¿QUÈ ÉS EL AUDIOMARKETING?
L’ audiomarketing és l’estratègia del màrqueting que implica el reconeixement del paper fonamental que exerceix la música a l’hora de generar diferents percepcions en l’ésser humà. Aprofitem la música , sons i melodies per a potenciar la nostra marca.
Primer analitzem el valor de la música, Quantes vegades ens hem posat tristes quan hem escoltat música lenta? Els diferents sons i melodies generen diferents estats d’ànim en els éssers humans.
Cada persona té un gust sonor particular, per això sempre serà necessari realitzar una exploració-estudi sobre el nostre públic objectiu; què els interessa escoltar i què volen sentir.
La funció de sentir serà des d’un pla de la inconsciència. A tots ens ha passat. Escoltar una certa melodia i no saber d’on o de què ens resulta familiar. Probablement, hagi actuat de manera inconscient i ha estat processada encara que no li hàgim parat esment.
Recorda: la influència del so/melodia serà inconscient. El client no comprarà el teu producte perquè li agradi la música. Però serà un factor a tenir en compte per a emportar-se bona impressió de la nostra marca.
AUDIOBRANDING
És l’ús de la música i sons per a reforçar els valors de la nostra marca. Igual que existeixen identitats olfactòries que diferencien a les empreses amb olors agradables, les marques busquen música que aporti energies i emocions positives i que els clients ho relacionin amb elles, creant una connexió emocional entre ells. Així doncs, el audiobranding és una signatura sonora/musical que els consumidors associen fàcilment la nostra marca.
AVENTATGES I BENEFICIS
- Identificar inconscientement la marca: podrem possicionar millor la nostra marca i generar clients fidels. Amb una major identificació tindrem millor reputació.
- Generar un estat d’ànim sobre els nostres clients: en el moment d’evaluar les diferents melodies i ritmes, el públic objetiu és el factor fundamental. La clau és escollir tons que intenten generar tranquilitat en els nostres clients i usar tons instrumentale i sense veu. Poden ocórrer dues coses; que es sentin a les seves lllarsi sense nessecitat o pressió d’obtenir el nostre producte o, pel contrari, incentivar de manera ràpida a la presa de decisions en els nostres clients.
- Induir emocions: la música és capaç de transmitir-nos totes les emocions (nostàlgia, alegria, eufòria, tristesa…), fins i tot sense entendre la lletra de la cançó o melodia.
- Complementar altres factors: una vegada tenim decidit l’estil musical que representarà la nostra marca, podrem emplearl-lo a altres continguts relacionats amb la nostra entitat.
L’AUGE DEL PODCAST
Com ja vam parlar a l’article anterior, el creixement del podcast com a recurs per reforzar i fer crèixer les marques és una de les probes de que l’audiomarketing està més viu que mai.
Segons un estudi de Kantar Media, a finals del 2019 es va predir que el 63% dels publicistes invertiria en podcasts durant el 2020.
La comunitat de Spotify va crèixer notablement, acabant el 2020 amb 155 milions de suscriptors i 345 milions d’usuaris mensuals actius totals; casi tots, pel podcasting.
Segons Chartable, es van llençar 885.262 nous podcasts al món en 2020, contant que en 2019 es publicaren 318.517.
—
L’audio no substituirà a la imatge i el video, però si que modificarà el consum i l’ús d’aquest contingut. Les marques deuen tenir presents aquests canvis i introduïr-se en la actual tendència auditiva.
ALGUNS EXEMPLES
Si vols llegir més articles d’interès, visita la nostra secció de noticias. Clic aquí.