilment.
3. ANÁLISIS
- HOOTSUITE: Amb aquesta eina comparem mètriques, ens facilita informes personalitzats i ens mostra dades passades. A més, conté una eina d’escolta social.
- METRICOOL: Aquesta eina també ens brinda informes fàcils d’entendre per a lliurar als nostres clients. Ens ajuda a gestionar la nostra estratègia amb anàlisi de seguidors, coneixent les millors hores per a publicar, monitorant etiquetes, etc.
- SEMRUSH: Podem seguir l’evolució del nostre compte, veure les principals etiquetes per a arribar a la nostra audiència, comparar la competència, entendre el que demana l’audiència, etc.
- ICONOSQUARE: Aquesta eina ens brinda informació sobre l’activitat del nostre compte, el seguiment dels nostres seguidors, ens ajuda a conèixer les publicacions i etiquetes més efectives, etc.
- INSTAGRAM INSIGHT: Podem veure el rendiment del nostre compte d’empresa, com responen a les nostres publicacions i que resultats estem obtenint i conèixer més a la nostra audiència.
- NINJALYTICS: Aquesta eina ens ajuda a consultar l’evolució del nostre compte i nostre engagement.
La majoria d’eines que estem esmentant són Freemium. És a dir, tenen opcions d’usar gratuïtament però tenen també plans de pagament que t’ofereixen moltes funcionalitats més.
A més, altres eines per a Instagram que ens poden ajudar molt, són les que serveixen per a trobar etiquetes. En aquestes, podrem veure que etiquetes són tendència i quals són més apropiats per a usar en la nostra publicació i així, arribar a molta més audiència del nostre interès.
Pots veure altres articles aquí.