EL CONSULTOR SEO SEM
Tenir en l’empresa la presència d’un consultor SEO SEM és una decisió que ens ajuda en les nostres decisions de la web.
Sobretot la presència d’aquest és molt important quan es vol canviar el disseny web,
ja que ens ajudarà a assegurar els requisits d’optimització per als motors de cerca.
Un consultor SEO SEM és un responsable de coordinar i implementar totes les estratègies per a les pàgines webs.
Est ha de analitzar a fons totes aquestes webs i els seus enllaços entrants.
Gràcies al treball del consultor, aquestes estaran ben posicionades en els motors de cerca.
L’objectiu general del consultor és que la web generi un trànsit orgànic de qualitat.
Ademas de ser capaç d’oferir una millor experiència d’usuari als visitant.
Això ajudarà al fet que puguin convertir-se en futurs clients, i augmentar les conversions.
Les tasques reals d’un consultor SEO SEM són infinites.
La més important és la reunió amb el “client” per a conèixer els objectius que est desitja aconseguir.
A més de conèixer la situació actual de l’empresa.
El consultor ha d’informar que l’estratègia s’ha de portar a mitjà i llarg termini.
El primer que ha de fer per al posicionament SEO és una anàlisi SEO OnPage.
Amb aquest, el consultor coneixerà l’estructura web, la velocitat de càrrega, el seu abast en dispositius, errors de rastreig, enllaços trencats, errors del servidor, contingut duplicat…
A aquesta tasca se la coneix com a indexació de contingut.
A continuació el que s’ha d’aconseguir és trobar keywords relacionats per a millorar el posicionament.
L’ideal serà trobar aquelles paraules clau que presentin un menor grau de competència,
però amb un alt volum de cerca entre els usuaris i un alt valor comercial.
En el cas que es tracti d’una empresa de de abast local, serà fonamental treballar precisament el SEO local.
A més, el consultor SEO SEM, ha de realitzar una auditoria integral.
Això es realitza en el lloc web per a diagnosticar i corregir tots els problemes.
D’altra banda, millorar les CTA (Call To Action)és una altra de les tasques a realitzar,
a més de conèixer els sistemes de gestió de contingut.
Entendre aspectes d’una e-commerce i les diferents característiques de les plataformes per a crear botigues online són elements claus.
En conclusió, les responsabilitats principals d’un consultor SEO SEM són bàsiques.
Com aconseguir un millor posicionament en els motors de cerca, millorar les taxes de conversió i
realitzar un constant monitoratge de la web.
Però, com acabem de veure, aquests tres pilars són sol els fonaments d’una sèrie de ramificacions exteriors.