
T’expliquem tot el que has de saber perquè les teves NewsLetter siguin efectives.
Malgrat rebre al dia tantes i tantes NewsLetter…quantes ens llegim? Quantes aconsegueixen captar la nostra atenció?
Has de saber que l’Email ha ofert i ofereix resultats realment interessants per a les marques que saben esprémer bé el seu potencial. Fins i tot pot arribar a donar més resultats que les RRSS.
Per a començar…
QUÈ ÉS UNA NEWSLETTER?
És un email periòdic que difon novetats d’una marca. Poden ser ofertes especials per un dia especial (Halloween, per exemple), el llançament d’un nou producte, noves publicacions del blog…
QUÈ HA DE TENIR PER A SER EFECTIVA?
La nostra NewsLetter serà efectiva si compleix amb l’objectiu. Però… quin és el veritable objectiu?
Hem de tenir en compte que manem la NewsLetter per 3 raons:
1. Per a difondre el nostre contingut
2. Seduir als nostres subscriptors
3. Fidelitzar als usuaris
També tindrem en compte que la finalitat del nostre mail no és tancar una venda en concret, sinó mantenir al client pendent del nostre contingut i de les nostres novetats.
LA IMPORTÀNCIA DEL MAIL DE BIENVENIDA
El primer mail que rep l’usuari de la nostra part una vegada s’ha inscrit en la nostra llista de subscriptors, és crucial.
Quan envies el primer mail i aconsegueixes captar l’atenció, pots arribar a fidelizar a l’usuari des del primer moment i tenir-lo pendent a pròximes NewsLetter i al teu contingut.
COM FER UNA BONA NEWSLETTER?
Per a qualsevol mena de mail manegem 2 mètriques fonamentals: el open rate (taxa d’obertura) i el clic to open rate (CTOR).
El CTOR calcula el % d’usuaris que clickan en el mail una vegada obert. Traduint…. mostra el nivell d’interès del client al contingut que li has enviat.
- El més important és el que ressalta primer. El que farà que el destinatari obri el mail. Per tant, cal penar detingudament en l’assumpte i a qui l’enviarem.
- Quan ja hem aconseguit que obri el mail, hem d’aconseguir que interactui amb ell. És a dir, que faci clic en el link que volem o clic al CTA. Per a això, el contingut ha d’estar ben seleccionat i tenir un disseny atractiu, ben estructurat i visual.
- Hem de tenir molt ben seleccionades les llistes de subscriptors i saber a qui li manem nostra NewsLetter.
- La freqüència de l’enviament és d’alta importància. Envia NewsLetter quan hagis temes nous d’oferir a l’usuari. No enviïs per enviar. D’aquesta manera, el subscriptor no avorrirà els teus mails i no acabarà portant els teus mails a la carpeta de correu no desitjat. Pots fer l’enviament diàriament (això ocorre en cas de grans marques), setmanal, mensual o cada vegada que tinguis novetats que explicar a l’usuari.
Esperem que amb aquesta petita ajuda, pots crear una NewsLetter que els teus usuaris es morin per llegir!!